Fastigheter känns inte så lockande med tanke på att jag tror att "bobubblan" är på intåg. När räntan stiger har folk helt enkelt inte råd. Kanske om ett tag när fastighetspriserna rasat och om dom ändrar lagen om att hyra ut i andra hand.
Inte sugen på dollar, känns som den kommer rasa ordentligt inom en inte alltför lång framtid. Kolla bara på hur mycket valuta centralbanken pumpat ut under/efter krisen.
Precis som någon skrev känns guld dumt att investera i då priset står högt. Risken att någon skulle lyckas producera guld är dock väldigt låg och om det blir krig eller liknande är guld en bra resurs som har ett beständigt värde.
Olja känns däremot mer intressant då jag bara kan se oljepriset gå upp? Ökad efterfrågan och minskat utbud. Problemen är väl om någon hittar massor med ny olja samt att det är svårt att förvara större mängder olja?
Om jag ens skulle fundera på att investera pengarna i aktier kommer det att vara i en Kapitalförsäkring. Dock drar jag mig från detta alternativ då jag är relativt obevandrar med aktier och ränteobligationer.
Skärpning nu FB, förväntade mig att ni va kreativare än så här?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!