Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Jävlar
Sjukt bra gjort!
Jag tror absolut det finns efterfrågan på sånt här. Speciellt om du kan börja kulera filmer. Det finns ju redan på många filmer, men ser jävligt fult ut!
Antar att det skulle ta väldigt mycket längre tid, men tänk att se alla filmer som tagits under andra världskriget och se dom i färg med den kvaliteten du visar upp här! Jag tror att en sån sak skulle kunna vara värd mycket pengar!
Film vore klurigt men coolt, tänk på att det är ganska många frames per second, om det är ett par minuter har jag sjukt många 'bilder' att färga haha. Kanske jag kommer på någon smidig teknik typ hotspots som följer mönster... idk.
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Jäklar, snyggt gjort! Grejor som bilar och byggnader är ju inte så svåra att färglägga men gaser, rök m.m är desto svårare att få till bra och elden är det som imponerar mest på mig i munkbilden, som nån påpekade så är färgdjupet/kontrasten kanske något hög men jag tycker bara att det tillför en härlig dramatisk ton till bilden. Sätt ihop en portfölj bums och släng upp nån enkel hemsida med ett litet bildgalleri att marknadsföra dig med!
Du bör definitivt satsa på en karriär inom fotoretusch i största allmänhet, och visst gärna fokus på att färglägga och restaurera äldre fotografier och sånt. Upprepar rekommendationen absolut minimipris 500 kr per bild, det betalar folk utan tvekan om det är en bild med stort personligt värde, gör du jobb åt branschfolk som ska publicera bilden i nåt sammanhang så är en femhundring en skitsumma. Och 500 i timmen bör du definitivt kunna ta med din talang
Kan ju tillägga att jag jobbar heltid som egenföretagare i branschen själv sen 10+ år tillbaka och jag tycker det är jäkligt snyggt gjort, mycket bra kvalitet på samtliga bilder
Hemskt mycket tack för din kommentar! Något jag undrar över, skulle min färgläggning räknas som konst? Det är väl ingen skatt på det?
Kanske bara skatta för att skriva ut bilderna? Det vore drömmen haha.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Oskar
Jag måste säga att jag är imponerad, jag har sett många som försökt. Men dina bilder är riktigt snygga!
Gällande timpris håller jag med övriga. Ta betalt.. Om du kommer göra det vitt kan du räkna med 50% som försvinner i skatt och avgifter, så tänk dubbla priset mot vad du faktiskt vill ha ut.
Jag tror att många betalar 800 kr+ (500 för en timmes jobb och 300 för utskrift och inscanning) för en fin utskriven kopia på en gammal barndomsbild som är omsorgsfullt inscannad, färglagd och utskriven.
Tack för infot!
Citat:
Ursprungligen postat av hots
TV4 Fakta har ju sänt någonting från Andra Världskriget som är "färglagt". Så jobb finns det ju. Men antagligen inte så många.
Jag tror jag kommer ihåg den, man fick se dem stora röda Swastika-fanerna! Intense! Har funderat på att färglägga en bild på en Nazi-parad eller liknande, de röda färgerna kommer nog göra bilden väldigt mäktig.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Wow, jag är sjukt impad. Har du någon hemsida eller Flickr eller Deviantart-konto eller dyl? Vore kul att se mer!
http://mygrapefruit.deviantart.com/
Den använder jag främst för att ladda upp mitt fotografi, som du ser. Bara på senaste tiden som jag laddat upp färlagda bilder. De som jag postat i det här threadet är de enda jag gjort hittills haha, so stay tuned for more!