Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vore det inte för kvinnans berättelse så tycker jag dock att det vore märkligt om man kan bli häktad för något sånt här.

Kan tyckas,men som sagt,vi vet inte allt heller.Han kanske kan knytas till annan brottslighet genom DNA också.I morgon efter förhandlingarna vet vi kanske mer,eller också inte.Just nu är det en galning mindre lös på gatorna iallafall.
Citera
2011-03-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visp12
Undrar om han har full bevakning så att han inte idkar självsanering??
Varför skulle han det? Då kan han ju inte stämma polisen/ jagsomvardär och alla medier för att de har förstört hans liv efteråt och på så sätt bli rik och kunna återupprätta nån form av "värdighet"...
Citera
2011-03-31, 21:08
Medlem
Jag har en känsla av att blöj-Manges karriär som rättshaverist bara har börjat. När han släpps ur häktet blir det nog åka av.

Så snacka inte skit om blöj-Mange, han kommer se till att ni får äta upp allt.
Citera
2011-03-31, 21:22
Medlem
Vår allas favoritbajsare, bajs-Magnus har nu 57 venner på
http://www.facebook.com/profile.php?...221032&sk=wall
Citera
2011-03-31, 21:39
Medlem
Brakkans avatar
Ursäkta om detta har dryftats förut, men varför misstänks Mange "bara" för människorov och inte sexbrott?

Det låter osannolikt att han rövade bort kvinnan till totyrkammaren utan att ha sex med henne. Och om hon blev bortrövad mot sin vilja kan hon väl inte samtyckt till att ha sex?

Jag känner mig mest förvirrad.
Citera
2011-03-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Ursäkta om detta har dryftats förut, men varför misstänks Mange "bara" för människorov och inte sexbrott?

Det låter osannolikt att han rövade bort kvinnan till totyrkammaren utan att ha sex med henne. Och om hon blev bortrövad mot sin vilja kan hon väl inte samtyckt till att ha sex?

Ja, det har dryftats åtskilliga gånger.
Det är inget brott att ha sex om det är frivilligt.

Du får tänka på att hon inte behöver ha blivit bortrövad för att det ska vara människorov.
Det kan precis likagärna vara så att väldigt mkt varit frivilligt (inkl. eventuellt sex) men att han inte släppte loss henne när hon önskade. Då är det människorov men inget sexbrott.

Felet är att många, när dom hör ordet människorov, per automatik ser framför sig hur en eller flera maskerade män sliter in en skrikande kvinna i en van med mörka rutor och sen rivstartar och kör därifrån.. typ..
Citera
2011-03-31, 21:46
Medlem
blowns avatar
Citat:

Håller med. Jag tycker det borde handla om olaga frihetsberövande och sexbrott alternativt våldtäkt eller något i den stilen. Handlar det om människorov så tror jag knappast att han har klarat av det ensam, med tanke på de utsagor om hans fysiska tillstånd.

Hahaha, är så nyfiken att jag börjar bli sugen på söka polishögskolan!!
Citera
2011-03-31, 21:50
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Ja, det har dryftats åtskilliga gånger.
Det är inget brott att ha sex om det är frivilligt.

Du får tänka på att hon inte behöver ha blivit bortrövad för att det ska vara människorov.
Det kan precis likagärna vara så att väldigt mkt varit frivilligt (inkl. eventuellt sex) men att han inte släppte loss henne när hon önskade. Då är det människorov men inget sexbrott.

Felet är att många, när dom hör ordet människorov, per automatik ser framför sig hur en eller flera maskerade män sliter in en skrikande kvinna i en van med mörka rutor och sen rivstartar och kör därifrån.. typ..
Tja... så kan de kanske vara. Men det förutsätter väl att han inte rörde kvinnan efter att han vägrat släppa henne.

Människorov
- Mange, nu är jag inte kåt längre. Jag vill gå nu.
- Nähädu!
...varpå han sätter sig ner och läser en bok.

Människorov + sexbrott
- Mange, nu är jag inte kåt längre. Jag vill gå nu.
- Nähädu!
...varpå han sätter sig ner och rycker i skriven, eller killar henne på murvan.

Jag tycker att alternativ 2 verkar mer troligt än alternativ 1.
Citera
2011-03-31, 21:55
Medlem
Citat:

Människorov betraktas som väl som ett grövre brott än våldtäkt, i alla fall i termer av straffskalan. Men det kanske du visste, inte säker på om du visste, om du inte visste vet du nu.
Citera
2011-03-31, 21:56
Medlem
Tjejen har sekert samtykkat i fastspendning, men bajsaren slapp inte loss henne som avtalat.
Sekert inget stort brott men nog for att holda denne kille några veckor. I dom veckorna kommer polisen at kolla killen alla, grejer från kammaren, hans videosamling + eventuella vitner och nya offer som melder sig.

Har inga brott skett, slepper dom loss honom.
Da kommer magnus att øppna bajsbloja.com, holda foredrag, bygga custom bajskammare for kunder over hela verden. Han kommer att bli størst på bajstotyr och dylikt, en mogul helt enkelt.

Kanske vi får se honom bajsa live på tv
Citera
2011-03-31, 21:56
Medlem
blowns avatar
Jag hade ju för mig att människorov handlar om att man faktiskt tar med sig någon, mot dennes vilja, till annan plats och håller fast denne där och att det bara heter olaga frihetsberövande om man inte släpper någon fri.

Är det helt fel?

EDIT: Google ftw. Vid människorov så handlar det mer om att man skadar eller utsätter den bortrövade för våld eller tvingar dem till handlingar. Olaga frihetsberövande är egentligen bara att hålla fast någon.
Senast redigerad av blown 2011-03-31 kl. 22:01.
Citera
2011-03-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inelin
Jag har haft oturen att träffa på en kille som var synnerligen intresserad av bajs bajs och dra i håret och smiska och han fattade minsann inte när man sa att "nu får det fan vara nog" tvärtom, det gick han ju bra igång på mer. Det var ju lite extra roligt när man grät och skrek och det gjorde ont på riktigt. Kod-ordet "hörde han inte". Första och sista gången jag går med på att testa såna avavarter. Och för er som undrar: Vit, medelålders, från en liten håla utanför Halmstad.

Men va fan, på riktigt, har du varit i hålan med Bajs-Mange? I sådana fall måste du berätta mer... hur fick ni kontakt, varför följde du med honom - känner du honom sedan tidigare, vad var det som gick fel så att du gick till polisen? Fick du någon känsla av att det var något som han höll på med regelbundet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in