Drömde en verkligt otäck dröm i natt, jag är kvar i den otäcka stämningen i drömmen fortfarande. Jag befann mig, att döma av växtligheten och fukten och värmen, någonstans i Thailand, Vietnam, Laos eller dom krokarna. Jag hittade ett litet övergivet, övervuxet tempel i djungeln, där jag gick in. Det var bråte överallt, som jag klev över. På väggarna var det fresker. Längst bort - jag lyste med min ficklampa - föreställde målningen ett par skelett, som dock hade mänskliga attityder och miner och uttryck. (Såg en sådan bild i ett meme på Facebook igår.) Det var väldigt otäckt. Jag VISSTE bara, att det här var något som ingen västerlänning borde ha fått se!
Jag flydde! Tog mig ut ur djungeln och kom till ett bred flod, över den gick en hängbro. Den såg väldigt ranglig ut, men jag gav mig ut på den för jag hade inget val. Då drog dimman in, jag var helt ensam och såg ingenting, kände mig övergiven. Gick så fort jag kan, utan att riskera att ramla ner (det var bitvis öppet på sidorna). Då hörde jag något som lät som skeletthänder och skelettfötter ta sig fram emot mig, knappa in på avståndet... fruktansvärt otäckt!
För ett par nätter sedan drömde jag en "ekivok" dröm, fast det s.a.s inte blev något. Jag gick på en regnig gata i mörkret - det här var hemma i Sverige. Blev upplockad i en bil, det var en man jag känner flyktigt i verkligheten. En man som ser väldigt bra ut! Han sa att "du kan inte vara ute i det här vädret, sov över hos mig så skjutsar jag dig dit du ska i morgon". Jag trodde att "sov över hos mig" skulle betyda... ja.
Men det visade sig betyda, att jag skulle sova ensam på en tunn madrass i hans barns rum (barnen syntes inte till, jag utgick ifrån att han bara hade dem varannan vecka eller helg eller något). Madrassen var så tunn, att jag kände plastleksaker som låg under den sticka mig i ryggen, men jag orkade inte gå upp och ta bort dem. Det var stökigt, dammigt och smutsigt, luktade illa också. Jag var hemskt besviken.
Sedan var det plötsligt morgon och en väckarklocka ringde, mannen kom och skulle väcka mig. Men jag var sur, och ville straffa honom genom att låtsas vara död eller medvetslös, så att han skulle få problem med rättvisan... Han sett för många avsnitt i en polisserie på sistone, tror jag!