2016-09-26, 11:41
Medlem
Att det kom 2 polisbilar som var midjestyrda ( som lastmaskiner )
men dom var mer likt stora ambulanser, kom in ganska fort i en rondell, så en av dom välte omkull och voltade iväg in i en kiosk som tog eld. Sen kliver det ur 2 poliser ur lågorna. hämtar bensin i gröna dunkar och häver på, Sen går dom och sätter sig i lågorna på kioskens altan. dom sitter vid ett runt plastbort, Jag står helt plötsligt bredvid dom i eldhavet..

Fattar ingenting, Det första polisbilen klarade sig och fortsätte...

Har haft endel konstiga drömma nu senaste veckan, Har haft en förkylning och kraftig feber. Vet att feber brukar sätta igång ordenltigt på skallen när man sover..
Citera
2016-10-03, 05:08
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Skruvade, extremt verkliga drömmar om ett bortkastat liv. Jag minns inte allt i detalj, men den handlade delvis om en vän som jag hade för många år sedan och som jag fortfarande saknar. Jag besökte hans tidigare bostad. Han hade flyttat därifrån, men lämnat kvar ett sorts ''altare'' med bilder på gamla vänner och en lista på vänner (mitt namn fanns med där) som han saknade. Sedan hade han lämnat en lapp med sitt telefonnummer och en uppmaning i stil med: ''Om någon ser det här, kontakta mig.''

Jag tog bussen och besökte honom i den staden, där han - mig veterligen - bor sedan ett antal år tillbaka. Jag berättade att jag hade hittat hans lista över vänner, som han saknade, började gråta och sa någonting i stil med att ''jag är så jävla lycklig över att mitt namn fanns med på den listan.'' När han tystnade och slog ner blicken i golvet förstod jag att personen, som fanns med på listan inte var jag, utan en annan vän med samma namn.

Sedan var det någonting med tankar på hemresan och att jag skulle behöva åka tåg i flera timmar, vilket jag tänkte skulle bli jobbigt med tanke på min panikångest. Men sedan kom vi överens om att jag skulle stanna och leva mitt liv i den nya staden, vilket gjorde mig glad. Så jag släppte alla tankar och all oro på hemresan, eftersom jag visste att jag aldrig skulle åka ''hem'' igen, utan skulle få stanna. Jag blev lättad. Där slutade drömmen och jag vaknade.
Citera
2016-10-05, 08:11
Medlem
Det var något konstigt med mina höfter. När jag strök med händerna över dem kände jag något som stack ut från dem, som hudflagor fast mycket hårdare. Ju mer jag kände efter, desto längre och vassare blev de, som om de växte utåt. Jag försökte knåpa bort dem men de satt som berget.

Efter ett tag kom jag på vad de påminde om; naglar. Jag räknade dem. Fem på varje sida. De fortsatte växa och tog alltmer formen av naglar. Efter ett tag började huden omkring dem att följa med i växandet. Jag hade nu tio små hudstumpar som stack ut ur höfterna, med naglar längst ut. Fingrar.

Jag gick fram till spegeln och betraktade mig själv. Det såg helt sjukt ut. Plötsligt var mina föräldrar där. Förskräckt visade jag upp mitt tillstånd för mamma, som sa "Det där är väl inget att oroa sig för", tog tag om en av naglarna och bröt loss den.

Smärtan var olidlig. Gråtande såg jag köttet under nageln blottas och det började blöda ymnigt. Jag flydde från mina föräldrar av rädsla för att de skulle bryta loss fler naglar.

Här är minnena lite suddiga, men jag träffade någon som förklarade för mig vad som hade hänt. Tydligen fanns det en nerv i människokroppen som löpte från höfterna till händerna. Ibland blev den nerven felkopplad på något vis, vilket gjorde att hjärnan började instruera cellerna att dela sig och utveckla händer där höfterna sitter.

Jag började förlika mig med att ha den där missbildningen, acceptera att jag från och med nu var tvungen att leva med den. Och jag bestämde mig för att försöka göra det bästa av situationen. Om jag nu skulle leva med händer som stack ut från höfterna, så skulle de i alla fall se snygga ut.

Så jag gick till en nagelsalong och bad om en manikyr. Tjejen som utförde den såg hemskt äcklad ut, men hon försökte hålla masken medan hon smörjde in mina små missfoster med hudkräm och målade naglarna blankt rosa. Jag kände en mycket konstig blandning av välbehag och skam över att bli ompysslad.

Här någonstans vaknade jag och gned panikartat handflatorna över höfterna en bra stund innan jag insåg att det varit en dröm. På mitt ena pekfinger satt ett plåster och det värkte något hemskt i det eftersom jag råkat skära mig där dagen innan.
Senast redigerad av Lairdy 2016-10-05 kl. 08:13.
Citera
2016-10-18, 14:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Att jag klädde mig inför mitt eget bröllop, klänning o allt var på plats, sprang upp för en backe i högklackat, dessutom hade jag enbart 15 sekunder på mig att komma fram till kyrkan, annars skulle de bestämma en annan partner åt en(?), jag kom fram tillslut, men min karl var inte där, och inne i kapellet där tillställningen var tänkt att äga rum, stod chauffören från "En prinsessas dagbok".
Dessutom var min gamla svägerska med i drömmen tillfälligt, hon sprang före mig upp på kullen.

Detta är tyvärr det enda jag kommer ihåg.
Citera
2016-10-27, 20:21
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lairdy
Det var något konstigt med mina höfter.

Fy fan vad obehaglig, som mågot ur en Cronenberg film...
Har haft en liknande dröm en gång också om höfterna, men i mitt fall var det något som bara kan beskrivas som testiklar som växt ut på höfterna. Massor. Vaknade i vild panik och kände på höfterna. Det sjuka var att det sved där dom suttit i drömmen...
Har varit med om det en gång tidigare då jag drömt att en hund tuggat på min hand, när jag vaknade sved handen.
Lustigt nog hände exakt samma sak en karaktär i en film jag såg flera år senare.
Citera
2016-10-30, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Fy fan vad obehaglig, som mågot ur en Cronenberg film...
Har haft en liknande dröm en gång också om höfterna, men i mitt fall var det något som bara kan beskrivas som testiklar som växt ut på höfterna. Massor. Vaknade i vild panik och kände på höfterna. Det sjuka var att det sved där dom suttit i drömmen...
Har varit med om det en gång tidigare då jag drömt att en hund tuggat på min hand, när jag vaknade sved handen.
Lustigt nog hände exakt samma sak en karaktär i en film jag såg flera år senare.

Ja, det var ingen trevlig upplevelse, men intressant så där i efterhand. Har aldrig sett någon film av Cronenberg faktiskt, borde jag göra det? Vilken är bäst i så fall?

Jag har märkt flera gånger att fysisk smärta "spiller över" i drömmar, men de blir twistade på jätteknasiga sätt. Det är som om smärtan tar form och börjar leva sitt eget liv. Jag har länge haft problem med höfterna och får ofta ont i dem när jag sover, och denna natt hade jag dessutom ont i fingret precis vid nageln där jag skurit mig.

Så drömmen blev som ett sammanfogande av de två smärtorna och en absurd "tolkning" av dem. Ungefär samma sak hände i en annan dröm som jag skrev om här i tråden, då hade jag mensvärk och drömde om en kille som opererade in metallplattor i sig själv.

När du vaknade och det sved på de ställen du drömt om, kanske var det så att det började svida innan du drömde och att drömmarna var ett resultat av smärtan? Kanske hade du legat konstigt med handen/höfterna så att de börjat domna eller hamnat i kläm på något vis?
Citera
2016-10-30, 05:34
Medlem
-vaas-s avatar
Drömde jag var på en marknad med James Woods och hittade den där pistolen i Videodrome och skulle förklara vilken film den var ifrån, "du vet, det är från den där filmen med James Woods!".
Citera
2016-10-30, 07:36
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lairdy
Ja, det var ingen trevlig upplevelse, men intressant så där i efterhand. Har aldrig sett någon film av Cronenberg faktiskt, borde jag göra det? Vilken är bäst i så fall?

Jag har märkt flera gånger att fysisk smärta "spiller över" i drömmar, men de blir twistade på jätteknasiga sätt. Det är som om smärtan tar form och börjar leva sitt eget liv. Jag har länge haft problem med höfterna och får ofta ont i dem när jag sover, och denna natt hade jag dessutom ont i fingret precis vid nageln där jag skurit mig.

Så drömmen blev som ett sammanfogande av de två smärtorna och en absurd "tolkning" av dem. Ungefär samma sak hände i en annan dröm som jag skrev om här i tråden, då hade jag mensvärk och drömde om en kille som opererade in metallplattor i sig själv.

När du vaknade och det sved på de ställen du drömt om, kanske var det så att det började svida innan du drömde och att drömmarna var ett resultat av smärtan? Kanske hade du legat konstigt med handen/höfterna så att de börjat domna eller hamnat i kläm på något vis?

Nej jag tror det var för att jag druckit mycket alkohol under en längre tid. Har slutat med alkohol nu och har mycket mindre mardrömmar. Det var i samband med att jag tog en hallucinogen som detta med att känna smärta i drömmar började. Inte så kul när man drömmer att man blir uppäten av monster.

Angående Cronenberg tror jag The Fly kan vara en bra film att börja med. Eller eXistenZ.
Citera
2016-11-10, 19:13
Medlem
Har nu varit rökfri (tobak) i snart 7 månader. Hade ett litet återfall en kväll då jag blev för full och köpte ett paket som jag rökte 7 st ifrån. Slängde paketet dagen efter. Problemet är dock att jag nu har börjat drömma om att vara beroende igen 2 månader efter mitt återfall. I drömmarna röker jag som fan och när jag vaknar så känner jag mig irriterad. Jag går nu runt om dagarna med en konstig abstinens och funderar varför i helvete jag drömmer om skiten. Jag vill ju inte börja röka igen.

Någon som har haft liknande problem?
Citera
2016-11-12, 10:58
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Har nu varit rökfri (tobak) i snart 7 månader. Hade ett litet återfall en kväll då jag blev för full och köpte ett paket som jag rökte 7 st ifrån. Slängde paketet dagen efter. Problemet är dock att jag nu har börjat drömma om att vara beroende igen 2 månader efter mitt återfall. I drömmarna röker jag som fan och när jag vaknar så känner jag mig irriterad. Jag går nu runt om dagarna med en konstig abstinens och funderar varför i helvete jag drömmer om skiten. Jag vill ju inte börja röka igen.

Någon som har haft liknande problem?

Jag har slutat dricka alkohol och drömmer då och då mardrömmar om att jag dricker/ har druckit.
Citera
2016-11-15, 13:54
Medlem
Iamthebatmans avatar
Jag drömde att min tjej och en random kille vaknade upp i min familjs sommarstuga i samband med att jag kom dit.
När jag konfronterade henne med det så sa hon att de bara sov, och att de inte alls var mer än vänner.
Uppenbarligen trodde jag dem inte, och jag gav killen en hel hög med stryk, och gjorde slut med tjejen.
I nästa scen reggar jag mig på badoo igen för att kunna hitta två miljarder nya tjejer att ligga med och försöka komma över henne.

Till saken hör att jag och tjejen hade en liten diskussion om mina tendenser till svartsjuka igår och det faktum att hon trodde att jag inte direkt litar på henne.
Känner mig inte alls glad, och skulle göra det mesta för att få krama om henne just nu. Fast det blir inte för än imorgon.
Citera
2016-11-16, 03:22
Medlem
Frolmlansts avatar
Igår natt (eftersom dagens natt inte givit någon sömn än, då jag inte kan sova) drömde jag att jag och en gammal kollega till mig arbetade för den avgående presidenten i USA (framgår ej om det var Obama eller inte). Jag var någon form av högra hand till presidenten, i vilket fall, och min kollega sysslade med säkerhetsfrågor, som jag förstod det. Nåväl, jag drömde att vi befann oss hemma hos min kollega och han var fruktansvärt nojig. Slutligen kryper det fram att han har snott väskan med kärnvapenkoderna eftersom han inte vill att den nya presidenten, som tillträdde samma dag, skulle få tag i dessa. Fråga mig inte varför. I alla fall så står vi i ett rum och så smäller en bomb i ett annat rum i huset, vi tar oss ut fönstervägen och sedan, efter att jag skällt ut min kollega efter noter, försöker vi lura ut ett sätt att lämna tillbaka koderna, innan FBI (eller vilka det nu kunde tänkas vara) lyckas spränga oss i luften. Av någon anledning lyckas min kollega övertyga mig om att vi skall smyga in i den nya presidentens gamla hus och lämpa av väskan där. Men det huset är ju till salu eftersom den nya presidenten skall flytta in i Vita Huset. Så jag lyckas lura in mig på visningen och just som jag gömmer väskan i köket så vaknar jag.

Alldeles för mycket tjat om valet i USA och det faktum att denna före detta kollega ringde mig härom dagen tror jag drömmen beror på. Och han är typexempel på en människa som skulle göra en sådan dum grej utan att tänka efter först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in