Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 12:23
  #2281
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det kan man väl verkligen inte. Det är väl snarare så att det tenderar att peka åt andra hållet!


Jo då hans egen medicin hade man inte haft några problem att uppge för det är inget som försvårar en polisutredning direkt.
Läs även att jag skriver kanske !
Citera
2011-03-31, 12:26
  #2282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Har lite kontakt med en vän som har ett ganska brett kontaktnät i "Harrys-världen" och den här "Lavemange" verkar vara en minst sagt ogillad person. Hela vevan med det stulna popquiz-varumärket gjorde ingenting bättre.

Vad jag märker så omnämns han oftast i media som att han drivit klubbar, men frågar man runt lite så har han aldrig haft ett riktigt jobb, än mindre ägt någon klubb. Förutom möjligtvis "Jäger" i Karlstad då, men det gick ju som allt annat.

Bjäre var dj i trakten under några år under det ljuva åttio-början på nittiotalet eller så, och sen vann han väl några travkronor vid något tillfälle om jag har hört rätt.
Men visst, han slängde sig nog med några millar under några år och tog sig fram med finbilen, umgicks med finfolket under uppväxten, från "rätt sida ätran" och var lite bättre än andra redan då.

Han verkar vara en ogillad narcissistisk personlighet, vad jag kan förstå. Men slängd i käften, bra vokabulär och är inte en helt obildad pappskalle. Hade han bara hållt sig på jorden och i samma verklighet som alla andra hade han nog kunnat haft ett bra liv.... men han ansågs nog allmänt vara ett skämt för en vecka sedan. Ingen man tog i med tång. Så, han tas nog på betydligt större allvar idag efter det här skulle jag tro....
Citera
2011-03-31, 12:27
  #2283
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloggbruden
Häktningsförhandlingar i Halmstad tingsrätt imorgon fredag kl 10.30.

http://hallandsposten.se/nyheter/hal...-begard-haktad


Jag hoppas Silbersky inte tar sig an fallet. Varför han inte skulle göra det vet jag inte iofs. Allt tyder på ett fall som är lika smaklöst som han brukar gilla, men kanske är det inte tillräckligt med mediautrymme.
Citera
2011-03-31, 12:28
  #2284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Det gör jag gärna under förutsättning att Blöj-Mange och grevarna inte festat loss tillsammans i jetset-livet under Båstadsveckan eller på Tylösand. Tror förstås mer på spåret med Vapenfinnen eller hans vapenleverantör. Har svårt att tro att Blöj-Magne fixade allt själv.

Undrar fortfarande om någon vet om det fanns förgreningar av Kapten Klänning härvan till Halland?


Ingen av kyulenatierna, varken pappan eller markägaren är ju någon jetsetare. Om man känner dom det minsta sÅ vet man det.
Citera
2011-03-31, 12:30
  #2285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag hoppas Silbersky inte tar sig an fallet. Varför han inte skulle göra det vet jag inte iofs. Allt tyder på ett fall som är lika smaklöst som han brukar gilla, men kanske är det inte tillräckligt med mediautrymme.

Han har väl redan antagit sig fallet, har stått i både Hallandsposten och Aftonbladet. Senast i den artikeln jag länkade, "Under onsdagen meddelades att mannen begärt och fått stjärnadvokaten Leif Silbersky som sin försvarare."

Men jag är inte så insatt i sånt här, så man kanske kan ta tillbaka det sedan efter en häktning?
Citera
2011-03-31, 12:31
  #2286
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodislisa
Bjäre var dj i trakten under några år under det ljuva åttio-början på nittiotalet eller så, och sen vann han väl några travkronor vid något tillfälle om jag har hört rätt.
Men visst, han slängde sig nog med några millar under några år och tog sig fram med finbilen, umgicks med finfolket under uppväxten, från "rätt sida ätran" och var lite bättre än andra redan då.

Han verkar vara en ogillad narcissistisk personlighet, vad jag kan förstå. Men slängd i käften, bra vokabulär och är inte en helt obildad pappskalle. Hade han bara hållt sig på jorden och i samma verklighet som alla andra hade han nog kunnat haft ett bra liv.... men han ansågs nog allmänt vara ett skämt för en vecka sedan. Ingen man tog i med tång. Så, han tas nog på betydligt större allvar idag efter det här skulle jag tro....

Det låter som en ganska träffande analys i mina öron, även om jag inte har en aning om huruvida han har haft några pengar, met verkar onekligen som att han umgåtts i "rätt" kretsar. Man kommer inte så långt i krögarvärlden om man bara är otrevlig, så det låter väldigt rimligt alltihop.
Citera
2011-03-31, 12:40
  #2287
Medlem
Jimbos avatar
Någon som är duktig på att gräva lite?

Det finns en grej som just nu är OT och kanske är det bara ett idiotiskt infall från min sida, men jag tycker att omständigheterna är lite för konstiga...

Om ni kommer ihåg sexhärvan med mindreåriga flickor som nystades upp för nåt år sen, där en av huvudmännen hade blivit gravid med en av tjejerna och där en viss nöjesprofil från Norrköping var indragen... Dom hade ju nån tortyrkällare dit dom tagit en del minderåriga tjejer..
https://www.flashback.org/t877013

Nöjesprofilen drev bland annat ett spektakel som hette Shall We Dance - och på deras gamla hemsida hittade jag att man sökte sig partners i bl.a Falkenberg..
http://www.shallwedance.nu/partners.html

Med tanke på LaveManges intresse för nöjesproduktioner och viss bakgrund kring detsamma så känns det som att det eventuellt kan finnas en koppling här..

Nöjesprofilen Hasse Åhs bolag:
http://www.121.nu/onetoone/foretag/l...bolag/personer

Tips på hur jag kan kolla detta vidare - eller om nån har förmågan att gräva ned sig...
Citera
2011-03-31, 12:46
  #2288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag hoppas Silbersky inte tar sig an fallet. Varför han inte skulle göra det vet jag inte iofs. Allt tyder på ett fall som är lika smaklöst som han brukar gilla, men kanske är det inte tillräckligt med mediautrymme.
De har nog lärt känna varandra under årens gång.... de har ju umgåtts en del om man säger så. Han har ju stämt några stycken och blev han inte själv stämd och dömd i någon rättsak.... äsch, jag har inte läst eller memorerat alla artiklar om honom under årens gång, de har ju varit några stycken.
Citera
2011-03-31, 12:46
  #2289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Det gör jag gärna under förutsättning att Blöj-Mange och grevarna inte festat loss tillsammans i jetset-livet under Båstadsveckan eller på Tylösand. Tror förstås mer på spåret med Vapenfinnen eller hans vapenleverantör. Har svårt att tro att Blöj-Magne fixade allt själv.

Undrar fortfarande om någon vet om det fanns förgreningar av Kapten Klänning härvan till Halland?
Ja

En av FBs eminenta medarbetare, väl insatt i FUPen i GL-ärendet, skrev följande utförliga inlägg i den tråden

https://www.flashback.org/sp29636292
__________________
Senast redigerad av gulasnubben 2011-03-31 kl. 13:27.
Citera
2011-03-31, 12:46
  #2290
Medlem
britt-berits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Japp. Om det är No*én.


Nä då var det inte dem jag tänkte på. Har aldrig hört talas om No*én :S
Men tack för hjälpen att reda ut det!=)
Citera
2011-03-31, 12:51
  #2291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Någon som är duktig på att gräva lite?

Det finns en grej som just nu är OT och kanske är det bara ett idiotiskt infall från min sida, men jag tycker att omständigheterna är lite för konstiga...

Om ni kommer ihåg sexhärvan med mindreåriga flickor som nystades upp för nåt år sen, där en av huvudmännen hade blivit gravid med en av tjejerna och där en viss nöjesprofil från Norrköping var indragen... Dom hade ju nån tortyrkällare dit dom tagit en del minderåriga tjejer..
https://www.flashback.org/t877013

Nöjesprofilen drev bland annat ett spektakel som hette Shall We Dance - och på deras gamla hemsida hittade jag att man sökte sig partners i bl.a Falkenberg..
http://www.shallwedance.nu/partners.html

Med tanke på LaveManges intresse för nöjesproduktioner och viss bakgrund kring detsamma så känns det som att det eventuellt kan finnas en koppling här..

Nöjesprofilen Hasse Åhs bolag:
http://www.121.nu/onetoone/foretag/l...bolag/personer

Tips på hur jag kan kolla detta vidare - eller om nån har förmågan att gräva ned sig...

Den inredda tortyrkällaren fanns i en villa i Värmdö, Stockholm. Polisen sa sig inte kunna lokalisera villan eller identifiera ägaren.

Åhs sökte också partner i Halmstad. I höstas hade han ett arrangemang i Ystad.
Citera
2011-03-31, 12:53
  #2292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Precis.
Och om jag gräver ner en människa under djurkadavren får väl likhundarna ett helvete att kunna skilja på djur och människa. Sen med tanke på hur fastigheterna är belägna så verkar det lite korkat att gräva ner kadaver så nära ett hus på västsidan med gassande sol som kan få det att lukta härligt, jag hade nog valt norr om huset eller där det verkar vara ett gammalt potatisland.
Sen eftersom ägaren har så stort fastighetsbestånd, varför gräva ner djuren just här....?

Precis? Jag fick för mig att det var du som antydde att slugs är blåfärgade och inte används mot djur?

Grävs ben ner så luktar det inte nämnvärt mycket, även om det sitter hud och lite kött kvar. Folk gräver ner sina katter, hundar och allt möjligt i närheten av sina bostadshus. En kompost med köksavfall i gassande sol luktar mer än vad nedgrävda rådjursskallar gör.

En hel del jägare har hus. En hel del jägare med hus, utanför tätbebyggt område, övningsskjuter i närheten av huset. En hel del jägare med hus gräver ner djurkadaver "bakom ladan". Det här är ingen big business, men jag förstår att det känns annorlunda/konstigt för stadsbor.

Om likhundarna skulle reagera på gammalt kadaver så får SKL utreda om de tillhör människoarten. Det är inget stort problem så länge de inte är krossade. Mänskligt kadaver ska för övrigt lukta annorlunda än de flesta djur. Annars hade likhundarna haft ett helvete varenda gång de ska söka lik i skogen eller från båt. Tro det eller ej, men det ligger viltkadaver lite här och var i naturen.

Hur vet du att den före detta brukaren av detta huset också var ägaren till den stora marken? Normalt har ägare av stor mark större hus än så här. Husen kan ha stått på en liten tomt som senare blivit uppköpt och blivit en del av en större mark. Husen kan ha stått på en större mark och varit uthyrda till brukaren.
__________________
Senast redigerad av Jakthund 2011-03-31 kl. 13:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in