Citat:
Ursprungligen postat av slemzz
Det krävs även av svenska frimurarorden att du är troende kristen. As a madder of fact så skilljer sig faktiskt svensk frimureri ganska mycket från amerikansk frimureri, vilket det ofta är det man hör talas om eller läser om på hemsidor etc. däremot så vet jag inte hur avgifter och diverse ekonomiska delar struktureras. Kan vara möjligt att det finns några svenska adliga karaktärer i ordern som bistår med bidrag och liknande men det är enbart mina egna teorier.
Förövrigt hade det ju varit tufft om TS hade kunnat infiltrera dig hos frimurarna för att sedan tala ut här på FB om vad som egentligen sker
Nja är du säker på det? Saken är väl den att Frimurarna faktiskt har tre enka regler och en är att aldrig tala om politik/religion. Däremot, vid invigningen eller vad ska jag säga, så ska du svära på din tro på din gud, att du lovar att "kommer inte ihåg vad". Man svär på bibeln eller koranen eller vad nu annars din religion har för helig skrift. Tror inte faktiskt att du som svensk måste svära på just bibeln. Men jag är ju inte helt 100 iofs men det är vad jag kommer ihåg. Vet iaf att religion är ett ämne som inte får diskuteras medlemmar emellan.
Det finns en användare här på FB, jag inte kommer ihåg hans namn, men han har skrivit väldigt mycket om hur det är osv. TS, jag råder dig att söka på Frimurare så kommer du hitta honom. Mycket intressant. Han har/hade iaf det blodröda korset med vita fält som avatar (korsriddarnas flagga right?).