Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 00:06
  #1789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Vad är det som får polisen att misstänka människorov egentligen?
Om de nu inte misstänker något sexbrott ö h t, vad är det som tyder på att någon hållits inspärrad där, icke-sexuellt?

Läs i tråden, flera personer har skrivit att det kan ha rört sig om frivilligt sex följt av ofrivillig inspärrning, att blöjmange inte släpper henne fri enligt överenskommelsen.

Misstanken om människorov bygger på uppgifter från det eventuella brottsoffret, en kvinna i 30-års åldern.
Citera
2011-03-30, 00:06
  #1790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte för att jag vet vad du talar om men här kan du ta del av den texten från mitt inlägg !
Under rättsligt står det !
http://sv.wikipedia.org/wiki/BDSM

Och du får kanske ta tillbaka ditt imbecilla uttalande om att skämmas !

Läste du inte sidan jag länkade? Den talar helt emot vad du påstår. Det är det som är lite roligt med rätten, det krävs mer än att bara kunna läsa texten, den skall tolkas också.

Det du länkade till från Wikipedia går mot vad tingsrätten finner vara gällande rätt. Så var nu god o ställ dig i skamvrån en liten stund.
Citera
2011-03-30, 00:07
  #1791
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Läste du inte sidan jag länkade? Den talar helt emot vad du påstår. Det är det som är lite roligt med rätten, det krävs mer än att bara kunna läsa texten, den skall tolkas också.

Det du länkade till från Wikipedia går mot vad tingsrätten finner vara gällande rätt. Så var nu god o ställ dig i skamvrån en liten stund.


Men är du från vettet eller gör du dig till ?
Du hänvisar till något annat och ett fall som är bedömt efter det specifika omständigheterna.
Men lagen är tydlig eller har den skrivits om menar du?


Överskrids den frivilligt överenskomna gränsen bedöms BDSM som straffbar enligt i övrigt gällande lagstiftning i Sverige. Domstolarna har i dessa fall att bedöma om gränsen för den underkastandes rollkrav har överskridits eller inte. Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada.



I det fallet du hänvisar till *

Men Malmö tingsrätt anser inte att misshandeln var grov eller att mannen visat tillräcklig hänsynslöshet och råhet.
De runt 60 slagen med en träpinne mot rumpa och lår hade varierande styrka och med pauser emellan. Likadant gällde de runt 30 slagen med en linjal mot underlivet. Flickan och mannen hade också enats om "stoppord" innan, och blåmärken och rivsår har kunnat förklaras, menar rätten.

Tog själv initiativet
Samtycket lämnades frivilligt och uttryckligt, och flickan tog själv initiativ till kontakten. I cirka tio dagar diskuterade de vad hon ville göra när de träffades, innan hon kom till mannens lägenhet.

Så vad fan har det med den lagen att göra ditt spån !
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-30 kl. 00:13.
Citera
2011-03-30, 00:10
  #1792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Nä, jag förhåller mig skeptisk. Kvinnan dröjde för länge med att ge sig till känna

Och det vet du, dumboear? Kan du berätta för FB när hon gav sig till känna?
Citera
2011-03-30, 00:10
  #1793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Vet vi egentligen nånting om hans tidigare annonser?

Nu följer jag inte direkt den sortens annonser, men han kan ju annonserat regelbundet i många år, men det som finns "kvar" på nätet är den senaste?

Tyvärr vet vi inget om tidigare annonser.
Det som finns/fanns kvar var från 2011. Enligt Bodycontact så finns annonserna kvar i 90 dagar (synliga, sajten sparar dem säkert ett tag till).

Man kan väl gissa att han annonserat även tidigare då det funnits 2-3 annonser från 2011 men han har själv sagt till aftonbladet att han varit aktiv på siten i ett par år (3 om jag inte minns fel).

Citat:
Nä, jag förhåller mig skeptisk. Kvinnan dröjde för länge med att ge sig till känna, och flashback har rotat fram alltför mycket till öppen beskådan innan dess för att jag inte ska kunna utesluta mytomani och kändisbehov som möjliga drivkrafter för kvinnan.

Jag är böjd att hålla med.

Min tes är dock att det är delvis frivilligt, resan till stugan osv, troligtvis någon typ av sex (man åker väl inte dit för att ta en latte?) men sen har han inte släppt henne när hon önskat.
Citera
2011-03-30, 00:10
  #1794
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat : Organon:
Förstår inte vart du vill komma, det du citerar gör inte sin fulla rätt om du klipper bort frågan. Idag 00:00"


Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Ser att det är en hel del som påstår att detta inte skulle kunna röra sig om en form av sexuell läggning. Ni har fel! Se tidigare inlägg av mig.

Att sen denna sexuella läggning (parafili) kan vara att klassa som sjuklig tar jag också upp, det finns tydligt formulerat inom psykiatrin när man anser att en sexuell läggning är att betrakta som något sjukligt.

LÄS PÅ!

Edit: Inlägg 403


Då tar vi om det:

Du insisterar att många här har förnekat att det här handlar om sexuell läggning och vill att vi ska läsa på i ditt inlägg om sexuell parafili. Då menar jag att ditt inlägg inte handlar om att förklara denna psykiatriska diagnos på något sätt, utan drar de slutsatser som många här understryker: att det här sannolikt handlar om sexuell läggning kopplat till grova brott.
Därför förstår jag inte vart du vill komma, då inget väsentligt skiljer sig i det du hävdar från allmän kunskap om fallet tills nu.

Verkar som du vill göra sken av att vara något du inte är.
__________________
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-30 kl. 00:17.
Citera
2011-03-30, 00:11
  #1795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Och det vet du, dumboear? Kan du berätta för FB när hon gav sig till känna?

I Måndags, det framkom från polisen.
Citera
2011-03-30, 00:11
  #1796
Medlem
Edit: OT och helt onödigt inlägg...
__________________
Senast redigerad av Örfil 2011-03-30 kl. 00:18.
Citera
2011-03-30, 00:12
  #1797
Medlem
Det som jag tycker är intressant här är om GM hade någon koppling till hallicken som dog i Göran Lindberg fallet och som då kanske i sin tur kan få GM att bli kopplad till självaste Göran Lindberg. Finns det någonting att nysta upp om detta så vore det väldigt sensationellt. Att en tillsynes vanlig svennebanan som GM hade en tortyrkällare och bjöd in eller tvingade tjejer dit är häpnadsväckande men inte något sensationellt enligt min mening.
Citera
2011-03-30, 00:13
  #1798
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hararjag
Tack!
Jag fattade det som att det var någon slags förvaringslåda för nån form av elektronik men jag kan inte bevisa det på något sätt. Bara en uppfattning utan egentliga belägg.

Det som sticker ner från lådan, kan det vara någon typ av kameralins?
Citera
2011-03-30, 00:14
  #1799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men är du från vettet eller gör du dig till ?
Specificera ditt tramsande istället för att gör dig till åtlöje här:

Nu har jag tyvärr inte domen i fulltext men, även ifall någon utsätts för grovt våld under en sexakt, som är att betrakta som en grov misshandel av någon utomstående kan detta ej bedömas som ett brott om samtycke har funnits. Är du med mig i vart ditt sakfel finns nu?

Du skriver "Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada." Praxis säger annat.
Citera
2011-03-30, 00:15
  #1800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
I Måndags, det framkom från polisen.

OK, tack för den informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in