2012-05-03, 19:48
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag att jag höll på att ta A-körkort. En kompis åkte framför på sin motorcykel och jag följde efter. Men då när jag ska köra om en seg långtradare så frontalkrockar jag med en Saab. Drömmen ändras då och jag befinner mig i Monrovia, Liberia. Allting brinner och bomber exploderar. En man är vänlig nog att låta mig åka med honom ur staden på hans lilla snöskoter. Vi kommer ut i djungeln och jag ramlar av, eftersom han körde på en stor trärot. Mannen hör inte att jag ropar utan han kör vidare. Till slut kommer ett äldre tyskt par fram till mig och säger åt mig att inte äta av maten i landet. Mannen håller fram en stor burk med blå glass, och säger att om jag äter det, så blir jag mycket sjuk. "Åh fan", sa jag. Sedan vaknade jag.
Citera
2012-05-03, 20:39
Medlem
mr.moons avatar
Jättestora, vackra solrosor växte ut ur väggarna i ett rum och det var jätteljust. I mitten av rummet fanns det en spegelsäng (eh, går ej att förklara bättre). Jag dansade och en uttryckslös människa kom in i rummet. Sedan var rummet något helt annat.
Citera
2012-05-03, 20:52
Medlem
Drömde att en kompis till mig (Som blivit mobbad förut) kom släpandes efter en bil med 4 större och äldre killar. Jag skrek till dem att stanna, jag tänkte börja slåss med dem för att rädda min kompis. När dem väl klev ut ur bilen och ställde sig framför mig (4 stycken) så fegade jag ur och istället ringde jag polisen.
Anledningen till att dem mobbade killen var tydligen för att hatade folk med rött hår?

När jag vaknade upp blev jag besviken att jag fegade ur .
Citera
2012-05-04, 02:45
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att Anders Behring Breivik hade ordnat en förtjänstfest som gällde honom själv. Jag hade fått äran att bli inbjuden, och jag kände mig väldigt stolt över att få se honom i egen hög person. Breivik stod och väntade på sina gäster i en liten sal som var prydd med en massa konfetti i hundratals olika färger.

Breivik hade sin uniform på sig. Då jag skakade hand med honom, noterade jag hur svagt hans handslag var. Hans hand var nästintill helt flat, och han greppade knappt min hand vid handslaget. Jag bad om en ny handskakning, och påpekade att han skulle greppa min hand lite hårdare. Handskakningen var lite mera fast den andra gången, men det kändes fortfarande som om jag greppade tag i en kall och död fisk.

Breivik hade målat sina naglar med en ljusblå färg som innehöll lite glitter. Jag tyckte att hans naglar var mycket vackra och tänkte för mig själv att det är så här en verkligt cool typ är. Han var som en slags förebild för mig...en idol. Efter en stund stod han med bar överkropp och minglade med alla gäster. Jag höll mig alltid i närheten av honom.
Citera
2012-05-04, 16:54
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag började blöda ur bröstvårtorna. Jag torkade heller inte bort blodet som hade sipprat ur dem, utan lät blodet torka in. Jag tyckte detta var mycket märkligt, så jag gick till en läkare som konstaterade att jag hade fått bröstcancer. Jag blev mycket ledsen för det skittråkiga beskedet och begav mig iväg till en parkbänk, där jag satt och grät. Då kom det ett förbipasserande gäng backpackers, i samma veva som de gick förbi mig där jag satt gråtandes på bänken, så började de att gapflabba.
Citera
2012-05-05, 03:07
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Blev kär i drömmen nu i natt igen. Jag är faktiskt fortfarande helt förtvivlad.

En tjej sov över hos mig nu i natt och vi hade så jävla sömnigt sex. Hela kvällen var tråkig och varken mysig eller stimulerande. När vi sedan la oss och skulle sova kände jag mig nästan deprimerad.

Hon jag drömde om var en tjej jag har träffat snabbt vid några få tillfällen. Sjukt rolig tjej som jag klickade grymt med. I drömmen teasade vi varandra lite och flirtade fram och tillbaka. När det var som bäst blir jag väckt. Som vanligt var jag hyfsat överlycklig några sekunder efter att jag hade vaknat för att sedan möta den enorma besvikelsen.

Någon som har några funderingar på vad det kan innebära när man blir kär i drömmar? Jag har varit med om att jag blir helt förälskad i tjejer som inte ens existerar eller som jag i vaket tillstånd inte alls skulle attraheras av.
Senast redigerad av Slutatbrymig 2012-05-05 kl. 03:10.
Citera
2012-05-07, 13:53
Medlem
Squeakytoess avatar
Inatt drömde jag om en zombieinvasion. Stod hemma i köket med Gandalf (?). tittade ut. såg norrsken på himlen som plötsligt blev ett svart hål som sög in alla moln. I hålet fanns en stor digital klocka som tickade ner. alla skulle dö när tiden tog slut. Also. En tjej flörtade med min kille. Så jag slog ihjäl henne precis innan jag vaknade.

Jag har problem med att jag alltid minns mina drömmar. Finns inte plats att komma ihåg saker som händer på riktigt. + har ibland svårt att skilja på vad jag drömt och inte, men den här gången var det för fucked upp Kan även styra drömmar och vakna själv om det blir för otäckt. Är alltid medveten om att jag drömmer när jag drömmer ^^
Citera
2012-05-08, 14:49
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag stod på Ica Maxis parkering och drack en blandning av bensin och järnoxid. Det smakade äckligt minns jag. Sedan ändrades drömmen och jag satt på en teater. John F Kennedy satt i ett hörn på scenen, och blev som så väntat skjuten i huvudet. Han dog ögonblickligen, blodet sprutade. En tjej i publiken, en rödhårig sådan, reste sig och började tala med basröst. Kennedy började leva igen och de två började debattera någonting om politik.

Sen vaknade jag.
Citera
2012-05-08, 15:14
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag befann mig vid busstationen i närheten av där jag bor. Jag och några kompisar, satt inne i vänthallen intill bussterminalen och drack en massa öl.
Det var en jävla fest där inne, med en salig blandning av folk. Johan Rheborg, var också närvarande han var dessutom utklädd till transvestit, o bjöd på en hel del självdistans. Han diskuterade med festdeltagarna på det klassiska Percy Nilegård-viset. Helt plötsligt, känner jag att det sticker till längst ner i lillfingret, då tittade jag på lillfingret och såg att det satt en heroinspruta intryckt i huden.

Då kolla jag upp för att se vem det var som hade orsakat detta, där stod en snubbe med hockeyfrilla och log vänligt mot mig. Han tyckte, att jag säkert inte skulle ha någonting emot själva ruset, han sa åt mig att luta mig tillbaka och slappna av. Bisarrt nog, så tackade jag honom för den impulsivt ''vänliga gesten'' och tänkte; ''Tja, varför inte? Något underbart måste det ju vara med drogen som får alla att bli torsk på den, men det blir man ju inte efter första gången''

Ruset var inte så nämnvärt underbart, som jag hade förväntat mig, så jag blev mycket besviken. Jag insåg förövrigt att jag hade fått ett högst, infekterat och förskräckligt sår, som det hade bildats rikligt med var i. Sen gick hela drömmen ut på att jag fokuserade på mitt variga sår. Jag hade även förverkligat mina farhågor, och sprang runt som en inbiten herointorsk, tills jag sluta på ett härbärge.
Citera
2012-05-08, 18:36
Medlem
Eztermis avatar
Varför har alla så detaljerade drömmar, medans mina är oerhört färglösa?

Mina drömmar är oftast gråa och utan särskilda synintryck. Snarare är det oftast en dimma där jag "vet" att vissa saker händer, men jag ser inte något. När jag väl ser något så är det oftast människor mot en vit/grå bakgrund. Med andra ord inga detaljer alls.

Hur kommer detta sig?
Citera
2012-05-09, 16:47
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Varför har alla så detaljerade drömmar, medans mina är oerhört färglösa?

Mina drömmar är oftast gråa och utan särskilda synintryck. Snarare är det oftast en dimma där jag "vet" att vissa saker händer, men jag ser inte något. När jag väl ser något så är det oftast människor mot en vit/grå bakgrund. Med andra ord inga detaljer alls.

Hur kommer detta sig?
Så var det för mig förut också, men sedan jag började skriva i denna tråd har de faktiskt blivit mycket klarare.

Jag drömde att jag och min pappa var hemma hos min farmor och farfar, som bor på landet. Farmor (som i verkligheten är död) lagade middag till oss. Det blev kassler. Jag åt mycket, väldigt mycket, det var ju gott! Sedan gick vi ut på deras tomt och gjorde något, jag minns inte vad. Det var mörkt och månen var uppe. Pappa säger åt mig att slänga skräp i deras soptunna, som stod inne i vedboden av någon anledning. Han sa "passa dig", jag undrade varför, men gick och slängde skräpet. Då ser jag hur det kryper stora, blåa skalbaggar av den här typen på väggarna därinne. Jag ryggar tillbaka, och undrar hur fan de kommit dit. Men jag slänger skärpet och skyndar mig ut. Det var dags att åka hem, och jag kör. Det går dock inget vidare, jag krockar in i deras staket och pappa blir fly förbannad.

Sen vaknade jag.
Citera
2012-05-14, 20:20
Medlem
Bongmons avatar
Inte alltid ja minns drömmar, o när ja väl minns dom är dom bra skumma.

Inatt så drömde ja nånting skumt, minns bara sista delen innan ja vakande.
Ja hade nån stor jävla toppvåning i STHM, o en fest var påväg att at slut, en brud stannade kvar med mig, vi hade raggat hela kvällen, när hon plötsligt plockade isär min tvdosa, o skulle ta nån liten del o dra..

Ja försökte skojja bort det så ja skulle få behålla delen och få ligga, men hon blev skum o skulle ha den bestämt. Ja blev förbannad o bestämd, o skulle ha kvar delen o sa åt henne att dra, då låg hon i sängen o tittade på mig o sa "om ja inte får den så har du en vecka innan de kommer folk o tar dig, en vecka, en vecka bongmon, en vecka, en vecka" o så fortsatte hon säga det.

Helt plötsligt har ja höghatt o en såndär smal mustach (sån som man brukar se på cirkusdirektörer i disneyfilmer).
Så tar ja tag i henne, lyfter henne över huvet, slänger ut henne genom ett stängt fönster.
Sen ser ja utifrån det trasiga fönstret på migsjälv med höghatt o mustach. Ja står o skrattar typ "mohahahahahahah" med händerna i luften o så¨blixtrar det som satan..
Sen vaknade jag.

Skummaste drömmen på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in