Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Mhmmmm...du har mycket att komma med.
Jag talar inte om för DIG hur DU är, jag talar om kollektivet som DU och så många andra kvinnor tillhör. Kvinnor i allmänhet kräver mer eller mindre att en man ska visa vägen. Jag vet inte hur många samtal jag haft med kvinnor som jämt beklagar sig över deras jobbsituation och hur djävla jobbigt de har det. Det beror helt och hållet på att de väljer att ha det jobbigt istället för att säga "NEJ!" när de pålastas fler arbetsuppgifter. Dessutom är ni glada för att snacka skit om män i största allmänhet för att ni får styrka utav att förminska männen som förminskar er eftersom ni saknar försvar mot sådant. Ni är ju kvinnor och kan inte tala från era själar; nej, ni vill helst ha något språkrör till er tjänst så att ni slipper utsättas för att ta risker. Dessutom tar ni så djävla illa upp när någon drar ett sexistiska skämt men själva har ni gärna senaste upplagan av brandmanskalendern med übersexistiska bilder på lättklädda män och det skickas gärna genomkorkade mail angående mäns stupiditet via massmail till alla män till företaget. Den siste mannen som skickade ett sexistiskt skämt angående en kvinna till kvinnorna på företaget fick sparken.
Sexism gör bara ont när det drabbar er själva men så fort andra könet drabbas så ler ni i mjugg. Patetiskt!
Jag har erfarenhet av att vara med kvinnor, det gör mig inte till kvinna men erfaren inom området kvinnor. Jag vet mer om män än dig så då har vi samma frontning av problemet.
Kvinnor gråter i kör, det gör inte män. Det räcker att en kvinna har PMS för att hela kvinnobefolkningen ska tycka synd om henne. Vi män kämpar oavsett hur vinden blåser och hur mycket skit vi än måste ta, ni kvinnor tycker synd om er själva och vips har ni en hel kvinnokör samt en hög med män i kjolar som fjäskar för er. Kvinnor är som möss samtidigt som ni utnyttjar er omgivning, ni är manipulativa och falska för egen vinnings skull.
En kvinna i en mansdominerad sektor blir curlad och får fördelar som män aldrig skulle få. En man i en kvinnodominerad sektor hånas i kör och slutar efter ett halvår. Detta är sanningen om dagens samhälle där vi premierar kön framför kompetens eller erfarenheter.
Ni har kvinnorabatt inom alla sektorer och dessutom har ni mage att klaga på specialbehandlingen ni får. En kvinna som tog anställning på 60-talet skulle skämmas över er. Dessutom har världen fått upp ögonen för Sverige p.g.a. Assangefallet och jag hoppas verkligen att utländsk press synar vårt land i sömmarna och påvisar hur sjukt detta land har blivit tack vare feminismen.
Jag kan få kvinnliga påhopp för detta även man såhär se jag det.
Har en kvinna ett problem vill hon gärna bryta ner det till punkt och pricka. kvinnor vet om att det är viktigt att göra så, så därmed ser du den här massiva kollektivet av kvinnor i en klunga som "gnäller" över någonting. Det är detta GNÄLL du missuppfattar du ser det som "kvinnor som jämt beklagar sig över deras jobbsituation och hur djävla jobbigt de har det. Det beror helt och hållet på att de väljer att ha det jobbigt istället för att säga "NEJ!" när de pålastas fler arbetsuppgifter."
Jag tror att hon som klagade över sin jobbsituation hade mycket på jobbet och genom att prata om problemet inser hon vilken av de många faktorerna som var jobbigast och hon kan hantera det bara genom att ha hällt ut sig alla problem och gjort en känslomessig tolkning över vad som var värst. Detta är ingen dumt sätt att hantera en sådan här situation men det du tycker är att hon skulle säga nej, till någon hon defenitivt klarade av såfort hon kunde spekulera över vad felet var.
Men att folk snackar skit om alla är inget kvinligt beteende och jag vet ingen gång jag har pratat om inkompitensen hoss män för att känna hur smart jag är.
det är ju snarare tvärt om du pratar om kvinnodominerande jobb där killen blir förtryckt, hur tror du då det är på arbetsplatser där det är mansdomminerat ju samma sak: förtryck. OJ nu råker det var så att de flesta arbeten ÄR mansdominerande så förtrycket ökar därmed är det fortfarande ett känsligt ämne och kan vara fel att skämta om på en arbetsplats: därmed förstår jag att inte många kvinnor skrattar.
Du misstar dig igen då jag fortsätter säga att på arbetsplatser där det är färre kvinnor ser kvinnor de andra kvinnorna som ett hot mot sin anställning när det kommer in andra, det är ju synd att kvinnor måste känna sig osäkra över om de får ha sitt jobb och börjar behandla sina kvinnliga medarbetare arrogant för att hålla sig kvar. Men är det deras fel? eller är set situationen de har satts i som gjort det fel? Situationen. är det detta du menar med att vi är möss för våran egen vinning är det bara sorgligt att du inte ser det sanna problemet. Vem blir curlad då?
Jag håller inte med om att mindre kompetenta personer (i detta fall kvinnor) kommer fram i arbetsmaknaden det funkar inte i längden. vilken manlig chef skulle vara så dum att göra så? och vilken kvinnlig chef skulle vilja ha någon som kan ta hennes position?
Jag har ingen man i mitt liv som säger åt mig vad jag ska göra, mitt jobb är kvinnodominerat eftersom ett är ett cafe´ jobb och jag har sedan 5 år tillbaka inte havat någon kontakt med min far samt inte havt ett förhållande där uppoffringar FÖR VARANDRA kommer till fråga. Mina vänner är mer av men män men jag går endast med mina problem till mina kvinnliga vänner, inte för kollektivet utan för det jag sa innan att det är inte många män som vill höra gnället som inte är ett gnäll utan en redogöring, ett utkast av ett problem. Jag vet att jag inte vill det för det blir för invecklat.
Detta ser du som att tycka synd om sig själva men att du inte erkänner dina problem för någon för att du är för stolt eller tror det intikerar på att du inte är stark är ju löjligt. En ren sanningsfientlighet.
Visst kvinnor kan vara pratiga men män är för stolta för att erkänna deras fel, och har de problem tar ni som en svaghet att prata om dem för ni tror att (OCH SOM DU TROR OM KVINNOR) att de så inte kan hantera problemet när ni i själva verket kan det!
En kvinna som tog anställning på 60-talet kunde inte säga till om en karl tog eller kollade på henes ass, så jag är stolt över att ha lite rättigheter! Vem bryr sig om feminister...