2011-03-11, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konspiration
Jag svarade enkom på ett frågande inlägg som en annan, någon annan än dig, användare ställde.

Det var ett exempel på hur kvinnan i vissa, men alltför många, fall fördummar sig själv. Det var alltså ett detaljexempel på hur ofattbart mycket dummare kvinnan är. Dessutom ställde jag frågan varför kvinnan väljer att göra det.

Vad vill du Yori? Kan inte du berätta lite om dig själv?

Jag skulle tro att kvinnan har möjlighet att fördumma sig själv medan mannen saknar den möjligheten. Det är nog det svaret jag kan ge dig.

Du vill alltså påvisa att hälften av jordens befolkning har ofattbart lägre intelligens genom ett detaljexempel med en flicka som uttalar sig om cykeldäck i en cykelbutik. Bravo! Det är intelligens det.
Citera
2011-03-11, 20:49
Medlem
Konspirations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du är en väldigt förvirrad person och inte mycket du säger stämmer. Är du säker på att du inte håller på att få en psykos? Det låter som om det bär iväg.

Att du inte känner igen att män skulle vilja tysta kvinnor så att de inte visar att de är intelligenta är ju lustigt då du är en sån person som det fullkomligt tjuter av behov av att just detta sker. Du är ett exempel på det själv men å andra sidan vore det förmätet av mig att begära att du skulle förstå det då du inte har ordning på nånting vad gäller dina själsförmögenheter.

Att du sitter och låtsas att du skulle kunna jämföra psykologers olika synsätt är hysteriskt roligt om det inte vore för att du faktiskt verkar så korkad.

Precis som du faktiskt. Du slänger dig med uttryck och ord hejvilt utan någon som helst förankring. Du citerar en användare, som tydligt besitter någorlunda kunskap om psykologi och dess ämnesområde, och ditkastar uttryck som; "förvirrad person" och "psykos". Vad får dig att tro det?

Du utgår benhårt från trådskaparens initiala post utan att ha något som helst förbehåll över att andra användare kan ha åsikter och tankar kring samma ämne. Det är ett diskussionsforum, låt folk få diskutera då. Du dödar ett intressant ämne med din bristande argumentationsteknik.
Citera
2011-03-11, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Jag känner inte igen mig alls i den bilden hon vill ge. Har aldrig sätt det utan välkomnar glatt smarta tjejer, eftersom det tyvärr är ovanligt.

Varför skulle jag inte kunna jämföra olika psykologers synsätt, det är ett gigantiskt ämne, som skiljer sig något extremt. Finns så många olika inriktningar, men bara ett är "ok" i Sverige. Vad är hysteriskt med det? Och varför anklagar du mig för att vara korkad?

Jag har som sagt inte upplevt det du säger förutom möjligtvis i högstadiet, men vem prioritera intelligens där? Och stod dom manliga motsvarigheterna i högt i kurs?

Varför du inte kan jämföra det? Ja du saknar ju all möjig insikt i det hela. Du pladdrar ju värre än en hönsgård. Det du säger betyder liksom ingenting. Du tar inte upp några namn på psykologer för du kan inga namn på någon och du är än mindre insatt i något synsätt som någon psykolog har. För att kunna uttala sig om sådant så måste man ha läst väldigt mycket psykologi och det har inte du. Därför kan du inte jämföra något överhuvudtaget.
Citera
2011-03-11, 20:50
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Jaha du har inte fattat vad tråden handlar om. Läs första inlägget och kanske också rubriken så får du se vad det handlar om. Det är inte om flickvänners svar i cykelbutiker det måste vara en annan tråd.

Att många män är urbota korkade, de är faktiskt de som är lägst ner på skalan är ju ett faktum.

Det var inte tråden jag ställde en fråga på, det var ett inlägg där jag ställde en fråga kring. Eller tyckte du att jag skulle skapa en ny tråd för att ställa en fråga kring ett inlägg i denna tråd eller?

Btw, dina översittarfasoner behöver nog poleras rätt kraftigt, de verkar inte vara i topptrim direkt.
Citera
2011-03-11, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konspiration
Precis som du faktiskt. Du slänger dig med uttryck och ord hejvilt utan någon som helst förankring. Du citerar en användare, som tydligt besitter någorlunda kunskap om psykologi och dess ämnesområde, och ditkastar uttryck som; "förvirrad person" och "psykos". Vad får dig att tro det?

Du utgår benhårt från trådskaparens initiala post utan att ha något som helst förbehåll över att andra användare kan ha åsikter och tankar kring samma ämne. Det är ett diskussionsforum, låt folk få diskutera då. Du dödar ett intressant ämne med din bristande argumentationsteknik.

Nej, sicksida besitter inte någorlunda kunskap. Men nu ska jag sysselsätta mig med något annat, nu har jag roat mig klart för ett tag. Den här tråden är rolig. Den har så otroligt låg nivå att den är fantastisk på sitt sätt.
Citera
2011-03-11, 20:55
Bannlyst
För att klargöra så är jag inte speciellt kunnig inom just psykologi som vetenskap, dock är jag väldigt intresserad av fenomenet, maktmedlet, politiken, historian och kulturen. Alltså en kritisk granskare och inte student.
Citera
2011-03-11, 20:59
Bannlyst
Citat:
Varför du inte kan jämföra det? Ja du saknar ju all möjig insikt i det hela. Du pladdrar ju värre än en hönsgård. Det du säger betyder liksom ingenting. Du tar inte upp några namn på psykologer för du kan inga namn på någon och du är än mindre insatt i något synsätt som någon psykolog har. För att kunna uttala sig om sådant så måste man ha läst väldigt mycket psykologi och det har inte du. Därför kan du inte jämföra något överhuvudtaget.

Och det vet du? På vilket sätt är enskilda psykologer intressant för detta? Jag nämnde att det var ett gigantiskt ämne, som kraftigt påverkas av tid,kultur och politik. Vad som var "fakta" då är det inte nu pga av politik tex.
Citera
2011-03-11, 21:00
Bannlyst
Citat:
Nej, sicksida besitter inte någorlunda kunskap. Men nu ska jag sysselsätta mig med något annat, nu har jag roat mig klart för ett tag. Den här tråden är rolig. Den har så otroligt låg nivå att den är fantastisk på sitt sätt.

Hur kan du veta det av några rader på ett forum?
Citera
2011-03-11, 21:12
Medlem
Konspirations avatar
Citat:

Och hur i hela Hälsingland vet du det? Vem är du liksom? Kan du inte berätta lite om dig själv, dina erfarenheter och din utbildning.
Citera
2011-03-11, 21:52
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Jaha du har inte fattat vad tråden handlar om. Läs första inlägget och kanske också rubriken så får du se vad det handlar om. Det är inte om flickvänners svar i cykelbutiker det måste vara en annan tråd.

Att många män är urbota korkade, de är faktiskt de som är lägst ner på skalan är ju ett faktum.

En fråga till dig, bara för att man ställer en fråga - betyder det att man håller med eller rakt av ställer sig emot TS? I ditt fall verkar det ju som att du tar varje enskild subdiskussion och härrör det till TS och sen kallar du folk för urbota korkade när "de inte fattar vad TS handlar om".

De flesta som varit på ett forum någon gång tidigare vet om att längre trådar evolverar och det skapas små subdiskussioner. Frågan är väl vem det är som är urbota korkad i denna tråd.
Citera
2011-03-11, 22:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle7101323.ece

Inte för att den här artikeln av en professor övertygade mig särskilt mycket, så bekräftar den ändå min tes. Kvinnor är i min mening i princip nästan alltid som vuxna barn. Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva. Vi kan titta på de typiska bloggtjejerna som exempel på individer som hade uppfyllt kriterier nog som mentalt efterblivna; lyssna på dem en stund.

Notera nu att jag vet att det finns intelligenta kvinnor, men jag har träffat en hittills i mitt liv. Ringer man till företag och har lite mer ingående frågor kan i över 90% av fallen kvinnorna inte svara utan vidarebefordrar ärendet till en man. Seriöst, hur många gånger har vi inte fått se en tjej/kvinna som är högutbildad som inte klarar av att använda sina kunskaper hon aldrig förstått? Men vi har sett att hon behandlas med silkesvantar då alla vill att hon är bättre än vad hon är bara för att hon är tjej/kvinna och åtminstone är lite trevlig att se på? Hur många har inte träffat kvinnliga psykologer som knappt märks att de genomgått en över ett halvt decennium lång utbildning?

Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män. Den ideologin tar inte hänsyn till intelligens i första hand, vilket jag är övertygad om är den största faktorn till lyckat ledarskap med exceptionella resultat.

Jag skulle vilja vända på hela proceduren, och skippa könsaspekterna. Alla styrande toppositioner i samhället regleras först och främst av intelligens, där ingen som inte är mycket intelligent ens når en styrande position inom stat, kommun eller landsting. Detta skulle då ge en fördelning på c:a 10% kvinnor och c:a 90% män på de mest logiskt krävande uppgifterna (se länkad artikel). I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?
Du är förmodligen en aspie. De som gapar högt om IQ tester brukar vara det. Du vet innerst inne att du inte är riktigt riktig. Det stör dig något fruktansvärt du inte förstår känslor, har låg intuition- och abstraktionsförmåga. Istället för att acceptera detta faktum försöker du istället att nedvärdera de egenskaperna, och likt ett tjurigt barn stör du dig på personer som inte är som du. Du vill så gärna ha rätt, men du kommer aldrig att bli en hel människa.
Citera
2011-03-11, 22:27
Medlem
Borgerlig, kvinnofientlig, reaktionär machopropaganda bara. Det finns inga intelligensskillnader mellan könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in