2021-09-10, 10:55
Medlem
carminaburanas avatar
Nu somnade jag om och drömde att jag bodde i en liten etta men skulle flytta, duschen var i ett hus på innergården utn lås. Så där stod jg och duschade men med kläder på (de blev inte blöt såklart) så kom det in ett äldre par som ville använda toan. Vi började bråk så sa de att de skulle hämta polisen. Gör det sa jag så kom en konstapel, jag visade och han s "du HR rätt!" men då hade det äldre paret dratt. Sen kom jag in i min port och då hade en svart tjej trillat i trappen, som jag hjälpte upp. Hon förklarade att hon hade ödem och jag sa att det har jag med haft på franska. Sen vaknade jag. Fan måste varit nåt jag käkade igårkväll haha
Citera
2021-09-12, 20:54
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag drömde att jag befann mig i en semesterstuga tillsammans med flera andra människor av olika nationaliteter. Mina svenska rumskompisar beskyllde mig hela tiden med en lugn och sansad röst för att ha stulit saker av dem. Trots att jag hade vattentäta bevis på att det inte var jag, så fortsatte de med att försiktigt och "obemärkt" insinuera på att jag hade stulit saker av dem.
Citera
2021-09-12, 21:06
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Jag kommer alltid ihåg mina drömmar och drömmer kraftigt mycket. Nästan så det är ansträngande.

Det började på en té bjudning, där var jag och ett ex. Vi var inte där tillsammans. Hon hade dock protes. På ena benet från knäet. Jag ville hjälpa henne. Så ville ringa en vän som jobbar för MSF, dock var det jävligt svårt att hitta numret. (Har haft dessa svårigheter med telefoner/datorer i andra drömmar) sen pajjade telefonen, så att skärmen liksom lossnade helt. Innuti fanns hockeybilder?!

Sen vaknade jag.

Dröm nummer två var av sexuell natur där jag såg ngn kvinna jag känner men inte kommer på vartifrån sitta och kissa samtidigt som en lastbil backade runt hörnet och skulle köra på henne, detta skedde ytterst sakta. Var plågsamt. Minns att hennes fitta var väldigt tydlig och liksom zoomades in samtidigt som backljudet från lastbilen förstärktes
Citera
2021-09-12, 21:14
Avstängd
Atthaenhobbys avatar
Drömmer oftast rätt bizarra saker. Men med inslag från mitt liv. Förra helgen plockade jag svamp, la in och torkade osv.

Hela denna vecka har jag haft återkommande drömmar med svampar fast det har varit förgiftning. Inatt drömde jag att jag lagade middag till mina grannar, en avslutsmiddag (de ska flytta, IRL, då hon e på tjocken)

Så råkade jag trots både goda kock kunskaper och även svampkännedom ha i dödens ängel (vit flugsvamp) i såsen. Denna får ju effekt först efter 6-8 timmar. Och vi spenderade resten av drömmen att hitta till St Görans, det var ett helvete för jag kunde på ngt sätt se förloppet av förgiftningen och hur det skadade barnet samtidigt som min granne (mannen istället) fick symptomen.

Konstigt nog åt ingen av såsen i drömmen
Citera
2021-10-01, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en verkligt otäck dröm i natt, jag är kvar i den otäcka stämningen i drömmen fortfarande. Jag befann mig, att döma av växtligheten och fukten och värmen, någonstans i Thailand, Vietnam, Laos eller dom krokarna. Jag hittade ett litet övergivet, övervuxet tempel i djungeln, där jag gick in. Det var bråte överallt, som jag klev över. På väggarna var det fresker. Längst bort - jag lyste med min ficklampa - föreställde målningen ett par skelett, som dock hade mänskliga attityder och miner och uttryck. (Såg en sådan bild i ett meme på Facebook igår.) Det var väldigt otäckt. Jag VISSTE bara, att det här var något som ingen västerlänning borde ha fått se!

Jag flydde! Tog mig ut ur djungeln och kom till ett bred flod, över den gick en hängbro. Den såg väldigt ranglig ut, men jag gav mig ut på den för jag hade inget val. Då drog dimman in, jag var helt ensam och såg ingenting, kände mig övergiven. Gick så fort jag kan, utan att riskera att ramla ner (det var bitvis öppet på sidorna). Då hörde jag något som lät som skeletthänder och skelettfötter ta sig fram emot mig, knappa in på avståndet... fruktansvärt otäckt!

För ett par nätter sedan drömde jag en "ekivok" dröm, fast det s.a.s inte blev något. Jag gick på en regnig gata i mörkret - det här var hemma i Sverige. Blev upplockad i en bil, det var en man jag känner flyktigt i verkligheten. En man som ser väldigt bra ut! Han sa att "du kan inte vara ute i det här vädret, sov över hos mig så skjutsar jag dig dit du ska i morgon". Jag trodde att "sov över hos mig" skulle betyda... ja. Men det visade sig betyda, att jag skulle sova ensam på en tunn madrass i hans barns rum (barnen syntes inte till, jag utgick ifrån att han bara hade dem varannan vecka eller helg eller något). Madrassen var så tunn, att jag kände plastleksaker som låg under den sticka mig i ryggen, men jag orkade inte gå upp och ta bort dem. Det var stökigt, dammigt och smutsigt, luktade illa också. Jag var hemskt besviken.

Sedan var det plötsligt morgon och en väckarklocka ringde, mannen kom och skulle väcka mig. Men jag var sur, och ville straffa honom genom att låtsas vara död eller medvetslös, så att han skulle få problem med rättvisan... Han sett för många avsnitt i en polisserie på sistone, tror jag!
Citera
2021-10-05, 17:12
Avstängd
PeterJihadis avatar
Jag hade en skönt skum och lite olustig dröm inatt.
Jag var klädd i galonkläder från topp till tå, med gummistövlar och sydväst. Jag var fattig som en kyrkråtta och strövade omkring på nordstan och avenyn och blev misshandlad, var jag än befann mig.
Vid ett tillfälle blev jag jagad av en ilsken kines, och hamna ut på korsande spårvagnsräls. Vid samma ögonblick kom en spårvagn, i rasande fart och jag fick fordonets backspegel rakt i planeten.
Jag hamna på akuten där jag var farligt nära döden enligt akutläkarna. Men jag repa mig ganska fort och var snabbt uppe på benen igen. Klädd i samma regnställ - begav jag mig ut på stan igen.

Och där utanför akuten, hittar jag ett bankomatkort med tillhörande lapp. Och på lappen står det skrivet "Du som hittat det här bankomatkortet, det är ditt. Min förmögenhet är till ditt förfogande."
Och under texten stod även koden till kortet. Jag gick till närmaste bankomat, knappade in koden, skrev ut saldot för att kolla vad det rörde sig om för förmögenhet. Och kunde fan mig inte tro mina ögon: 250 000 000kr.
Nu jävlar ska det både knarkas, supas och levas. Jag satte mig på en finare krog med välklädda servitriser. Fortfarande klädd i mitt regnställ. De protestera givetvis över min opassande klädsel, men jag viftade med en fet sedelbunt och bad dem om det dyraste som fanns att erbjuda. De bockade och bugade och jag fick plötsligt ett bemötande värdigt en kung. Efter en stunds pimplande av fin whiskey och en mycket dyr måltid, så slog det mig att jag måste för fan vara mer propert klädd nu när jag inte tillhör kreti o pleti längre. Nu är jag ju uppe och lirar i de övre samhällsskikten och då får jag fan stila till mig. Så jag gick till en butik där det såldes skräddarsydda kostymer av extravagant egenhet.
Och det togs fram måttband och speciella instrument, för att fullända min utstyrsel och personalen betedde sig väldigt professionellt.

Men sen vaknade jag.
Citera
2021-10-12, 00:27
Avstängd
PeterJihadis avatar
Vakna precis av en intensiv dröm.
Jag sprang runt på stan igen i fyllan och villan och folk ville bråka med mig överallt. Morsan hade på något vis efter fem års död, kommit upp från graven och var vid riktigt god vigör. Vilket var konstigt, eftersom att hennes lik vid det här laget sannolikt har ruttnat inpå skelettet.
Men det var inget konstigt med det, för man tycker aldrig helt ologiska saker är konstiga i drömmar. Jag var bara lite förvirrad över det hela och hon ignorera alla mina försök till kommunikation.
Irriterad och förvirrad satt jag på tåget till min hemkommun. Bredvid mig satt någon sportfåne med träningsväska och såg så jävla redig ut. Han fråga mig på engelska vad nästa station hette, jag svarade och jag ställde mig upp. "Ey! The fuck are you doing? I were going to get off the train before you!" Säger han med en amerikansk accent.
En hand tog tag i min axel och jag tänkte vad fan menar han? "Vadå, kliva av först, jag ställde mig ju upp först. Är du helt jävla dum i huvudet eller?"
Sen knuffa jag undan honom och då börja idioten veva mot mig. Och helt plötsligt prata han den renaste svenska man kan tänka sig. Vilket gjorde mig ännu mer förvirrad än vad jag redan var. Men jag lät mig inte nedslås, jag tog upp mobiltelefonen som är ett dugligt tillhygge i nödsituationer. Och drämde den ett flertal gånger över dumhuvudet på honom. Sen klev jag av fort som attan. Och blev smått orolig över kameraövervakningen på tåget - hade mitt ansikte fastnat på bild? Kommer jag att åka dit för grov misshandel? Nej, tänkte jag för mig själv, det är ju nödvärn - det var ju idiotjävlen som började fäktas.
Sen tänkte jag på det där med morsan och kände mig riktigt illa till mods, vad fan var det frågan om egentligen?

Sen vakna jag nu för en halvtimme sedan. Ska försöka somna igen.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-10-12 kl. 00:34.
Citera
2021-10-12, 04:59
Medlem
Merwinnas avatar
Jag drömde en mycket stark och vivid dröm i natt. Bakgrunden är att jag läste en artikel med bilder för ett par dagar sedan, om ett par otroligt välbevarade grottlejonungar som hittats i en grotta i Sibirien nu när permafrosten börjar tina bort. Jag såg även en film om bergsbestigarbröderna Meißner för ett par dagar sedan, som gjorde ett starkt intryck.

I drömmen var det förstås jag som klättrade i bergen. Jag använde en ishacka och det kändes helt naturligt, fast jag aldrig gjort det i verkligheten. Kom upp till en avsats, som det hängde smältande istappar ifrån, och sedan såg jag att det var en grotta rakt in i berget. Jag hukade mig och gick in, och där i den smältande sörjan låg en halvt frilagd grottlejonunge. Jag frilade resten, och tog upp den i famnen. Den var helt intakt, gulbrun och fluffig och jättesöt! Tänkte jag skulle värma den lilla kroppen, trots att det var meningslöst då den måste ha varit död i 20-30 000 år eller mer, men jag knäppte ändå upp allt så jag var bar på överkroppen och satte mig lutad mot en vägg och lät den värmas upp i min kroppsvärme.

Plötsligt kände jag ett svagt krafsande av klor mot mitt bröst, så där som katter gör på sin mamma när de vill dia! Bröstet svarade (fast det är nästan 20 år jag ammade senast): jag kände det där pirret när mjölken rinner till, och ungen grep tag bröstvårtan. Den åt och åt och åt. Det konstiga var, att jag inte tänkte på att det var ett mirakel, utan det jag oroade mig över var hur det skulle gå när den växte upp. Hur skulle jag kunna hitta byten till den så att det räcker, och vad kommer min hyresvärd att säga om att jag har ett stort grottlejon i lägenheten..?
Citera
2021-10-21, 14:20
Medlem
Mullrets avatar
Sanslös upplevelse. Drömde att jag drömde. Alltså en dröm i en annan.. Måste tagit energi ur skallen då jag sov 2 timmar extra av ren utmattning.
Citera
2021-10-21, 14:26
Bannlyst
drömde att jag vann en årsförbrukning av chips , en hel mindre lastbil

fan vad glad jag skulle va om det hände i verkligheten
Citera
2021-10-24, 13:47
Medlem
mdlbs avatar
Drömde i natt att jag var på fotbollsmatch, Carola satt bredvid mig och åt upp alla mina bullar. =)
Citera
2021-10-27, 04:58
Medlem
Först i drömmen drömde jag om att jag umgicks med flertalet porrmilfs, hade även sex med en av dessa. Plötsligt sitter jag med mitt ex, hon ler mot mig, vi skrattar och pratar och hade det sådär roligt som vi kunde haft det när relationen var som bäst.
Drömmen var riktigt ljus och fin, hon log och jag hade tårar nästan av alla känslor för henne.
Så plötsligt säger hon till mig nått att det är dags nu typ, hon är blond, klädd i vitt och ljusblått. Det är sommar och varmt.

Det som det är dags för var då att längre bort så ser jag min nuvarande sambo och min dotter, sittandes på en brygga med ryggarna mot mig. Jag ska alltså bryta upp vår relation.

Här vaknar jag, 03.30 (väckaren ställd på 05.30) och kan inte somna om. Alldeles för ledsen i hela kroppen för det.

Tillägger att jag och sambon snittar sex kanske en gång var tredje månad. Tror jag behöver närhet från henne och känna mig älskad och åtrådd igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in