Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-02, 17:15
Medlem
Den med VJ-day kiss måste väl tagit tid? Riktigt bra gjort btw. Lycka till
Citera
2011-03-02, 17:22
Medlem
soendermobbads avatar
Tror lätt att pensionärer skulle betala över 400 kr för att få att ge något svartvitt minne lite färg.

Grymma bilder, lycka till
Citera
2011-03-02, 17:24
Medlem
Håller med soendermobbad också.
Citera
2011-03-02, 17:34
Medlem
Nivarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mygrapefruit
En timme och tjugo minuter om jag minns rätt!

Det var verkligen betydligt snabbare än jag förväntade mig, sjukt bra blev det
Citera
2011-03-02, 17:56
Medlem
Zelogaths avatar
Livnära sig på det är tveksamt, men du ska definitivt satsa på en karriär där man använder liknande skills
Riktigt snyggt!

Om jag var du skulle jag göra fotokopior på de du tycker är bäst och ha i din portfolio och visa upp vid anställningsintervjuer etc
Citera
2011-03-02, 18:00
Medlem
Poddes avatar
Tror det kommer fungera bra som en extra inkomst, riktigt fina bilder.

En kompis säljer "zombiefierade" bilder som en extra syssla, han har sålt rätt mycket.

exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=rst_4IeJHlc

Tror självklart det finns folk som vill betala för det här.
Citera
2011-03-02, 18:12
Medlem
sinnys avatar
Vill bara säga: Sjukt bra gjort
Citera
2011-03-02, 18:47
Medlem
Tack alla för fina kommentarer!

Citat:
Ursprungligen postat av Ulfe
Riktigt snyggt, även om jag tycker att färgerna var lite för starka på den brinnande munken.

Som många sagt, det kan nog bli svårt att livnära sig på endast den specialitén.

Priserna ni snackar om anser jag på tok för låga. Jag skulle säga att 400 kr/h är minimum. Om du ser till andra liknande yrken som fotografer, webbdesigners osv. så tar de normalt 400-1000 kr/h. Sen kanske det kan vara bra att smygstarta på 200-300 kr/h för att etablera sig. En femhundring per bild tror jag ingen har problem att betala, om det nu tar en till två timmar att redigera en bild.

Lycka till!
OJ! Är du insatt i det här området själv? Vore alldeles underbart om man verlkigen kan ta 400 per timme (= per bild! ).

Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Den med VJ-day kiss måste väl tagit tid? Riktigt bra gjort btw. Lycka till
Runt 3 timmar, det var den andra bilden jag gjorde så gick inte så fort.

Citat:
Ursprungligen postat av soendermobbad
Tror lätt att pensionärer skulle betala över 400 kr för att få att ge något svartvitt minne lite färg.

Grymma bilder, lycka till
Tack så hemskt mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av sinny
Vill bara säga: Sjukt bra gjort
Woo tack
Citera
2011-03-02, 23:35
Medlem
Monarscoots avatar
Jag har själv gjort en del sådana här bilder men endast till släkt och vänner. Jag vet vilket jobb det är och skulle aldrig släppa en bild för under 500:- om det var till en främling.
Skaffa dig sen en A3 färgskrivare av god kvalitet och erbjud förstoring för en hundring extra. För ytterliggare en hundring så ramar du in den.

Snart kommer bröllopsinbjudningar, menyer och placeringskort. Du har då råd med en liten skärmaskin och kan erbjuda företagen i kvarteret billiga visit- och korrkort och vips har du en liten printshop. När du är där så kontaktar du mig så skall du få en affärsidé som heter duga.
Lycka till!

Snyggt jobb förresten!
Citera
2011-03-02, 23:46
Medlem
McNords avatar
Får man fråga vad det är för program du färglägger dessa bilder på?
Måste också säga att bilderna blev verkligen verklighetstrogna färglagda.
Citera
2011-03-02, 23:52
Medlem
Nexus-6s avatar
Gå med i Fotosidan.se och publicera dina bilder där. Varför inte skicka dina bilder till något företag i branschen och erbjuda dina tjänster.

Företag med gamla bilder är säkert intresserade av dina tjänster. Tänker mig Volvo till exempel vore coolt att se gamla bilar i färg.

Väldigt snyggt gjort tycker jag. Naturtroget.
Citera
2011-03-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monarscoot
Jag har själv gjort en del sådana här bilder men endast till släkt och vänner. Jag vet vilket jobb det är och skulle aldrig släppa en bild för under 500:- om det var till en främling.
Skaffa dig sen en A3 färgskrivare av god kvalitet och erbjud förstoring för en hundring extra. För ytterliggare en hundring så ramar du in den.

Snart kommer bröllopsinbjudningar, menyer och placeringskort. Du har då råd med en liten skärmaskin och kan erbjuda företagen i kvarteret billiga visit- och korrkort och vips har du en liten printshop. När du är där så kontaktar du mig så skall du få en affärsidé som heter duga.
Lycka till!

Snyggt jobb förresten!
Bra idé att jag skriver ut själv.. det är nog värt att investera i en färgskrivare.
Och oj print shop låter stort! Får se om jag tar mig dit. Tackar i förväg för affärsidén! hehe

Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Får man fråga vad det är för program du färglägger dessa bilder på?
Måste också säga att bilderna blev verkligen verklighetstrogna färglagda.
Photoshop CS 5.
Och tack! Försöker hela tiden förbättra mig och få dem se så färgriktiga som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Gå med i Fotosidan.se och publicera dina bilder där. Varför inte skicka dina bilder till något företag i branschen och erbjuda dina tjänster.

Företag med gamla bilder är säkert intresserade av dina tjänster. Tänker mig Volvo till exempel vore coolt att se gamla bilar i färg.

Väldigt snyggt gjort tycker jag. Naturtroget.
Jaaa jag ska verkligen smälla upp mitt arbete överallt i ansiktet på folk så de vet att jag existerar hihi.

Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in