2013-01-17, 05:04
Medlem
messiasibids avatar
Drömde att jag befann mig i en skog och sakta smög likt den mörkaste afrikanen emot ett antal ankor,gäss,svanar en flora av diverse fågeltyper. Jag tog en pil ur kogret och spände bågen, siktade in emot en anka men just när jag ska avsluta dens liv så får jag skuldkänslor. Ankan ser ut att ha ett alldeles helyllet liv med fru och barn, jag kan inte göra det. Så jag avlossar pilen emot svanen, pilen for igenom luften och satte sig i svanensknä! Svanen får spader och går amock och löper runt i cirklar tills den till min förfäran riktar in kursen mot mig.

PoFF! Jag befinner mig plötsligt i mitt hus och svanen likaså i köket, jag springer för mitt liv för att undfly svanens vrede! Jag springer in i badrummet och hinner precis slå igen dörren för svanen. Jag håller igen dörren men tänker att det endast är en tidsfråga innan den flyförbannade svanen har forcerat dörren.

Nu vaknar jag upp och inser att mitt undermedvetna spelade mig ett spratt Skyrim vakt i skepnad av en svan, var det!
"I was an adventurer to until I took an arrow to the knee".
Citera
2013-01-18, 12:27
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde att jag var på gymmet och körde. Det var jag, en kille och en tjej på hela gymmet, förutom instruktörerna. En av instruktörerna tyckte att jag körde för lite ben, så han tvingade mig att köra knäböj med 150 kg på stången! :O Det gick dock väldigt lätt. Han stod bakom och passade, snällt av honom.

Sedan skulle jag gå och byta om. I omklädningsrummet upptäckte jag att min ryggsäck var borta. Jag frågade tre invandrarkillar om de tagit den, varpå de flammar upp och börjar skrika och anklaga mig för att vilja ha stryk. I drömmen var jag dock tuffare än stålmannen så jag varken backade eller sänkte blicken när de motade slag mot mig. Det framkom att de faktiskt tagit den, men det var deras kompis som gjort det. Han bad om ursäkt och saken var ur världen.

Mina drömmar slår alltid om väldigt snabbt och ologiskt, så helt plötsligt drömde jag att jag var på ett tivoli och skulle åka berg-och-dalbana. Den var egentligen inte så läskig, inga loopingar och grejer, men personerna bredvid mig kräktes. Sedan så befann jag mig på en landsväg i sommartid, och ledde pappas motorcykel. Bilarna som körde förbi tutade. Sedan ändrades det igen och jag satt med en gammal klasskamrat och pratade. Sedan ändrades det ännu igen och då var jag barn igen och var hemma, och pappa skulle precis komma hem från jobbet. Han hade med sig en vän, och båda satt i rullstol, allvarligt skadade av någonting. Han beordrade mig att tända en brasa.

Men där vaknade jag.
Citera
2013-01-20, 10:01
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tog fram nagelklipparen i morse för att jag igår kväll hade märkt att en tånagel var tunn, fnasig och trasig. När jag letade efter vilken tå det var visade sig att ingen såg ut så, utan att jag hade drömt det.
Citera
2013-01-20, 16:41
Medlem
Scherbatskys avatar
En salig blandning av saker i nattens dröm. Det jag minns är att jag först var i familjens sommarstuga, sedan var jag vid en sjö och försökte lösa ett mysterium. Sedan var jag i Lindab Arena. Där hade de inte haft råd att bygga något utvisningsbås så de spelare som blev utvisade hamnade i någon slags kulvert. I den kulverten fanns det en bedragare med en torktumlare.

Fullständigt logiskt och sammanhängande.
Citera
2013-01-21, 22:57
Medlem
tryffelsvins avatar
Låter jäkligt spännande det där! Håller själv på att utveckla mig inom lucida drömmar,nja eller försöker iallafall..
Citera
2013-01-22, 13:57
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde att det ringde på dörren. Jag gick och öppnade, och utanför stod en kille med skägg och en tjej med lila linne. Båda var ganska fula och skabbiga, inga människor man under nyktra förhållanden vill umgås med. De ville kolla något på min dator, och jag som är en vänlig själ lät dem komma in och uträtta sitt ärende. Tjejen sätter sig vid min dator och öppnar den sandlådade webbläsaren (den jag använder när jag öh... tittar på lättklädda kvinnor). Upp kommer givetvis en massa porr. Hon börjar skratta och även killen, de tycker det är skitkul. Jag blir förbannad och skäller ut dem båda, och säger att de minsann ska visa hyfs när de är gäster, och jag varit snäll och släppt in dem. Tjejen blir då sur och sticker iväg. Killen springer efter henne, de stängde inte ens dörren efter sig.
Citera
2013-01-24, 23:40
Medlem
Sometimes when I sleep my cat goes to sleep on my chest and the added weight on my chest gives me dreams of drowning.

It's happened twice this week.
Citera
2013-01-25, 20:15
Medlem
ramsays avatar
Drömmar borde vara något positivt och glädjande, sagolikt likt en disneyfilm eller annat önsketänkande, inte reflektera något ont eller smärtsamt.Kanske drömmar reflekterar ens personlighet/ aktuella sinnesstämning , drömmar äro ett mysterium, men goda drömmar för mig gör gott. Då vaknar jag utvilad och vid dåliga/onda drömmar vaknar jag trött.
Citera
2013-01-29, 21:50
Medlem
Kashis avatar
Gudar från långt innan asagudarna var inge kula Hoppas jag får träffa en av dom godare krafterna därifrån nästa gång, bara berättelsen om den första var nog skräckinjagande.
Senast redigerad av Kashi 2013-01-29 kl. 21:54.
Citera
2013-01-29, 23:58
Medlem
Drömde om att jag var en överlevare i en post-apolyptisk värld där zombies hade tagit över världen. Åkte runt min stad och letade efter supplies osv (lite luddigt vid denna del). Efter ett tag så kom vi tillbaka till vårt "camp". gick runt och gjorde lite konstiga saker i stället vi var i sedan kom massa zombies och attackerade oss. Tog ett väldigt konstigt svärd (Typ orc svärd from LOTR ) och började slasha zombies.

De zombies jag drömde om var en blanding utav zombieland/resident evil och I am Legend.

Efter jag hade vaknat upp av väckarklockan så somnade jag om igen och hamnade i samma dröm dock i ett annat scenario.
Nu höll jag på att fly från en horde som jagade oss(Var med min syster och fader). Vi sprang in i ett lägenhetshus där vi knackade dörr tills vi kom till några som släppte in oss. Det var två svarta män och en fet gammal kärring som hade satt upp ett "camp" där.

Efter vi hade mumlat om massa grejer inne i lägenheten och ätit mat så hör jag något i trappuppgången. En zombiejävel hade lyckats tagit sig igenom dörren och var påväg upp. Vi alla fick panik och försökte blockera dörren till lägenheten. En av de svarta männen stog och höll för dörren medans jag och min syster flydde ut till balkongen där vi gömde oss i en grill.

Massa zombies började närma sig från massa håll och då kommer jag på att min fader fortfarande är i lägenheten. Jag blir väldigt ledsen över det. Några sekunder senare lyckas en zombie komma åt mig. Han tar tag om mitt huvud och bryter nacken av mig. Då vaknar jag

The end.
Citera
2013-01-30, 16:17
Medlem
messiasibids avatar
Jag paddla kayak ute på en sjö och plötsligt när jag paddlar för fullt så börja jag åka bakåt.
Skruvar huvudet bakåt och ser att fanemig!? Halva kayaken dras ned i vattnets djup av någon stor varelse. Jag försöker klämma mig fast längst fram på kayaken och någonstans där så vaknar jag.
Udda dröm.
Citera
2013-01-30, 17:30
Medlem
LGDs avatar
Martin Timell var den fördolda och baksluga banemannen i drömmen jag hade inatt. Han syntes överallt i massmedia och var benämnd som filantrop. Men jag fick en överblick bakom kulisserna, och det visade sig att det goda ryktet inte var verklighetsadekvat. Han sprang runt där och svina sig, dessutom hade han ett mycket mer ondskefullt beteende än det tillgjorda man är van vid när han är med i 'äntligen hemma'.
Nu blev jag riktigt förbannad och jag kände att jag var tvungen att ingripa och sätta han på plats. Men han visade sig vara en jämbördig motståndare och blev så aggressiv att han slängde stolar och basunerade psykopatvrål. Men jag lät mig inte skrämmas, jag tog han i nacken och vred om i ett hårt grepp, och vips så var nacken bruten och han dog på stört.
Där låg han, Martin Timell, fullständigt livlös i blicken. Jag hade en känsla av skam som försvann tills jag vakna upp. Men jag låg vaken ett tag och kände mig fortfarande förbannad på Martin Timell, men började skratta över att det bara var en dröm. Sen somna jag om, nästa dröm kommer jag inte ihåg.

Edit; Just det, Timell mördade människor på det mest vansinniga och brutala sätt därför namngav jag honom som baneman. Jag är så glömsk vad det gäller detaljer.
Senast redigerad av LGD 2013-01-30 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in