Citat:
Ursprungligen postat av
insectqueen
Fy fan vad obehaglig, som mågot ur en Cronenberg film...
Har haft en liknande dröm en gång också om höfterna, men i mitt fall var det något som bara kan beskrivas som testiklar som växt ut på höfterna. Massor. Vaknade i vild panik och kände på höfterna. Det sjuka var att det sved där dom suttit i drömmen...
Har varit med om det en gång tidigare då jag drömt att en hund tuggat på min hand, när jag vaknade sved handen.
Lustigt nog hände exakt samma sak en karaktär i en film jag såg flera år senare.
Ja, det var ingen trevlig upplevelse, men intressant så där i efterhand. Har aldrig sett någon film av Cronenberg faktiskt, borde jag göra det? Vilken är bäst i så fall?
Jag har märkt flera gånger att fysisk smärta "spiller över" i drömmar, men de blir twistade på jätteknasiga sätt. Det är som om smärtan tar form och börjar leva sitt eget liv. Jag har länge haft problem med höfterna och får ofta ont i dem när jag sover, och denna natt hade jag dessutom ont i fingret precis vid nageln där jag skurit mig.
Så drömmen blev som ett sammanfogande av de två smärtorna och en absurd "tolkning" av dem. Ungefär samma sak hände i en annan dröm som jag skrev om här i tråden, då hade jag mensvärk och drömde om en kille som opererade in metallplattor i sig själv.
När du vaknade och det sved på de ställen du drömt om, kanske var det så att det började svida innan du drömde och att drömmarna var ett resultat av smärtan? Kanske hade du legat konstigt med handen/höfterna så att de börjat domna eller hamnat i kläm på något vis?