Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-13, 01:03
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Får detta lilla avskum som är en taskig ursäkt till att vara en människa 18år i HR så är jag den första som korkar upp det dyra vinet.

Varför? nej det är INTE skadeglädje utan ren glädje att se landet jag bor i gå åt rätt håll.
Avskum o annat löst pack ska sitta inne, denna kackerlacka har inte jobbat 1 sek i sitt liv utan bara levt på kriminalitet.

Därför tycker jag inte denna person inte har rätt till samma moraliska regler vi andra har rätt till i en rättslig prövning.

Nu är du ute på hal is. Moder justitia måste alltid vara blind. Det är den absolut viktigaste regeln.

För att objektivt kunna bedöma om någon är ett avskum så finns det regler som till punkt och pricka måste följas, för om rättsväsendet frångår de regler som vi satt upp så kan det innebära att vem som helst subjektivt kan bli ett avskum i lagens ögon - du, jag och din mamma.

Alla förtjänar rättvisa - Även ett avskum. Det ska vi aldrig tumma på.
Citera
2013-03-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Nu är du ute på hal is. Moder justitia måste alltid vara blind. Det är den absolut viktigaste regeln.

För att objektivt kunna bedöma om någon är ett avskum så finns det regler som till punkt och pricka måste följas, för om rättsväsendet frångår de regler som vi satt upp så kan det innebära att vem som helst subjektivt kan bli ett avskum i lagens ögon - du, jag och din mamma.

Alla förtjänar rättvisa - Även ett avskum. Det ska vi aldrig tumma på.

Ja det är väl där du o jag har skilda åsikter om tyvärr.

Men för min del så tycker jag att att han kan ruttna där han är. vilket han med all rätt kommer o göra.
Vissa personer som INTE vill leka inom lagens och moralens ramar förtjänar inte dessa hörnstenars försvar heller när det kniper.

Jävla opportunister är vad de är.
När lagen passar de så åberopar de den, när den inte gör det så skiter de i den.

Allt eller inget.
Citera
2013-03-13, 01:31
Medlem
jojobantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Så vitt jag vet så sitter man 2/3 delar av tiden i Sverige år 2006 var det så ialla fall och jag har inte hört att de har sänkt tiden till 1/2.

Så dina "ute efter 5år på ett 10år långt straff" stämmer inte.

Någonting som är löjligt enligt mig är det här jävla snacket om att folk som tillverkar, smugglar & säljer narkotika ska dömas hårdare för att det finns människor som blir beroende och drogar ner sig.
Så länge ingen hotar någon till att snorta eller skjuta i sig droger ska människor inte dömas hårdare pga av att andra människor är svaga för vissa saker.(droger, alkohol & tobak)

Menar ni att man ska döma vapen tillverkare pga av att någon människa tar självmord med ett vapen också?

Det sjuka är att samhället accepterar vapentillverkning men inte drogtillverkning eller odling av marijuana. Jag tycker att det är ett moraliskt dilemma och tror inte att smuggling kan ge upphov till ett liknande straff i framtiden. Nu kommer det överklagas och jag är tveksam till att han får 18 år men jag är naturligtvis lekman.

Det sjuka är att västvärlden har utvecklats till vad vi lever idag för att det ska "fungera". Man kan ju ställa sig frågan om jobba, äta, skita, sova, åka vasaloppet, köpa fin audi och lyxrenovera innerstadslägenheten verkligen är det som ska vara människans högsta dröm. (Äta, skita och sova är bra men resten tveksamt!)
Citera
2013-03-13, 01:35
Medlem
jojobantas avatar
Citat:
Ja det är väl där du o jag har skilda åsikter om tyvärr.

Men för min del så tycker jag att att han kan ruttna där han är. vilket han med all rätt kommer o göra.
Vissa personer som INTE vill leka inom lagens och moralens ramar förtjänar inte dessa hörnstenars försvar heller när det kniper.

Jävla opportunister är vad de är.
När lagen passar de så åberopar de den, när den inte gör det så skiter de i den.

Allt eller inget.

Rätt. Skönt att skita i lagen och festa med Steve Angello medan Svenne Banan går hemma och jobbar och skattar så att han kan komma hem med lite sköna miljoner, knulla damer och utnyttja sjukvården om han behöver.. Fan det är ju det jag vill + snorta och röka marijuana
Citera
2013-03-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojobanta
Rätt. Skönt att skita i lagen och festa med Steve Angello medan Svenne Banan går hemma och jobbar och skattar så att han kan komma hem med lite sköna miljoner, knulla damer och utnyttja sjukvården om han behöver.. Fan det är ju det jag vill + snorta och röka marijuana

LOL du är fri att ta upp det livet men hur kul är det att glida i 1-2 år och sitta i 8kvm 12 år?

Personligen lever jag ett normalt liv i 14år, men kanske jag är dum i huvudet?
Hur som helst tar jag den risken o lever på säkra sidan.

Vart fan är Steve Angello idag då? tror du han ens vill nämnas i samma mening som JO?
Eftersom du är en WT-svenne så tror du att alla lever som du gör.
Det finns människor i swe som tjänar bra och kan ha roligt i livet, kanske inte snorta koks varje dag men vem fan vill det med ett iq över 54?

Personligen jobbar jag betalar skatt o har 4 månaders semester om året, där jag reser till varmare ställen o mår gott.

Allt lagligt, jag sover gott om natten, knullar snygga brudar, äter gott o har allmänt roligt.

Tyvärr snortar jag inte koks eller festar med Steve Angello (inget jag längtar efter heller)
Senast redigerad av kristian65 2013-03-13 kl. 01:46.
Citera
2013-03-13, 04:42
Medlem
Citat:
LOL du är fri att ta upp det livet men hur kul är det att glida i 1-2 år och sitta i 8kvm 12 år?

Vart fan är Steve Angello idag då? tror du han ens vill nämnas i samma mening som JO?
Eftersom du är en WT-svenne så tror du att alla lever som du gör.
Det finns människor i swe som tjänar bra och kan ha roligt i livet, kanske inte snorta koks varje dag men vem fan vill det med ett iq över 54?

Personligen jobbar jag betalar skatt o har 4 månaders semester om året, där jag reser till varmare ställen o mår gott.

Allt lagligt, jag sover gott om natten, knullar snygga brudar, äter gott o har allmänt roligt.

Tyvärr snortar jag inte koks eller festar med Steve Angello (inget jag längtar efter heller)

Så där resonerar naturligtvis rationella människor. Jag roade mig med att läsa förhören med en av de dömda igår och där berättar han om hur hans morsa fått hjälpa honom att stuva undan alla hans prylar i ett förråd, eftersom han ska in på kåken. Det är ju så jävla ovärdigt att dra koks med Steve Angello aldrig kommer göra upp för det.
Citera
2013-03-13, 09:20
Medlem
Citat:
Jo all bevisning finns där du letar.
1. Personen har ALDRIG jobbat
Vart kommer pengarna ifrån?

Svar: Menar du att alla som har fått ärva pengar eller vunnit stora pengar på något spel måste jobba för att inte hamna i fängelse eftersom du verkar tro att alla pengar i världen kommer från att jobba.

Citat:
2. Han är ett kriminellt avskum skönt att vi går åt rätt håll o sätter dit dem som borde sitta fast med pungen i ett skruvstäd.

Svar: Vad jag vet så är han dömd tidigare för brott men det är inte det samma som att han ska sitta i fängelse efter avtjänad tid för de brotten.

Ska han dömas och få NY strafftid ska det vara för nya brott han har begått.

Citat:

Angående detta:
Om nu JO är skyldig till det han har anklagats för då är jag till 110% säker på att han har kalkulerat med 10-18 år i fängelse och kommer ut efter ca 6,6 till 12 år.

Vad du inte förstår Kristian65 är att JO har levt/gjort mera saker på dessa år mellan 2004-2010 än vad du kommer att göra i hela ditt liv.

Om du nu anser att JOBBA är ett fullständigt liv så resonerar du helt annorlunda mot resten av majoriteten av människorna.

Låt oss leka med tanken att JO har stoppat undan 10-30 miljoner kr så kommer han kunna leva ganska bra när han är 50 år och blir släppt (kanske tidigare om han får sänkt straff).

Bara för dig att inse faktum att människor är olika och alla tycker inte att ett Svensson liv är värt att leva därför tar vissa människor vissa risker för att få tillgång till pengar.

Om du vore lite påläst om vissa människor som sitter inne i fängelse skulle du veta att det finns faktiskt folk som gillar att sitta inne istället för att vara ut i det fria.
(allt är ordnat i ett fängelse Mat, Säng, Värme & dagliga rutiner när dessa människor kommer ut i det fria så har de ingen bostad & jobb då börjar stressen att tära på dem igen. Personligen skulle jag hellre sitta inne på en öppen anstalt än att vara en uteliggare/tiggare under kalla vinternätter med -15 -20 grader.)
Senast redigerad av Azimut68 2013-03-13 kl. 09:36.
Citera
2013-03-13, 12:19
Medlem
Kan inte någon säga en person som INTE skulle passa in på bevisningen som JO blir fälld för?

X har på okänd plats på internationellt vatten, under okänd tidpunkt, träffat okända människor, och tagit emot okänd narkotika, med okänd volym. Därefter har X smugglat in okänd narkotika till okänt land och sålt till okända människor.

Detta får JO 18 år för, ser ni dumma jävlar inte att man kan byta ut X till vem fan som helst i hela världen?
Tidsintervallet i domen är ju 3 månader under 2006. Finns inte någon som har alibi för 3 månader under 2006 24 timmar om dygnet.

Är detta rätt att döma någon på dessa grunder, är det det ni säger???
Citera
2013-03-13, 15:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troja12
Kan inte någon säga en person som INTE skulle passa in på bevisningen som JO blir fälld för?

X har på okänd plats på internationellt vatten, under okänd tidpunkt, träffat okända människor, och tagit emot okänd narkotika, med okänd volym. Därefter har X smugglat in okänd narkotika till okänt land och sålt till okända människor.

Detta får JO 18 år för, ser ni dumma jävlar inte att man kan byta ut X till vem fan som helst i hela världen?
Tidsintervallet i domen är ju 3 månader under 2006. Finns inte någon som har alibi för 3 månader under 2006 24 timmar om dygnet.

Är detta rätt att döma någon på dessa grunder, är det det ni säger???
Du har rätt i att åtalspunkterna 1-3 och 7 är rätt oprecisa på ett antal olika sätt, och att ett åtal med bara de åtalspunkterna aldrig skulle ha gått igenom. Men åtalspunkterna 4 och 5 har en helt annan konkretion, skulle i sig tillsammans rendera fängelsestraff i närheten av vad MA och JO fått totalt. Det är alltså totalt felaktigt att påstå att JO har fått 18 år på de grunder du har angivit. Han har knappast fått mer än 4 extra år på de grunder du har angivit.

Åtalspunkterna 1-3 och 7 är till för att inte bara låsa in de tilltalade, utan slå dem där det känns hårdast - alltså i plånboken. Därför har man velat inkludera också en lyckad, vinstdrivande smuggling i åtalet, vars vinst man ska kunna förverka.

Vad åklagarna har gjort, och vad tingsrätten har köpt, är att låta de mer lättbevisade delarna av åtalet utgöra stödbevisning för de svårare. Här har advokaterna skrikit i högan sky, och hävdat att domstolen helt äger att bortse från att den har överbevisat JO om försök till grov narkotikasmuggling när den ska avgöra vad som har hänt år 2006. Det är ett ovanligt sätt att lägga upp ett åtal på, men inget som är spontant orimligt när ett gäller komplex materia, och fullt i linje med svenska process- och bevisregler. För mig som vetenskapsman är det heller inget konstigt att man använder slutsatserna från ett försök/åtal också för att tolka ett annat.

Hursomhelst har de åtalspunkterna alltså bara någon mer påtaglig effekt när det gäller förverkandet av stålar. Vad gäller straffet för MA och JO spelar de en ytterst måttlig roll.
Citera
2013-03-13, 16:47
Medlem
maslowauroras avatar
Någon som vet marknadsvärdet på 1,5 ton kokain? Inte aftonhorans uppskattning utan real..
Citera
2013-03-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du har rätt i att åtalspunkterna 1-3 och 7 är rätt oprecisa på ett antal olika sätt, och att ett åtal med bara de åtalspunkterna aldrig skulle ha gått igenom. Men åtalspunkterna 4 och 5 har en helt annan konkretion, skulle i sig tillsammans rendera fängelsestraff i närheten av vad MA och JO fått totalt. Det är alltså totalt felaktigt att påstå att JO har fått 18 år på de grunder du har angivit. Han har knappast fått mer än 4 extra år på de grunder du har angivit.

Åtalspunkterna 1-3 och 7 är till för att inte bara låsa in de tilltalade, utan slå dem där det känns hårdast - alltså i plånboken. Därför har man velat inkludera också en lyckad, vinstdrivande smuggling i åtalet, vars vinst man ska kunna förverka.

Vad åklagarna har gjort, och vad tingsrätten har köpt, är att låta de mer lättbevisade delarna av åtalet utgöra stödbevisning för de svårare. Här har advokaterna skrikit i högan sky, och hävdat att domstolen helt äger att bortse från att den har överbevisat JO om försök till grov narkotikasmuggling när den ska avgöra vad som har hänt år 2006. Det är ett ovanligt sätt att lägga upp ett åtal på, men inget som är spontant orimligt när ett gäller komplex materia, och fullt i linje med svenska process- och bevisregler. För mig som vetenskapsman är det heller inget konstigt att man använder slutsatserna från ett försök/åtal också för att tolka ett annat.

Hursomhelst har de åtalspunkterna alltså bara någon mer påtaglig effekt när det gäller förverkandet av stålar. Vad gäller straffet för MA och JO spelar de en ytterst måttlig roll.

Hamilkar. Glöm inte bort andrahandsyrkandet på utvidgat förverkande. Även om brotten 06 och 08 faller bort i hoverätten kan man nog nypa stålarna man säkrat på den grunden.
Citera
2013-03-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojobanta

Jag förstår att ni är många som inte kallar det jobb om man inte åker sopbil 8 timmar eller drar på sig ett blåställ och är skitig och jävlig 40h per vecka.

Låt gärna ditt misslyckade liv gå ut över Oredan.
Men jobbat har han, bla drev han ju en krog i Spanien och gjorde affärer.
Nu blev jag lite osäker om det verkligen räknas som jobb i din sopbil?

Faktum är ju att han har varit totalbevakad sedan 2005/2006 enligt Åklagarna.
Telefonavlyssning, bilbuggning, båtbuggning, husbuggning samt undercover poliser ifrån SSI-kontoret på rikskrim dvs det bästa svensk polis har att erbjuda.

Förvisso saknades det domstolsbeslut om buggningarna, men vad gör väl det, eftersom svinet inte "jobbar"?
Dessutom var ju SSI-snubbarna i Spanien och skuggade Oredan.
Allt detta gav i princip noll men några, tveksamma indicier.
Resten är bekvämt nog hemligstämplat
Och den bevisning som inte gick och hemligstämpla och talade emot åklagarnas idéer hamnade i den sk slasken.
Närmare bestämt runt 15.000 sidor av ca 30.000 sidor.

Nä, skit ska skit ha, eller hur?
Senast redigerad av UltraMind 2013-03-13 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in