2004-08-04, 16:35
Medlem
embras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jag minns en serie för länge sedan om en tjej, som experimenterade med sin sexualitet. låtsades vara kille. hon hade en vit hund som kom bort..just det, döfinkar och dårnickar hette den..helt vidrig

den serien "messed me up" och lade säkert en del av grunden till det vemod och den melankoli som jag sedan befunnit mig i

dårfinkar och dönickar tror jag att den hette, inte det omvända.
besserwisser, anyone?

förresten låg jag sömnlös efter att ha suttit uppe med min storasyster o kollat på "sagor för stora barn" Creepy som fan!

Även häxan i trolltider skrämde vettet ur mig...
Citera
2004-08-04, 17:05
Bannlyst
Professor Drövels hemlighet...måste fan ta upp det med min psy dr...kom ihåg att ja som liten såg ett program..och sedan släckte ner badrummet eldade upp mina kläder och grät under det kalla vattnet...eller va det bay watch??
Citera
2004-08-09, 06:55
Medlem
u_n_mes avatar
Blev så jävla trött på de idioter som sitter och kommer på barnprogram när jag råkade se "Atommyran - En myra av atom" hur jävla pantad får man bli?
Citera
2004-08-09, 14:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
förresten låg jag sömnlös efter att ha suttit uppe med min storasyster o kollat på "sagor för stora barn" Creepy som fan!

Den var mysigt småläskig men oftast var monstren ganska söta. Kolla bara in Gripen i The luck child.
Citera
2004-08-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Sant, men den kan möjligtvis endast kvalificera för en andra plats.

Min kandidat är:
Vilse i pannkakan av Staffan Westerberg - mannen som förstörde en hel generation.

(
Det är bara mesar som tycker Vilse i pannkakan var skrämmande. Jag gillade den.
Wombat1000
Citera
2004-08-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Professor Drövels hemlighet, ja. Den hade jag förträngt. Varje avsnitt slutade med att bilden frös och de spelade en hemskt otäck jingel.

http://www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/Drovel_slut1.mp3
Ytterligare ett program jag gillade.
Wombat1000
Citera
2004-08-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
Skrotnisse. Speciellt Bertil. Aldrig varit så rädd för någon som för honom. Tycker han är tjockt jobbig att se på änn idag.
Fan vad ni gnäller på mina favoritserier.
Wombat1000
Citera
2004-08-09, 14:36
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
De tjeckiska dockfilmerna från 70-talet.. Blääää

Jason - Uppläsaren talade finlandssvenska. Tecknad otäck serie "Jaaaasånn å Jaaaaasååns mamma"

Clownen Manne- nästan mentalt störd.

Dagar med Knubbe- mongounge som spelade fotboll

Ebon Lundin- Åt kattmat och bajs i tv.

Loranga, Mazarin och Dartanjang- Suspekta figurer som väckte starkt obehag.

Herr Barbalander- Även här gjorde det finlandssvenska ett inslag. En fet alkis som bodde i en husvagn. Med en ilsken spratteldocka som talade skånska.

Stör mig för övrigt på dessa produktioner typ "Sommarhuset" från Svt där nyutexaminerade skådespelare med klotrunda ögon, uppspärrade munnar och skränande röster ska vara programledare.

Huvaligen!

Citera
2004-08-09, 14:37
Medlem
Jag skulle vilja göra tillägget Slas!

För er som inte känner till Slas så heter han egentligen Stig Claesson och är någon slags "vaneförfattare". Hur som helst så ledde han ett par barnprogram på 70- och 80-talet där han sluddrade fram sagor om sin barndom medan man fick titta på riktigt värdelösa teckningar. Hela hans påhitt har satt djupa spår i mitt psyke, och jag misstänker att han kan beskyllas för att indirekt bära en viss skuld för saker jag gjort i vuxen ålder.

Han omnämdes även i DN för bara ett par dagar sedan (rubriken bör nog tas med en viss nypa salt!):
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=294903

För övrigt så måste jag ge er andra medhål när det gäller Ika i rutan, Teletubbies, Clownen Manne, och förstås Joel bitar!

Vad jag dock inte riktigt kan förstå är det hemska med Sagostunden, Skrotnisse, och Fragglarna!?
Citera
2004-08-09, 14:44
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Slas ja..... Lät som en jävla alkis.
Citera
2004-08-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Slas ja..... Lät som en jävla alkis.

Absolut!

De kunde lika gärna plocka in "Chrille" och låta oss höra om hans barndom. Förmodligen så skulle det till och med bli mer intressant, även om jag betvivlar att teckningarna skulle förbättras.
Citera
2004-08-09, 14:54
Medlem
Hönapönas avatar
Min röst hamnar nog på Manne, men jag måste få påminna om Yllet också.

Jag är ett lite ylle, bomchickabomchickabombombom...

Och Bröderna Dahl var HJÄLTAR!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in