Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Hur vet vi att MB vill/inte vill förknippas med Star.Magnum, jag har inte sett något fall hittils där vi vet att det är MB som skriver. Har jag missat något?

Jag tänkte att detta var en anledning för honom att börja kalla sig Ulf istället för Magnus. Men, jag håller med, konstigt att han inte bara fortsätter med sitt vanliga konto. Men det är ännu konstigare att någon som skulle försöka sätta dit MB skulle vara aktiv i gästboken, eller hur?
Citera
2011-03-27, 20:30
Medlem
CarlSempras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Jag tänkte att detta var en anledning för honom att börja kalla sig Ulf istället för Magnus. Men, jag håller med, konstigt att han inte bara fortsätter med sitt vanliga konto. Men det är ännu konstigare att någon som skulle försöka sätta dit MB skulle vara aktiv i gästboken, eller hur?

Beror helt på vilka datum och under vilken tidsperiod all aktivitet på BC skett...

Hur är det med historiken?
Citera
2011-03-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe

Inlägget som "Ulf" gick ju ut på att sälja utrustning.

Med tanke på vad man får upp för typ av artiklar om man gör en snabb googling på Magnus så kanske han ville ha ett konto som inte direkt kan förknippas med stämningar till höger och vänster just när det handlar om att göra affärer via ett forum.
Citera
2011-03-27, 20:39
Medlem
zugfahrers avatar
https://www.flashback.org/t674730 - Finns en tidigare tråd kring denna person.
Citera
2011-03-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Inlägget som "Ulf" gick ju ut på att sälja utrustning.

Med tanke på vad man får upp för typ av artiklar om man gör en snabb googling på Magnus så kanske han ville ha ett konto som inte direkt kan förknippas med stämningar till höger och vänster just när det handlar om att göra affärer via ett forum.

Det kan finnas ett sådant motiv, självklart. Men var BC-annonsen skriven med magnum.star-e-mailen? Vill han alltså byta sina googleträffar om business mot något som visar mindre "normala" önskemål på BC?
Om någon försöker sätta dit honom, så vore det önskvärt, men i övrigt tror jag inte det...
Som affärsman tror jag det kan skada ryktet mer att skriva en sådan annons på BC än att man varit inblandade i massor av konstiga tvister.
Citera
2011-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Men var BC-annonsen skriven med magnum.star-e-mailen? Vill han alltså byta sina googleträffar om business mot något som visar mindre "normala" önskemål på BC?

Så vitt jag hann se så syns inte epostadressen alls på BC. Det är möjligt att man kan välja att visa den, men normalt sett så kommunicerar man ju via de där siternas meddelandesystem, inte epost.

Hans användarnamn var Star Magnum (eller Magnum Star, minns inte vilket) dock helt utan något yahoo.se inblandat.
Citera
2011-03-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Så vitt jag hann se så syns inte epostadressen alls på BC. Det är möjligt att man kan välja att visa den, men normalt sett så kommunicerar man ju via de där siternas meddelandesystem, inte epost.

Hans användarnamn var Star Magnum (eller Magnum Star, minns inte vilket) dock helt utan något yahoo.se inblandat.

ok! Nu är jag med. Så vi vet egentligen bara att e-postadressen har funnits/använts vid ett tillfälle då? Ytterst sällsynt beteende, om det är medvetet. Dessutom, vad kan finnas till förklaring varför Ulf-kontot är borttaget medans Magnus egna konto på ljudoljus.se finns kvar?
Noterade att Magnus själv ofta nämner Lucasstar.se (hans bolag som nämnts i tråden tidigare) i sina inlägg men hittar ingen info om denna domän (den är nere nu)...
Citera
2011-03-27, 21:04
Bannlyst
det där e tydligen samma kåk som Gyllene Tider spelade in sin EP 1978...kuriosa...
Citera
2011-03-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
det där e tydligen samma kåk som Gyllene Tider spelade in sin EP 1978...kuriosa...

Vad roligt!

Har nu kollat igenom MBs inlägg på ljudoljus.se. Har där fått en ganska enkel förklaring till varför han skulle vilja byta konto!

http://ljudoljus.net/viewtopic.php?f...p=78882#p78882

Citat:
Vill upplysa om att hans konto är bannat här då han bryter mot annonserings reglerna. Därmed är hans trådar låsta.

Det här tycker jag tyder på att det är MB själv som registrerat Ulf-kontot, säkerligen också själv raderat det...
Så det mesta tyder väl i nuläget på att det är han som står bakom BC-annonsen också...
Citera
2011-03-27, 21:22
Bannlyst
...och pga gyllene tiders historik och att det varit nån form av studio där en gång i tiden, så e det väl en allmänt känd byggnad bland gamla halmstad punkare osv...det har säkert supits o kunllats där många ggr genom åren
Citera
2011-03-27, 21:29
Medlem
SkitAnonyms avatar
Kan någon sammanfatta lite snabbt vad det är som händer?
Citera
2011-03-27, 21:32
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Noterade att Magnus själv ofta nämner Lucasstar.se (hans bolag som nämnts i tråden tidigare) i sina inlägg men hittar ingen info om denna domän (den är nere nu)...

Inte så mycket att säga om den. Hans bolag äger den. Den är aktiv, betald till maj 2012, men inte i bruk. Info från IIS, offentligt på nätet:

Domännamn lucasstar.se
Owner (kontakt-ID) lucass4683-00001
Domänstatus active
Skapad 2007-05-07
Senast ändrad 2011-02-25
Förfallodatum 2012-05-07
Namnserver ns2.tba.net, ns.tba.net
Registrar Internet.se

Kontakt-ID lucass4683-00001
Namn Magnus Bj*red*l
Företag Lucas St*r Sweden AB
Organisationsnummer [SE]556792-5796