2010-07-07, 12:02
Medlem
ajmons avatar
Hrde det frn en god vn, och skte lite snabbt p google.
Fick fram detta http://sportpressen.canews.fi/sv/nod...D=49584533.htm
men det r allt, str ej i artikeln att det handlar om en svensk, men det r de mngder jag hrt om, och runt det datumet, s utgr ifrn att det r denna hndelsen jag sker, dr gm r svensk frn vstra gtaland.

Ngon som har mer info?

-------------------
Moderators tillgg:

Frunderskningsprotokoll. Lnk 2012-10-02
Stmningsanskan. Lnk 2012-03-28
Anvndarsammanfattning. per 2014-12-17
Senast redigerad av Pentyl 2015-05-13 kl. 02:49.
Citera
2010-07-07, 18:44
Medlem
ajmons avatar
Ingen som har infortmation om detta eller vet mer?
Skulle vilja ha lite mer information.
Citera
2010-07-07, 21:48
Medlem
Mandelbrots avatar
Det finns lite mer p franska metro. Hr Googleversatt och smkorrigerat av Mandelbrot.

Citat:
Den franska tullen har gjort sitt strsta kokainbeslag ngonsin utanfr Martinique. P natten mellan den 1 och 2 juni, steg de ombord p en bt lastad med 1,39 ton narkotika, kokain.

"Vrdet av de varor som beslagtagits uppskattas till mer n 83 miljoner euro p den illegala marknaden fr detaljhandel med lkemedel ", sgs det i ett uttalande frn tullen generaldirektoratet fr budgetministeriet.

Fartyget seglade nra Martiniques kust, 40 distansminuter ifrn, nr franska tullen inspekterade bten de haft under uppsikt en viss tid med hjlp av polisen. Ombord hittades 40 balar kokain med 30 limpor i varje, till en sammanlagd vikt av 1,39 ton.

I uttalandet str att drogerna var avsedda fr den europeiska marknaden. Bten var p vg att korsa Atlanten.

http://www.metrofrance.com/info/sais...RROFgGgvTy3hk/
Senast redigerad av Mandelbrot 2010-07-07 kl. 22:02.
Citera
2010-07-07, 22:28
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajmon
Hrde det frn en god vn, och skte lite snabbt p google.
Fick fram detta http://sportpressen.canews.fi/sv/nod...D=49584533.htm
men det r allt, str ej i artikeln att det handlar om en svensk, men det r de mngder jag hrt om, och runt det datumet, s utgr ifrn att det r denna hndelsen jag sker, dr gm r svensk frn vstra gtaland.

Ngon som har mer info?

Det verkar p det hr uttalandet som om tminstone en del av partiet var p vg till Frankrike.
Citat:
According to investigators, some of this cocaine is in transit to France and the European Union . The bag containing cocaine was quite discreetly disguised in the goods compartment on the train.

Having been successful in pursuing and arresting this campaign, the French customs had to continuously monitor the transport of goods line into the territory, as well as on the sea.
http://vnpress.org/detail_41023_Fren...f-cocaine.html

Vilken r din klla p att en svensk skulle vara involverad?
Citera
2010-07-08, 10:23
Medlem
sibbanns avatar
Vilken svensk r s stor att han hanterar nstan 1,5 ton koks?
Mitt svar: ingen.
Kanske nn svensk var dr som skulle ha en del av det?
Citera
2010-07-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Vilken svensk r s stor att han hanterar nstan 1,5 ton koks?
Mitt svar: ingen.
Kanske nn svensk var dr som skulle ha en del av det?

Hur stor behver han vara fr att sitta p en bt fullastad med koks i lasten? Det rcker vl med att han varit i sydamerika, hamnat i ngon form av ekonomisk knipa och drfr ftt ran att kra ver skiten.

Givetvis r det ingen hgt uppsatt kriminell som utfr den delen av affren, behvs det ens frklaras?
Citera
2010-07-11, 19:51
Medlem
ajmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det verkar p det hr uttalandet som om tminstone en del av partiet var p vg till Frankrike.

http://vnpress.org/detail_41023_Fren...f-cocaine.html

Vilken r din klla p att en svensk skulle vara involverad?

Endast en bekant som knt denna person under flera r.
Han har ven berttat att personen r vldigt girig, och det gr ju misstankarna nnu starkare.

Vet inte hur han r involverad, men p ngot stt r det!
Citera
2010-07-13, 21:38
Medlem
Det va en sjpolis frn vstra gtaland p nyheterna vid typ den hr tiden som va ute och dilla om att de kade bevakningen till sjss fr dom trodde det kunde komma stora partier kokain frn Sydamerika i segelbtar. Snubben snacka om riktigt stora partier, p ton eller mer. Trodde han fiska efter argument fr att f hnga i GTB skrgrd ver sommaren, men han kanske knde till ntt som vi inte gr?
Citera
2010-07-14, 13:51
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosenkavaljer
Det va en sjpolis frn vstra gtaland p nyheterna vid typ den hr tiden som va ute och dilla om att de kade bevakningen till sjss fr dom trodde det kunde komma stora partier kokain frn Sydamerika i segelbtar. Snubben snacka om riktigt stora partier, p ton eller mer. Trodde han fiska efter argument fr att f hnga i GTB skrgrd ver sommaren, men han kanske knde till ntt som vi inte gr?

Som vanligt s r svenska polisen ett eller till och med tv steg efter!
Citera
2010-07-14, 23:18
Medlem
Citat:
Fartyget seglade nra Martiniques kust, 40 distansminuter ifrn, nr franska tullen inspekterade bten de haft under uppsikt en viss tid med hjlp av polisen. Ombord hittades 40 balar kokain med 30 limpor i varje, till en sammanlagd vikt av 1,39 ton.

I uttalandet str att drogerna var avsedda fr den europeiska marknaden. Bten var p vg att korsa Atlanten

Citat:
Endast en bekant som knt denna person under flera r.
Han har ven berttat att personen r vldigt girig, och det gr ju misstankarna nnu starkare.

Vet inte hur han r involverad, men p ngot stt r det!

Ehh, lite dot connecting hr.

* Franska tullen klipper en segelbt med 1 390 000 g kola, EN person grips.

* Tydligen r det en girig jvel frn gtet.

* I sverige r snuten ute i skrgrn och vntar p ett tonparti.

Om det stmmer s lter det ju som att den hr skningen sjlv tnkte segla ver atlanten med ett parti koks i lasten som hade ftt kapten Haddock att baxna, dessutom rtt in i Sverige!? r det bara jag eller borde inte det hr va rtt stort? Lser ju mittuppslag om beslag p enstaka kilon ju!
Citera
2010-07-15, 01:21
Medlem
Leif Ds avatar
Jag lste fr lnge sedan om ngon svensk kriminell som flyttat till karibein och krde turister p sgelbt. Jag ville minnas att det var Clark Olofsson. Han r garanterat oskyldig till detta d han sitter jvligt stadigt p kken. Lnge.

Kan jag minnas fel? Var det ngon annan person med kriminellt frflutet som guppade runt dr nere.

Och hur sljer man +1 ton kokain i sverige? Det borde ju finnas en och annan som grna tar hand om paritet utan att betala. Det borde rimligen vara direkt farligt att frska slja ett s stort parti om man inte har bra uppbackning. Mycket mrkligt detta. Kan hela uppgiften vara fel?
Citera
2010-07-28, 01:54
Medlem
HarryBoschs avatar
Svensk man fast med 1,4 ton kokain

En 54-rig svensk man har hktats p n Martinique, sedan den franska tullen hittat 1,4 miljoner ton kokain p hans bt. Hur mnga r kan han f?
Mannen r frn Vstsverige. Har varit inblandad i flera fretag och suttit inne en kortare tid. Vem kan detta vara?
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/905...-14-ton-kokain
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in