Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 11:37
  #2269
Medlem
anakin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Är väldigt få som hämtar varor direkt på servera, det allra mesta skickas vidare på lastbil ut i länet och till Malmö och Göteborg.

Användes heller inga polska byggnadsarbetare vid bygget.

Jo, det gjorde det. Det är fortfarande polska diverse arbetare där. Kan knappt engelska. Kör truck som kratter gör dom också.
Citera
2011-03-31, 11:38
  #2270
Medlem
Jag vill bara kommentera angående djuren och hagelpatronerna.

Hagelpatroner kan ha i stort sett vilken färg som helst. Det är något som stör många jägare, eftersom textmärkningen ibland försvinner. Exempelvis har Rio patroner i blått. Kolla den stora bilden på http://www.rioammo.com/.

Slugs får användas på vildsvin och dovhjort vid jakt. Slugs får användas på alla djur vid eftersök, eftersom de har bra "stop power" på kort avstånd. Vid eftersök är målet bara att fälla ett skadat djur och man får i stort skjuta en älg med luftgevär.

Att slaktade djurs kadaver grävts ner bakom huset säger ingenting. Jag tror inte det är många jägare som först passar djuret i skogen, åker hem, hängmörar djuret i någon vecka, styckar det och sen åker iväg med benen till kommunens avfallsanläggning. De flesta gräver nog ner ben, skalle och dyligt i gödselstacken. Bli inte förvånad om man kan hitta allt möjligt vid den där platsen där högrepen står. Det är inte ovanligt med gamla privata "soptippar" på landet.
__________________
Senast redigerad av Jakthund 2011-03-31 kl. 11:40.
Citera
2011-03-31, 11:40
  #2271
Bannlyst
Citat:
Fast Markovic är ett ganska vanligt namn i Serbien.. Dessutom så kan jag säga med säkerhet att Sinisa och Boxar-Mille inte är släkt på något sätt...

Ok, tack.
Citera
2011-03-31, 11:45
  #2272
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Fast Markovic är ett ganska vanligt namn i Serbien.. Dessutom så kan jag säga med säkerhet att Sinisa och Boxar-Mille inte är släkt på något sätt...

Ledet vic i slaviska efternamn betyder son. Hade han bott i Sverige hade han alltså hetat Markusson. Det är väl några stycken... Ungefär som Ibrahimovic betyder Abrahamsson. Inte konstigare än så. Och son-efternamn kan man knappast ens bygga indicier på.
Citera
2011-03-31, 11:53
  #2273
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jakthund
Jag vill bara kommentera angående djuren och hagelpatronerna.

Hagelpatroner kan ha i stort sett vilken färg som helst. Det är något som stör många jägare, eftersom textmärkningen ibland försvinner. Exempelvis har Rio patroner i blått. Kolla den stora bilden på http://www.rioammo.com/.

Slugs får användas på vildsvin och dovhjort vid jakt. Slugs får användas på alla djur vid eftersök, eftersom de har bra "stop power" på kort avstånd. Vid eftersök är målet bara att fälla ett skadat djur och man får i stort skjuta en älg med luftgevär.

Att slaktade djurs kadaver grävts ner bakom huset säger ingenting. Jag tror inte det är många jägare som först passar djuret i skogen, åker hem, hängmörar djuret i någon vecka, styckar det och sen åker iväg med benen till kommunens avfallsanläggning. De flesta gräver nog ner ben, skalle och dyligt i gödselstacken. Bli inte förvånad om man kan hitta allt möjligt vid den där platsen där högrepen står. Det är inte ovanligt med gamla privata "soptippar" på landet.

Precis.
Och om jag gräver ner en människa under djurkadavren får väl likhundarna ett helvete att kunna skilja på djur och människa. Sen med tanke på hur fastigheterna är belägna så verkar det lite korkat att gräva ner kadaver så nära ett hus på västsidan med gassande sol som kan få det att lukta härligt, jag hade nog valt norr om huset eller där det verkar vara ett gammalt potatisland.
Sen eftersom ägaren har så stort fastighetsbestånd, varför gräva ner djuren just här....?
Citera
2011-03-31, 11:55
  #2274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodislisa
Jag skulle nog vilja säga att han är en bitter föredetta jetsetare som är van vid att hålla sig med både de stora pengarna och de stora grabbarna och att han gärna hade levt la dolce vita igen, .

Har han rört sig bland andra jet-setare i södra Sverige såsom Greve K-ylenst--rna (knugens jaktvän)? Vet du något om det?
Citera
2011-03-31, 11:58
  #2275
Bannlyst
Lägg ner kopplingen till Kuylenstierna, dom äger halva skogen i Halland och ett stort antal gamla, fallfärdiga ruckel. Hade Kuylenstierna varit med så hade han haft råd att göra det här i en bunker med feta lås långt ut i skogen.
Citera
2011-03-31, 12:11
  #2276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Lägg ner kopplingen till Kuylenstierna, dom äger halva skogen i Halland och ett stort antal gamla, fallfärdiga ruckel. Hade Kuylenstierna varit med så hade han haft råd att göra det här i en bunker med feta lås långt ut i skogen.

Det gör jag gärna under förutsättning att Blöj-Mange och grevarna inte festat loss tillsammans i jetset-livet under Båstadsveckan eller på Tylösand. Tror förstås mer på spåret med Vapenfinnen eller hans vapenleverantör. Har svårt att tro att Blöj-Magne fixade allt själv.

Undrar fortfarande om någon vet om det fanns förgreningar av Kapten Klänning härvan till Halland?
Citera
2011-03-31, 12:14
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Jag har för mig, men är osäker, att det i tråden Kapten Klänning finns en connection med Halland. Är det någon som läst båda trådarna som kan/minns? Blöj-Mange och Kapten Klänning har ju liknande fritidsintressen. Kapten Klänning lär ju också känna till Vapenfinnen

Du har rätt. Halmstad förekommer i telefonavlyssningen av Lindberg. Han pratar med en tjej, vill också förmedla kontakt med en annan man. Säger att det finns en "härligt generös man" i hennes närhet. En tjej befinner sig utanför Halmstad. GL säger sig vara dominant.
__________________
Senast redigerad av artwood 2011-03-31 kl. 12:28.
Citera
2011-03-31, 12:14
  #2278
Medlem
blowns avatar
Har lite kontakt med en vän som har ett ganska brett kontaktnät i "Harrys-världen" och den här "Lavemange" verkar vara en minst sagt ogillad person. Hela vevan med det stulna popquiz-varumärket gjorde ingenting bättre.

Vad jag märker så omnämns han oftast i media som att han drivit klubbar, men frågar man runt lite så har han aldrig haft ett riktigt jobb, än mindre ägt någon klubb. Förutom möjligtvis "Jäger" i Karlstad då, men det gick ju som allt annat.
Citera
2011-03-31, 12:17
  #2279
Medlem
Häktningsförhandlingar i Halmstad tingsrätt imorgon fredag kl 10.30.

http://hallandsposten.se/nyheter/hal...-begard-haktad
Citera
2011-03-31, 12:19
  #2280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakin1
Jo, det gjorde det. Det är fortfarande polska diverse arbetare där. Kan knappt engelska. Kör truck som kratter gör dom också.


Ok men det var väl iaf ett stort svenskar byggföretag som byggde lagret. Fast iofs är ju mycket felbyggt på lagret sÅ det kan ju stämma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in