2011-03-11, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Konspiration
Jag vågar påstå att en lobotomerad träskpadda har kapacitet att lista ut varför ett cykeldäck har dubbar.
Varför väljer man som kvinna att hellre framställa sig som dum? Vem vill verka dum? Ska det vara sött och flickigt?
Varför väljer man som kvinna att hellre framställa sig som dum? Vem vill verka dum? Ska det vara sött och flickigt?
För att ta den här diskussionen betydligt mer seriöst än den borde tas...
Jag kan då verkligen inte prata för hela det kvinnliga släktet, men jag har ibland stött på diverse kommentarer om hur jag "borde hålla med mer" och "inte alltid måste ha rätt". Det här från män i olika åldersgrupper, som kan vara allt från släktingar till bekanta. Nu säger jag verkligen inte att alla män beter sig på det viset, men det förekommer definitivt. Jag har aldrig varit med om att en kvinna sagt detta till mig.
Till saken hör att jag är väldigt kritisk, analytisk, reflekterade och har lätt att se sammanhang. Vissa personer vill inte att man ifrågasätter deras åsikter, utan att man ska hålla med och leka dum. Nu spekulerar jag bara, men kan det inte vara så att vissa kvinnor därför helt enkelt spelar med? Nu tycker jag själv att det är helt idiotiskt, men det hindrar inte andra från att använda sig av det. Män har egon, och dessa måste tas om hand, haha!
Ett exempel på detta är TS, med hans argument om att alla kvinnor är politiskt vänsterorienterade och att det betyder att de är dumma i huvudet. Alla kvinnor är inte vänsterorienterade och det finns vettiga argument för vänsterfalangen med, men det verkar inte TS se som något bra. Det skadar hans ego.
Sedan finns det självklart mängder med andra relevanta faktorer. Det skulle kunna vara så att kvinnor inte har ett problem med att fråga om hjälp? Att ni aldrig haft riktiga konversationer med kvinnofolk? Eller helt enkelt: Väx upp!
Ströläste en bekants psykologikurslitteratur vid frukostbordet, enligt den finns det vissa skillnader mellan kön när det gäller olika intelligenser. Skillnader i IQ är marginella.
Egentligen är hela denna konversation, om än väldigt underhållande, inte särskilt intressant för i slutändan handlar allt om individen i fråga.