2011-01-01, 18:25
Medlem
Lantbruks avatar
Riksdagsbeslutet 1975 (att Sverige ska bli en mångkultur) samt 2010 (att man skriver in mångkulturen i den svenska grundlagen) strider mot FN:s konventioner om mänskliga rättigheter. Mångkulturalismen bryter - bokstavligt talat - mot en av de viktigaste mänskliga rättigheterna:

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_international_law

Dessa riksdagsbeslut innebär att det inte finns svenskar i etnisk samt juridisk bemärkelse. Detta bryter i sin tur mot folkrätten.

Det är helt sinnessjukt när man tänker efter, och kanske bör man skjuta Fredrik Renifeldt.

Frågeställning:
Har ni tänkt på att mänskliga rättigheter inte gäller svenskar (längre)? Är det inte sjukt? Varför protesterar inte FN mot detta folkrättsvidriga och demokratiskt illegitima landsförräderi?
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-01 kl. 19:22.
Citera
2011-01-01, 18:35
Medlem
OKPOSOs avatar
Det är väl snarare så att alla som vistas på svensk mark är svenskar?
Så jag förstår inte riktigt din poäng, vi är alla, oavsett hudfärg och utseende rumpknullade av den stora stygga staten som tycker vi alla är likadana när allt kommer omkring.
Citera
2011-01-01, 18:52
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk

Dessa riksdagsbeslut innebär att det inte finns svenskar i etnisk samt juridisk bemärkelse. Detta bryter i sin tur mot folkrätten.

Hahaha ... kan du inte förklara hur du tänkte när du kom fram till den slutsatsen - det skulle säkert vara underhallande ...
Citera
2011-01-01, 18:53
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Det är väl snarare så att alla som vistas på svensk mark är svenskar?
Så jag förstår inte riktigt din poäng, vi är alla, oavsett hudfärg och utseende rumpknullade av den stora stygga staten som tycker vi alla är likadana när allt kommer omkring.

Du har fel. Samer, tillexempelvis, tillerkänns mänskliga rättigheter. Svenskar (som inte längre finns i etnisk samt juridisk bemärkelse) gör det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Hahaha ... kan du inte förklara hur du tänkte när du kom fram till den slutsatsen - det skulle säkert vara underhallande ...

Läs bifogade länkar i startinlägget. Känner du inte till de mänskliga rättighetrna och folkrätten, och vad dom innebär, så är det inte mitt problem. Däremot är det mitt problem om DU påhejar en utveckling där svenskar inte tillerkänns mänskliga rättigheter, eftersom det påverkar mig då jag tillhör den aktuella folkgruppen.

Förövrigt har jag redan, vid ett annat tillfälle, påvisat just DIG att svenskar inte har samma rättigheter som tillexempelvis judar eller muslimer ([källa]). Kasta inte sten i glashus!
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-01 kl. 19:22.
Citera
2011-01-01, 18:59
Medlem
LYNWAs avatar
Citat:
Riksdagsbeslutet 1975 (att Sverige ska bli en mångkultur) samt 2010 (att man skriver in mångkulturen i den svenska grundlagen) strider mot FN:s konventioner om mänskliga rättigheter. Mångkulturalismen bryter - bokstavligt talat - mot en av de viktigaste mänskliga rättigheterna:

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_international_law

Det är helt sinnessjukt när man tänker efter, och kanske bör man skjuta Fredrik Renifeldt.

Har ni tänkt på att mänskliga rättighter inte gäller svenskar (längre)? Är det inte sjukt? Varför protesterar inte FN mot detta folkrättsvidriga och demokratiskt illegitima landsförräderi?

Ursäkta men kan du försöka utveckla din tankegång, på vilket sätt bryter mångkultur mot mänskliga rättigheter?
Citera
2011-01-01, 19:02
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LYNWA
Ursäkta men kan du försöka utveckla din tankegång, på vilket sätt bryter mångkultur mot mänskliga rättigheter?

Ideologin mångkulturalism, i fallet Sverige, bryter mot de mänskliga rättigheterna ([källa]).
Mångkultur - som är ett neutralt begrepp - bryter inte mot några mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-01 kl. 19:28.
Citera
2011-01-01, 19:02
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Du har fel. Samer, tillexempelvis, tillerkänns mänskliga rättigheter. Svenskar (som inte längre finns i etnisk samt juridisk bemärkelse) gör det inte.
Haha - svenskar finns inte ?

Citat:
Läs bifogade länkar i startinlägget. Käner du inte till de mänskliga rättighetrna och folkrätten, och vad dom innebär, så är det inte mitt problem. Däremot är det mitt problem om DU påhejar en utveckling där svenskar inte tillerkänns mänskliga rättigheter, eftersom det påverkar mig då jag tillhör den aktuella folkgruppen.
Läser man dokumentet kommer man ju fram till att svenskar just har samma grundläggande mänskliga rättigheter.

Fast da kan man ju ocksa undra - om du nu tror att svenskar inte finns - varför ojar du dig da ?

Citat:
Förövrigt har jag redan, vid ett annat tillfälle, påvisat just DIG att svenskar inte har samma rättigheter som tillexempelvis judar eller muslimer. Kasta inte sten i glashus!
Du kanske tror dig ha visat detta ...
Citera
2011-01-01, 19:07
Bannlyst
ja tyvärr är det så allt enligt våra kära vänner kroknäsornas agenda.

Judarna vill ha dig död för att du är svensk, och dom jobbar febrilt för att det ska ske så fort som möjligt.
Citera
2011-01-01, 19:12
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Haha - svenskar finns inte ?...

Jag vet att det låter sjukt att etniska svenskar - som har en 6 000 år gammal historisk koppling till regionen som vi idag kallar Sverige ([källa]) - inte längre finns. Men läser du grundlagsreformen så ser du att så är fallet, svenskar finns inte längre i etnisk samt juridisk bemärkelse.

Citat:
...Läser man dokumentet kommer man ju fram till att svenskar just har samma grundläggande mänskliga rättigheter...

Ja, precis. Regeringen Reinfeldt och Sveriges beslutsfattande riksdag (minus SD) bryter dock mot dessa mänskliga rättigheter. Landsförräderi, kan man kalla det.

Citat:
...Fast da kan man ju ocksa undra - om du nu tror att svenskar inte finns - varför ojar du dig da ? ...

Det är inte jag som säger att vi inte finns. Det är personerna som ligger bakom ideologin mångkulturalism samt beslutsfattarna i Sverige som säger det. Jag är alltså EMOT detta.

Citat:
...Du kanske tror dig ha visat detta ...

Jag editerade mitt inlägg, och bifogade med en källhanvisning till en FB-tråd, där jag bevisade för DIG att svenskar inte har samma rättigheter som judar och muslimer exempelvis.

Citat:
Ursprungligen postat av J400d
ja tyvärr är det så allt enligt våra kära vänner kroknäsornas agenda.

Judarna vill ha dig död för att du är svensk, och dom jobbar febrilt för att det ska ske så fort som möjligt.

Det stämmer att judar har varit en motor i den här utvecklingen. Både internationellt och i Sverige:

https://www.flashback.org/sp18447553
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-01 kl. 19:20.
Citera
2011-01-01, 19:32
Medlem
Shogun-s avatar
Skriv ett brev till riksdagen?
Citera
2011-01-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ideologin mångkulturalism, i fallet Sverige, bryter mot de mänskliga rättigheterna ([källa]).
Mångkultur - som är ett neutralt begrepp - bryter inte mot några mänskliga rättigheter.
Vänta nu... Du menar att det här bryter mot folkrätten? :
"Mångkultur, mångkulturalism eller multikulturalism är ett sociologiskt och kulturteoretiskt uttryck med flera betydelser. Som beskrivande begrepp syftar det på ett förhållande där flera etniska grupper med olika kulturer samlas inom samma politiska enhet"
Citera
2011-01-01, 20:14
Medlem
Citat:

Läs bifogade länkar i startinlägget. Känner du inte till de mänskliga rättighetrna och folkrätten, och vad dom innebär, så är det inte mitt problem. Däremot är det mitt problem om DU påhejar en utveckling där svenskar inte tillerkänns mänskliga rättigheter, eftersom det påverkar mig då jag tillhör den aktuella folkgruppen.

Förövrigt har jag redan, vid ett annat tillfälle, påvisat just DIG att svenskar inte har samma rättigheter som tillexempelvis judar eller muslimer ([källa]). Kasta inte sten i glashus!

Då får du nog ta och lära dig att källreferera lite bättre, vad försöker du säga och vart i FN-MR hittar du det du vill poängtera? (och ja jag kan hela det där dokumentet, frågan är om du kan det)

DE som är medlemmar och medborgare med svenskt medborgarskap är svenskar, oavsett ålder, kön, hudfärg, etnicitet, socioekonomisk status, rank, karma etc etc etc...

Varför samer och finlandssvenskar har ett större skydd är för att de är minoritetsgrupper som lever på samma marker som dina sk "etniska svenskar" gör.

Ska man hårddra det så är nog samerna det närmaste vi kan komma dina "etniska svenskar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in