2012-08-30, 14:19
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag drömde att det var sommar. Himlen var blå, solen sken och jag satte vid kanten av en fotbollsplan med...någon bekant. Två becksvarta negresser dyker upp iförda blåa fotbollsdräkter. Min bekantskap frågade mig ifall jag någon gång hade provat på att stjäla solljus från negrer. Jag svarade att detta var någonting helt nytt för mig och bad han förklara hur det går till. Då tog han fram en liten rödfärgad cirkulär plastplatta som påminde om en liten frisbee.

Han menade att om man doppar plattan i vatten så att den blir våt och sedan håller plattan upp mot solen i en viss vinkel riktad mot en neger en liten stund, så går negern miste om ca. 1 1/2 till 2 timmar solljus för ett helt år. Han förklarade sedan att negrerna brukar bli irriterade på detta och menade att det berodde på någon slags pigmentstörning som följer av den minskade exponeringen av solljus. Jag tyckte att 2 timmar solljus under ett helt år var en väldigt liten mängd att gå miste om och sade att jag inte orkade bemöda mig med detta. Jag fortsatte min färd till en mataffär för att köpa "billig sommaröl". Någon slags finsk sommarhit spelades i högtalarna inne i affären. Kassörskan var väldigt glad, nästan euforisk.

Jag står plötsligt i ett rum framför en spelautomat. I rutan framför mig ser jag en massa figurer från The Simpsons som dricker alkohol. Spelet baserade sig på någon slags alkoholpropaganda, där farorna med alkoholdrickande fördes fram i syfte att skrämma upp ungdomar. Då simpsonsfigurerna drack alkohol blev de helt förstörda, tappade besinningen, ramlade ner på golvet och fick något slags epilepsianfall. Samtidigt som figurerna drack alkohol ur flaskorna, så sög de även i sig fuktiga rökmoln som var formade som björnhuvuden. Jag såg tydligt hur Homer sög i sig ett jättestort gråfärgat björnhuvud. Strax därpå bildades en massa ringar med smala linjer runt hans pupiller. Han började tala osammanhängade, lade sig ner på golvet och fick ett krampanfall.
Citera
2012-08-31, 23:44
Medlem
Tvillingens avatar
Jag drömde att de var stora och långa maskar på mitt täcke och vaknade upp av det här, så i halvvaket tillstånd lyckas jag rulla ihop täcket för att maskarna inte ska krypa upp på min kropp. Ligger där rädd i sängen och bara stirrar på det ihoprullade täcket, sen börjar det bli lite kallt så jag rycker åt mig en filt istället och tänker försöka somna om och ta hand om maskarna på morgonen istället. När jag ligger där och tänker somna om slår dig mig att sannolikheten att så långa och stora maskar helt plötsligt skulle lyckats hittat till min säng är så gott som obefintligt, så jag rullar upp täcket och så rätt jag hade. Kände mig riktigt dum när jag drog på mig täcket igen och somnade om.
Citera
2012-09-01, 00:43
Medlem
Lys avatar
Drömde en lång men fridfull dröm om att jag hyrde ett litet hus vid en fjällsjö. Var där med min son, vi lagade mat över öppen eld och tittade ut över sjön. Bara jag och han, bra och avkopplande tillvaro. Det gick lustigt nog en starkt trafikerad motorväg brevid huset, men den påverkade inte det totala lugnet. Drömde även om en kille jag haft, han dyker upp i mina drömmar då och då. Han dansade långsamt i mörkret och jag såg hans kalsonglinning och tänkte " han har ljusblå och randiga kalsonger idag." Blev även akut sjuk och fick åka till sjukhus i London ( där jag bor nu ) och då flög han hit för att tillsammans med min man vaka över mig på sjukhuset. När jag lämnade sjukhuset passerade jag ut genom en källarkorridor där det fanns ett häkte med svensk personal.
Citera
2012-09-01, 01:08
Medlem
Throughs avatar
Fan vad bra folk är på att komma ihåg sina drömmar! För ni drömdagböcker? Har hört att det är bra ifall man vill testa på klardömmar(lucid dreaming), för att på så sätt komma ihåg bättre vilket är svårt.

OnT: Drömde om att jag hade några tatueringar som jag gömde för päronen och hade skam för. Var typ en sleeve och någon på antingen ryggen eller bröstkorgen, kommer inte riktigt ihåg! Men ballt var det!
Citera
2012-09-01, 11:31
Bannlyst
Av någon anledning blev jag jagad av en stridsvagn runt vårat pingiscenter (jag spelar inte)
Sen blev jag sur för den körde över min cykel haha
Citera
2012-09-02, 21:29
Medlem
Drömde att jag var med en bekant tjej uppe på någon slags vind. Där uppe började vi konstigt nog strula och resten tror jag att ni vet
Citera
2012-09-03, 23:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag var på någon förskola där jag jobbade,klädd i raffset, ytterst olämpligt, dessutom hade jag en karl i koppel, han var min "hund"..Dafuq?

Dessutom så träffade jag en väninna senare i drömmen som jag inte pratat med på ett tag, hon var klädd i någon lackdräkt.

Tilläggas bör att jag inte har någon fetish för lack eller liknande, så varför i helvete drömmer jag om det?
Citera
2012-09-03, 23:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Through
Fan vad bra folk är på att komma ihåg sina drömmar! För ni drömdagböcker? Har hört att det är bra ifall man vill testa på klardömmar(lucid dreaming), för att på så sätt komma ihåg bättre vilket är svårt.

OnT: Drömde om att jag hade några tatueringar som jag gömde för päronen och hade skam för. Var typ en sleeve och någon på antingen ryggen eller bröstkorgen, kommer inte riktigt ihåg! Men ballt var det!

Ja, det gör jag ibland när jag kommer ihåg, det är kul att "gå tillbaka" och läsa senare, så ser man att man inte mindes allt som man skrivit ner
Citera
2012-09-04, 01:54
Bannlyst
Kommer förresten ihåg min dröm förra natten (har ju inte sovit än )
Hade en schysst action/skräck dröm där jag blev jagad i en mörk ute miljö med vägar eller omgivning som skiftade allt eftersom jag sprang.
Allt gick bra tills jag kom till en grind och skulle öppna. jag vände huvudet om för att kolla bakom mig och sedan när jag vred tillbaka huvudet så stog Pennywise the Clown framför mig och förstörde allt ihopa (han brukar dyka upp lite titt som tätt i mina mer läskiga drömmar)
Blev trött på att möta han hela tiden så drämde till han i facet sen minns jag inte mycket vad som hände efteråt, tror att den slutade sen haha
Citera
2012-09-04, 12:01
Medlem
Herr.Vakens avatar
Häromdagen drömde jag att jag hade en motorcykel. Sen jag vaknade har ett begär att vilja ha en väckts till liv. Jag körde runt med den och krockade med den, fast gjorde inte illa mig eller kände inte heller rädsla när jag krockade. Kunde plocka upp den och köra vidare. Det var någon slags blandning av en honda cb750 och en kawasaki ninja-ish motorcykel. Jag är så jävla sur på att jag inte har en och inte kommer ha råd att köpa en på ett tag! Det var så jäävla nice att ha en i drömmen.

Vid närmare eftertanke så var det en Agusta.

http://4.bp.blogspot.com/-DgDhefc54g...50-f4-s-10.jpg

Fast motorn var synlig. Det där silvriga på bilden var alltså inte där.
Citera
2012-09-05, 14:45
Medlem
Throughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ja, det gör jag ibland när jag kommer ihåg, det är kul att "gå tillbaka" och läsa senare, så ser man att man inte mindes allt som man skrivit ner

Hah! Du har fan rätt. Jag minns inte ett piss av tatueringsdrömmen jag beskrev ovan
Citera
2012-09-05, 15:35
Medlem
aabesees avatar
Jag drömde att jag bar min hund i famnen och halvsprang över en park, tror att det var några som ville skada hunden. Efter ett tag så kommer jag ihåg att hunden ju är död och då förstår jag att det måste vara en dröm och jag börjar gråta helt hysteriskt och vill inte att drömmen ska ta slut.

Jag saknar den hunden nåt så fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in