Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-27, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hawker
Hur kan de komma fram till att sexbrott har begåtts när de inte har något offer eller några bevis för att styrka detta?

Läs mitt inlägg några rader upp så förstår du.
Citera
2011-03-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Mycket långsökt. Men att någon träff verkligen ägt rum vet vi inte. bajset kan ju ha varit från samma person - MB eller ej - som iordningställde källaren.

Ni som känner till MB, hur stor är chansen att han är bekant med fastighetsägaren? Jag tycker det verkar rimligt att den som byggt tortyrkällaren antingen är fastighetsägaren själv, eller har fått något slags godkännande att använda huset.

Jag känner inte till MB men jag känner ju till den troliga markägaren och chansen att dom skulle känna MB eller godkänt det på något sätt är extremt liten.
Senast redigerad av FunkyDavve 2011-03-27 kl. 20:01.
Citera
2011-03-27, 19:52
Medlem
Zokals avatar
Tog bilen dit idag och kika lite ;p Fanns massa vuxenblöjor med torkat skit, juice paket från januari,
första instinkt säger att någon varit där mot sin vilja, eller någon som inte kan använda toalletten!
Ville utforska men de har lagt hänglås på själva "tortyrkammaren" så ja!
Citera
2011-03-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Oklarheter kring Magnus Bjäredal e-mailadress

Några har här skrivit att Star.Magnum@yahoo.se är Bjäredals adress.
Detta dels för att nämnts på ljudoljus.net samt vet inte om den nämndes på BC-annonsen.

Men faktum är att kontot som använder Star.Magnum@yahoo.se på ljudoljus.net har bara skrivit ett inlägg - och detta under "Ulf Bjäredal". Denna profil skrev ett inlägg under 2011. Detta konto är nu avregistrerat.
Magnus själv har ett annat (fortfarande aktivt) konto på ljudoljus.net:

http://mobile.ljudoljus.net/memberli...wprofile&u=887

Detta har han alltså startat 2007 och använt fram till i år. Dock har han inte loggat in sedan 12e januari, och Ulf skrev sitt inlägg den 14e.

Hursomhelst, den e-post Magnus använder i den här tråden:

http://mobile.ljudoljus.net/viewtopic.php?p=74285

(***house@hotmail.com)

används även i andra sammanhang som kontakt till Magnus, även av andra (inte Magnus själv). Se t ex http://www.bankrattsforeningen.org.s...rplank-56.html

Varför har det dykt upp en Star.Magnum@yahoo.se 2011? Har Bjäredal slutat med den e-post han använt i över sex år för att börja söka efter folk på BC och skapa en ny profil på ljudoljus.se?
Varför använde han inte sin förra, fortfarande aktiva profil, på ljudoljus.se när han skrev inlägget den 14e januari? (senast inloggad den 12 januari med sitt andra konto, som fortfarande är aktivt)

"Ulf Bjäredal" verkar inte finnas i verkligheten, eftersom enda google-träffen är från just den tråden. Mysko...

Om någon vill sätta dit MB, varför då inte skriva "Magnus"?

Om MB inte vill förknippad med Star.Magnum@yahoo.se, varför då inte fortsätta med sin vanliga epostadress?
Senast redigerad av Jacobe 2011-03-27 kl. 19:58.
Citera
2011-03-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Mannen har verkligen fiender kan man konstatera då man googlar på namnet.
Det börjar stinka om eventuell hämnd här anser jag.

En jäkel att bråka alltså allt från kommuner och andra personer i samhället.
Verkar som Harrys pubar kan ha varit någon slags inblandning .
Hans familj äger ju sitt efternamn ensamma så att säga .
Det som räknades upp i Grand osv kanske är pappan verk?

I alla fall människan har ovänner.

http://www.valleballong.se/valleballong/?s=popquiz
När sedan karln i fråga konkade, överlät han varumärket till sin mor.
Nu är han istället juridiskt ombud åt sin mamma, när hon stämmer ett flertal restauranger på 250 000 vardera.
De har enligt stämningen använt uttrycket såväl på tävlingar som i reklamen.
Det fick ju sonens konkursförvaltare att vädra morgonluft.
Om mamman fått överta varumärket som uppenbarligen är värt miljoner, är det väl självklart fråga om förskingring ur konkursboet. Så nu har konkursförvaltaren stämt morsan.
Dessutom har restaurangkedjan stämt sonen och kräver att domstolen ska häva varumärkesregistreringen.

Japp! Jag tycker också att det luktar fälla. Inte honungsfälla utan tortyrfälla.
Citera
2011-03-27, 19:56
Medlem
Läste i denna tråd på ljudoljus forumet att han kallar sig själv för Magnum Disco, så Magnum Star är väl inte långt borta...

http://mobile.ljudoljus.net/viewtopi...t=6849#_thread
Citera
2011-03-27, 19:57
Medlem
Citat:
"Ulf Bjäredal" verkar inte finnas i verkligheten, eftersom enda google-träffen är från just den tråden. Mysko...

Det fullständiga namnet är ju U*f Ma*nus Bj*redal, så det troliga är att han av någon anledning använt sitt andranamn i gästboken?
Senast redigerad av lordy 2011-03-27 kl. 20:00.
Citera
2011-03-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordy
Det fullständiga namnet är ju U*f Ma*nus Bj*redal, så det troliga är att han av någon anledning använt sitt andranamn i gästboken?

Bj*redal använder star.magnum på ljud och ljus gästboken den 14 januari.
Juicen gick ut 18 januari.
annonsen på BC sattes in, var det den 21 februari?

Men det som verkligen skulle tala emot att någon försökt sätta dit MB är väl om hans konto på BC varit reggat länge. Att någon sedan länge skapat ett konto som Star Magnum enkom för att sätta dit MB, känns alltför långsökt. Någon som vet hur gammalt kontot var på BC?
Senast redigerad av Jacobe 2011-03-27 kl. 20:20.
Citera
2011-03-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Sitter du på någon insideinfo? För såvitt jag vet har inget sånt framgått i tråden och inga bilder skymtats.

(Dock tycker jag mig kunna se små genomskillniga burkar med små vita ettiketter på i högen av glasföremål på några av bilderna. Någon som kan bekräfta eller dementera det? Vad för mediciner kommer i såna burkar isåfall?)
Läste det på någon redaktionell sajt, typ Aftonbladet eller dn, helt säker iallafall på att det stod nånstans
Citera
2011-03-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurnNotice
Läste i denna tråd på ljudoljus forumet att han kallar sig själv för Magnum Disco, så Magnum Star är väl inte långt borta...

http://mobile.ljudoljus.net/viewtopi...t=6849#_thread

Fast som synes i den tråden så använder han inte Star.Magnum@yahoo.se utan ***house@hotmail.com, en e-post som vi vet varit kopplad till honom sedan minst 2005. Har någon hittat Star.Magnum@yahoo.se innan 2011?

Citat:
Ursprungligen postat av lordy

Han har som sagt haft ett konto på det forumet sedan 2007, som fortfarande är aktivt och som loggades in två dagar innan han skrev med "Ulf" (om det nu var han). Varför skapade han ett nytt konto för att föra fram en ny e-post? Varför skrev han inte med sin profil han haft sedan 2007? Att skapa ett nytt konto som gör ett inlägg, ett konto som numera är borttaget (vilket hans första konto inte är - som vi vet är hans), det tycker jag är suspekt. Den profil som vi vet är hans hittar du här: http://mobile.ljudoljus.net/memberli...wprofile&u=887

Citat:

Om någon vill sätta dit MB, varför då inte skriva "Magnus"?

Om MB inte vill förknippad med Star.Magnum@yahoo.se, varför då inte fortsätta med sin vanliga epostadress?

Hur vet vi att MB vill/inte vill förknippas med Star.Magnum, jag har inte sett något fall hittils där vi vet att det är MB som skriver. Har jag missat något?
Senast redigerad av kaklundet 2011-03-27 kl. 20:22.
Citera
2011-03-27, 20:19
Medlem
Citat:
Bj*redal använder star.magnum på ljud och ljus gästboken den 14 januari
juicen gick ut 18 jani

Men det som verkligen skulle tala emot att någon försökt sätta dit MB är väl om hans konto på BC varit reggat länge. Att någon sedan länge skapat ett konto som Star Magnum enkom för att sätta dit MB, känns alltför långsökt. Någon som vet hur gammalt kontot var på BC?

Vad vet vi om aktiviteten på kontot på BC? Är det inte borttaget?
Citera
2011-03-27, 20:24
Medlem
CarlSempras avatar
Citat:
Bj*redal använder star.magnum på ljud och ljus gästboken den 14 januari
juicen gick ut 18 jani

Tänkte också på juicen i förhållande till annonsen. Om juicen är äldre än annonsen betyder väl att stället använts tidigare?

Om bajsblöjorna också är äldre än annonsen så måste annonsen ju ha satts in efter om nu inte "förövaren" gillar bajslukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in