Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkingtwice
Men hur det än är med hennes pengar så finns det inga bevis på att de skulle kommit från Falk/Oredsson. Bara en teori. Inte hur, inte när, inte var, inte på vilket sätt. Inga som helst bevis varken via transaktioner, mejl, tel samtal eller några spaningsuppgifter. Ingenting. Och de har ändå lyssnat på deras samtal i flera år.
Det har väl pratat med förutsättningen att det kan vara avlyssnade, vilket de var?

Det du tycker är anmärkningsvärt är inte speciellt konstigt, det konstiga är att hon inte kan uppge varifrån pengarna kommer, och låter JF få tillbringa 12 år effektivt bakom galler.
Citera
2013-03-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Från min point of view.

Med respekt för din syn på saken, men jag tycker inte den överenstämmer med verkligheten.

Jag ska förklara varför

Citat:
1. Personen i Sydamerika som bestämmer över dessa kilon.

Hoppas nu du syftar på denna last, för annars finns det flera i Sydamerika som håller på med detta.
Citat:
2. Personen i EU som finansierar dessa kilon.
Som sagt, hoppas det är denna lasten du talar om.

Citat:
JO tror jag inte är någon av dessa personer..
Den skulle han visst kunna finansiera, ca 20 mille. Han hade prylar för mer än så.

Citat:
På sin höjd har han varit en kordinator/fattat beslut för Snedseglaren och
en del andra Svenskar. JO hade innan 2006 garanterat kontakter i EU
som skulle kunna fixa fram start kapitalet för en första segling
med kanske 300-350kilo..
Du har ingen aning om vilka kontakter han har.

Citat:
Att vara huvudman till Mauritz & AN anser inte jag är att vara den som ligger bakom en smuggling på 300-1200 kilo rent "Snow White".

Nähä.
Senast redigerad av xtroverto 2013-03-28 kl. 14:24.
Citera
2013-03-28, 14:37
Medlem
Citat:

Hon ansåg nog att indicierna på Falk/Oredsson var så vaga för 2006 och 2008, att han omöjligt skulle kunna bli dömd på det. Så om hon berättade var hennes pengar kom ifrån så skulle det inte påverka. Hon har tydligen fått rejält betalt för att vara tyst om sin relation och det har hon benhårt varit

Hon kanske kommer att agera annorlunda i hovrätten med tanke på domens utslag, om inte detta blir återförvisat. För då betyder det att det gjorts så stora fel i den här rättegången att den måste tas om. Gör om. Gör rätt. Och vi har inte omvänd bevisbörda i Sverige. Åklagaren har inte kunnat bevisa att hon skulle fått sina pengar på annat sätt än vad hon redogör för.

Kan det också varit så att polis och åklagare faktiskt har kollat upp sanningshalten i hennes påstående och upptäckt att det stämmer, men lagt lockat på i sin iver att sätta dit Falk/Oredsson. Återstår att se.

Mitt tips är att hon avvaktade domen i tingsrätten, men i hovrätten offrar sin "deal" och berättar.
Då blir det lite svårare för åklagarna...
Även om detta inte ska påverka 2009 och 2010, som nu verkar uppdagas vara en "konstruktion" för att få fast Falk/Oredsson.
2006 och 2008 är ett tragiskt skämt. Okänd plats, okänd tid, okänd typ av narkotika lämnas till okända människor av okända människor under okänd tid.....
"Någon har vi något tillfälle lämnat något till någon någonstans, någongång..."
Otäckt att bli dömd på det.
Citera
2013-03-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

Jag ska förklara varför

Den skulle han visst kunna finansiera, ca 20 mille. Han hade prylar för mer än så.

Ok. Vad bygger du den informationen på?
Har du någon information som inte framkommit i utredningen eller i rättegången?
Hans släkting hade tillgångar för en sådan summa, men det finns bevis på att hon inte avyttrat något under den tiden och inte tagit ut mer en små summor. Inget som motsvarar pengar som kan finansiera en sådan last. Så vad menar du med att han hade prylar för mer än så? Finansierade han partiet med att visa bilder på tillgångar som hans släkting hade eller hur menar du?
Citera
2013-03-28, 16:19
Medlem
Citat:
Med respekt för din syn på saken, men jag tycker inte den överenstämmer med verkligheten.

Jag ska förklara varför

Hoppas nu du syftar på denna last, för annars finns det flera i Sydamerika som håller på med detta.

Svar:
Självklart finns det många människor i Sydamerika som exporterar kokain varje dag.

Som sagt, hoppas det är denna lasten du talar om.
Svar:
Jag talar om alla smugglingar det finns alltid någon i Sydamerika som bestämmer till vem, hur många kg & vart försäljning ska ske.

Svar:
Här talar DU om tiden 2006 och senare, självklart har det funnits pengar hos HB eller kanske JO annars hade det inte köpts Lyxvilla, Båt, Nattklubb eller aktier för dessa miljoner.

Jag pratar om tiden innan 2006. Varken Mauritz, AN, HB eller JO anser jag skulle kunna casha upp miljoner för en första segling med det antal kg som måste ha smugglats hem vid 2006.

1.Mauritz har inte haft några större pengar mellan 2000-2006 vad jag vet.

2.AN kanske har haft tillgång till en del men vad jag förstår så kom han in i bilden i böjan på 2009=han har förmodligen inte finanserat något 2006. AN kan på hösten 2009 inte haft vidare mycket pengar eftersom han var delaktig i ett rån/stöld uppe i Norrland.(rika människor rånar inte banker)

3.Den lilla informationen jag har angående HB från hennes tid i Ektorp Nacka(Worldclass) och framåt 2006 som jag har läst i utredningen så har hon inte haft några större inkomster i deklarationen.

4.JO har gjort minst ett bankrån vad jag vet, det var ute på Värmdö och de åkte båt till Fisksätra marinan där 2 av 3 killar blev tagna av polisen med en väska som innehöll rånbytet. Mycket möjligt att han har gjort andra saker under 90-00talet när han har varit ute i det fria. Men någonting säger mig att han inte har haft dessa miljoner år 2004-2006.

Svar:
Nej jag känner inte honom. Jag vet lika väl som du att en kille som JO har kontakter som vanliga 08.00-17.00 arbetare inte har. (självklart)

Nähä.
Svar:
Det är skillnad på att styra och bestämma över springpojkarna och att styra hela dealen från toppen.
Om du, nämndemännen & domaren anser att JO är Huvudman i denna smuggling så får ni tycka det.
Om JO är skyldig som åklagaren hävdar så är jag till 99% säker på att någon annan har finansierat den första seglingen.

Din text xtroverto= Bold.

Om man tittar runt lite på hans närmaste bekanta som har haft span på sig i denna utredning så är det inget som talar för att hans närmaste vänner har haft vidare mycket pengar.
Varken MG eller SÖ har badat i pengar om man läser mellan raderna i förundersökningen.(Jag pratar bilar, inkomster & annat)
Senast redigerad av Azimut68 2013-03-28 kl. 17:14.
Citera
2013-03-28, 16:33
Medlem
Bamse.s avatar
Citat:

Alltså är det här något som du vet om eller sitter du bara och säger vart alla har fel? Men fyll i luckorna för bövelen om du vet bättre liksom..
Citera
2013-03-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ok. Vad bygger du den informationen på?
Har du någon information som inte framkommit i utredningen eller i rättegången?
Hans släkting hade tillgångar för en sådan summa, men det finns bevis på att hon inte avyttrat något under den tiden och inte tagit ut mer en små summor. Inget som motsvarar pengar som kan finansiera en sådan last. Så vad menar du med att han hade prylar för mer än så? Finansierade han partiet med att visa bilder på tillgångar som hans släkting hade eller hur menar du?

Hans släkting hade tillgång till en sådan summa men hon kan inte redogöra för den och håller en "politiker" om ryggen, på sin släktings bekostnad.

Där de grep Jonas, så bodde han för 10000 kr dygnet. Fattig kille?

Båten kostade 10 mille. Köper man en sådan om man inte har deg? Nattklubben? Lasten med kola kostade inte mycket mer än båten.

Varför hade Jonas ingen fast telefon? Varför ringde han från olika hela tiden? Är det normalt?
Varför ljög han om sin mobillur där det senare hittades foto på honom, som han själv tagit av sin egna spegelbild. Varför ljuga om en sådan sak? Det gör ju bara att han tappar trovärdighet.

Och sist men inte minst, varför finns det inspelade samtal från Colombianer där de säger att det var tur att snuten tog JF innan de hade gjort det? Varför snackar Colombianer av den typen om JF? Varför är de snea på honom? Också tillfälligheter?

Varför säger vakten på Oshum när Aftonbladet var där att JF är skyldig honom pengar? Han sa innan reportern sa något "ni är från Sverige,. det gäller JF? Hälsa honom att jag vill ha mina pengar"

Det kan ju uppfattas som att JF var hyfsat involverad i den klubben
Citat:
Om man tittar runt lite på hans närmaste bekanta som har haft span på sig i denna utredning så är det inget som talar för att hans närmaste vänner har haft vidare mycket pengar.
Varken MG eller SÖ har badat i pengar om man läser mellan raderna i förundersökningen.(Jag pratar bilar, inkomster & annat)
Och detta tror du innefattar hela hans vänskapskrets?
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse.
Alltså är det här något som du vet om eller sitter du bara och säger vart alla har fel? Men fyll i luckorna för bövelen om du vet bättre liksom..
Jag vet att han omöjligt kan veta om hans kontakter, vilket inte är detsamma som att jag vet det. Eh.
Senast redigerad av xtroverto 2013-03-28 kl. 18:05.
Citera
2013-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
Hans släkting hade tillgång till en sådan summa men hon kan inte redogöra för den och håller en "politiker" om ryggen, på sin släktings bekostnad.

Där de grep Jonas, så bodde han för 10000 kr dygnet. Fattig kille?

Båten kostade 10 mille. Köper man en sådan om man inte har deg? Nattklubben? Lasten med kola kostade inte mycket mer än båten.

Varför hade Jonas ingen fast telefon? Varför ringde han från olika hela tiden? Är det normalt?
Varför ljög han om sin mobillur där det senare hittades foto på honom, som han själv tagit av sin egna spegelbild. Varför ljuga om en sådan sak? Det gör ju bara att han tappar trovärdighet.

Och sist men inte minst, varför finns det inspelade samtal från Colombianer där de säger att det var tur att snuten tog JF innan de hade gjort det? Varför snackar Colombianer av den typen om JF? Varför är de snea på honom? Också tillfälligheter?

Varför säger vakten på Oshum när Aftonbladet var där att JF är skyldig honom pengar? Han sa innan reportern sa något "ni är från Sverige,. det gäller JF? Hälsa honom att jag vill ha mina pengar"

Det kan ju uppfattas som att JF var hyfsat involverad i den klubben

Jag vet att han omöjligt kan veta om hans kontakter, vilket inte är detsamma som att jag vet det. Eh.

Du sitter bara och drar slutsatser utifrån en FU och vad det skriver i Aftonbladet.
Äger man en klubb för att en dörrvakt tycker att man är skyldig honom pengar?
Att han var involverad och jobbade för klubben har aldrig varit någon hemlighet.
Du har ingen aning om var de grep Falk/Oredsson.
Vem har fast telefon när man bor i olika länder?
Vad vet du om att detta med colombianerna stämmer.
För din information; det har framgått att det inte stämmer.

Man vet inte allt för att man har läst en ofullständig FU (som man sen tvistar till lite extra) med information påhittad av polisen som sen kan vederläggas. Det är liksom polisens jobb att styra allt i FU så att det ser illa ut för den misstänkte. Här har det dock gått lite överstyr.
Har man varit på rättegången så förstår man varför detta har varit föremål för en internutredning och varför det krävs en återförvisning. Det mesta du skriver är redan motbevisat i rättegången.
Tyvärr var domaren inte vaken. Förhoppningsvis är domarna i hovrätten lite mer alerta på vad det är som egentligen pågår.
Citera
2013-03-28, 18:44
Medlem
Citat:
Äger man en klubb för att en dörrvakt tycker att man är skyldig honom pengar?
Kanske inte, lustigt bara att han sa så. Också en tillfällighet.

Citat:
Du har ingen aning om var de grep Falk/Oredsson.
Det sa jag inte heller, men han bodde där det kostade det jag sa.

Citat:
Vem har fast telefon när man bor i olika länder?

Med fast menade jag ett fast nummer. Det hade han aldrig. Det kan du ha i alla länder. Samma nummer.

Citat:
Vad vet du om att detta med colombianerna stämmer
Det finns på band.

Citat:
För din information; det har framgått att det inte stämmer.

Haha, klart det inte gör. Inget stämmer enligt dig. På med skygglapparna bara.

Citat:
Man vet inte allt för att man har läst en ofullständig FU (som man sen tvistar till lite extra) med information påhittad av polisen som sen kan vederläggas. Det är liksom polisens jobb att styra allt i FU så att det ser illa ut för den misstänkte. Här har det dock gått lite överstyr.
Har man varit på rättegången så förstår man varför detta har varit föremål för en internutredning och varför det krävs en återförvisning. Det mesta du skriver är redan motbevisat i rättegången.
Tyvärr var domaren inte vaken. Förhoppningsvis är domarna i hovrätten lite mer alerta på vad det är som egentligen pågår.

Varför sa Mau att AN var pol pott? Varför hade JF så tät kontakt med AN, i synnerhet efter att AN snackat med Mau. Eller ANs smarta mess närt Mau hade åkt: Elvis has left the building.

Tillfälligheter!

Vem köpte båten?

Att AN skrivit mailen är solklart. Polisen har sagt det har sett samma svenska i pol potts mail som i hans brev på häktet. Smartingen är så dum så han fortsätter skriva likadant.

Så att AN är inblandad är solklart. Då kommer frågan, varför denna täta kontakt med JF, och att den var när AN snackat med Mau? Vilket sammanträffande.
Senast redigerad av xtroverto 2013-03-28 kl. 19:02.
Citera
2013-03-28, 19:31
Medlem
Citat:
Kanske inte, lustigt bara att han sa så. Också en tillfällighet.

Det sa jag inte heller, men han bodde där det kostade det jag sa.

Med fast menade jag ett fast nummer. Det hade han aldrig. Det kan du ha i alla länder. Samma nummer.

Det finns på band.

Haha, klart det inte gör. Inget stämmer enligt dig. På med skygglapparna bara.

Varför sa Mau att AN var pol pott? Varför hade JF så tät kontakt med AN, i synnerhet efter att AN snackat med Mau. Eller ANs smarta mess närt Mau hade åkt: Elvis has left the building.

Tillfälligheter!

Vem köpte båten?

Att AN skrivit mailen är solklart. Polisen har sagt det har sett samma svenska i pol potts mail som i hans brev på häktet. Smartingen är så dum så han fortsätter skriva likadant.

Så att AN är inblandad är solklart. Då kommer frågan, varför denna täta kontakt med JF, och att den var när AN snackat med Mau? Vilket sammanträffande.

Ja, varför? Det återstår att se.
Citera
2013-03-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ja, varför? Det återstår att se.

Vem köpte båten?

Jonas har sagt till folk att den var hans, HB förklarade det med att han alltid babblat för mycket och velat impa på tjejer.

Tror du på det själv?

Varför hade Jonas en Hublot på armen? Jo, för han hade råd med det vid den tidpunkten då han greps, likaså hans dyra boende. Kan inte se något som pekar på att Jonas INTE hade ovanligt gott om pengar.
Senast redigerad av xtroverto 2013-03-28 kl. 19:36.
Citera
2013-03-28, 20:32
Medlem
Citat:

"Edit"
"När jag skrev hans närmaste vänner menar jag personerna som har "letat, frågat" & sprungit på Karlaplan under hösten 2010. När det ser riktigt illa ut så vänder "vi" människor till folk som man litar på till 110% vilket borde var barndoms vänner som man har känt i 20-35år om man är född 1972 som JO."

Citat:

Nej det tror jag inte om du läser mina inlägg lite mera noggrant så förstår du att en del av JO vänner tycks leva normalt eller ganska magert.

Medans andra i hans bekantskapskrets ligger och slappar i gamla Yugo land(med förmodligen en skön bunt Benjamin Franklin's).

MG sitter & åker runt i en Golf från 1989 jag har inte kollat upp ägaruppgifterna på reg # men jag är ganska säker på att det är hans.
SÖ tycks ha fått en villa i Skåne av sina föräldrar, hans vagnpark är/var ett par bilar & Mc som inte hade något större värde.
En bild med JO när han står omfamnad av en "Gangsterkung" som EX & Aftonbladet kallar honom för på ena sidan och hans "livvakt" på andra sidan. Borde tala för att han känner folk med pengar.

Livvakten flyger Norwegian kan jag bekräfta när han är ute & reser med sin fru/flickvän och 2 barn.(så där tycks det vara lite knapert med eventuellt.)

Så slutsatsen är Xtroverto läs gärna mina inlägg innan du klipper & klistrar text från dem.
Är det något i mina inlägg som är otydligt eller galet fråga mig om det, men kasta inte ur dig saker som detta "Och detta tror du innefattar hela hans vänskapskrets?" när svaret på din fråga står i mitt senaste inlägg.
Senast redigerad av Azimut68 2013-03-28 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in