Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förvånar mig inte. Anställda inom polisen kan precis som andra reagera känslomässigt, kanske grundat i fördomar mot BDSM eller repriseringen av Millennium-trilogin i SVT de senaste helgerna.

Jamen hallå! Även om du är moderator så tyckar jag att du ska sluta med det där. Man har väl ändå inte fördomar mot BDSM eftersom man reagerar känslomässigt på ett lårben?
Citera
2011-03-26, 21:23
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av britt-berit
Upptäckarna heter enligt Aftonbladet Jens och Jonas och är hobbyfotografer. Vet två bröder som heter just Jens och Jonas och är båda intresserade av fotografering och filmning. Bröderna har en blogg som heter "poolbloggen" som är en skämtsam video-blogg om deras pool... Är det de som är upptäckarna eller? Någon som vet?

http://jonasstennoren.tumblr.com/
http://jenslundgren.net/
Citera
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tror rummet är arrangerat. Sakerna är autentiska men jag tvivlar på att någon som lagt ned såpass mycket tid på att skapa ett sådant rum skulle låta det förfalla såpass med sina "verktyg och leksaker" kvar. Jag tror nyckelbilden för att se ifall det är fejk eller inte saknas och det är en bild på hur träplankan är fäst. På bilden som finns ser det inte ut som att den är fastsatt för att tåla speciellt mycket men tills en bättre bild finns så är jag ganska övertygad om att det hela är fejk.

Polisen har hållet på med detta sedan 8 mars. Du tror inte de borde ha hunnit upptäcka om det var fejk på alla denna tid?
Citera
Medlem
Citat:
Det svenska "kriminalundret", med skräpförfattare som Liza Marklund och Camilla Läckberg, har sannolikt bidragit en del. Jag går ofta rätt hårt mot spekulativa kvällstidningsteorier som Testa med flera gör uttryck för, den här tråden är inget unikt.

"Luktar lik", vad har man för referensramar då? Hur många vet hur lik luktar? Rykten om att likhundar markerat i huset är nog just...rykten. Förstår överhuvudtaget inte varför polisen skulle ta dit likhundar. Sedan har ju likhundar hyfsat ofta fel också.

Just det. Ja. Hundar kan markera fel.
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
41 sidor... Sammanfattning någon, som hängt med sen början? Vore jättetacksam för det!

Citat:
Upptäckarna heter enligt Aftonbladet Jens och Jonas och är hobbyfotografer. Vet två bröder som heter just Jens och Jonas och är båda intresserade av fotografering och filmning. Bröderna har en blogg som heter "poolbloggen" som är en skämtsam video-blogg om deras pool... Är det de som är upptäckarna eller? Någon som vet?

Japp. Om det är No*én.

I tråden står en del om J, J och en kompis till dem.

Vad gäller detta mysterium rekommenderar jag att läsa hela tråden.

Är man inte så engagerad kan man läsa inlägg 343 (och de andra inläggen av Lansman) och inlägg 453 (och det andra inlägget av Aurora Borealis).
Citera
2011-03-26, 21:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tror rummet är arrangerat. Sakerna är autentiska men jag tvivlar på att någon som lagt ned såpass mycket tid på att skapa ett sådant rum skulle låta det förfalla såpass med sina "verktyg och leksaker" kvar. Jag tror nyckelbilden för att se ifall det är fejk eller inte saknas och det är en bild på hur träplankan är fäst. På bilden som finns ser det inte ut som att den är fastsatt för att tåla speciellt mycket men tills en bättre bild finns så är jag ganska övertygad om att det hela är fejk.

Ja, att någon trollar är ju förstås också en möjlighet. Att någon velat ta lite roliga bilder ytterligare en.
Citera
Medlem
BrukMurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det verkar gå en el-ledning till en högtalare eller larmanordning.

Bloggaren och fotografen,, kan ni snälla svara på frågan vad det är för box i taket.

Jag skulle gissa det är en box som repen förvaras i. Följande frågor ville jag då ställa

Är rummet en-gångs företeelse eller repetativt?
- om repetativt användande, varför avbröts detta användande och varför gjordes ingen ansträngning med att städa upp,, speciellt om ett brott hade begåtts eller om den ena partnern undkommit under leken. Om rummet används till filminspelning, borde städning har skett.

Hur länge har detta rum varit på detta sätt / hur gammalt är det?
Hur såg låsanordningen ut till rummet, var ingången skymd eller var det en vanlig källare?
- dvs ägaren av utrustningen antar att det finns risk att förlora ägandeskapet eller risk finnes att bli upptäckt. Anta att någon som köpt ved på gården, lagt två och två ihop, byggt ihop rummet. Dock infinner sig frågan hur h*n skyddar sin "investering".

Enda rimliga anlednignen till att buttpluggs och blöjor är kvar är att det är knarkare som inte har bättre ställt i huvudet, ser troligtvis likadant ut i deras soc lägenheter.
Citera
Medlem
jens vargs avatar
Efter att ha läst tråden tror jag följande.

Inte fejk. Då hade inte det varit mögel i vätskorna och anordningarna hade inte gått genom balken. Och anordningen i taket som kanske är en lyft hade inte hängts dit utan att det tydligt synts vad den skulle användas till. De som tror att det handlar om fejk, kan inte ni starta en egen tråd där det diskuteras?

Troligast är att det är någon som bor i närheten som haft det som privat lokal med tanke på upphängningsannordningen som eventuellt kan användas av en person själv. Att den inte träder fram beror jo givetvis på att den förstår att det kommer komma ut vem det är och den kommer få ett helvete efteråt. Så länge den inte har polisen på dörren kommer den hålla sig undan. Och det troligaste är att denna någon är den som äger marken då det inte ligger tillräckligt ödsligt för att folk som inte har rätt att vistas där skulle våga vara där någon längre tid, under marken, och ha sexlekar av rädsla att bli upptäckta.

Mindre troligt är att ett brott har begåtts där. Som som det är beläget skulle ingen enligt min slutledning ovan våga befinna sig där den lätt skulle kunna bli upptäckt, om det inte handlar om ägaren av marken, men den skulle också troligast då sett till att maskera det mycket bättre och se till att folk inte kommer dit hur som helst utan varit mer noggrann med att hålla området privat.

Jag vill också säga att det är glädjande att Trojan har kommit in och spätt ut tramsandet med en del intressanta kommentarer vilket gör att fler förmodligen kommer vilja skriva.
Citera
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Att hon tog tåget till Göteborg tror jag absolut inte, men det är väl mest en diskussion för den tråden. Ska väl tillägga kanske Marinas inriktning inom BDSM var strikt sadistisk, och alltså inte i rollen att bindas fast.

Det utesluter ju inte att någon kan ha lurat henne.
Citera
2011-03-26, 21:25
Medlem
Citat:
Det svenska "kriminalundret", med skräpförfattare som Liza Marklund och Camilla Läckberg, har sannolikt bidragit en del. Jag går ofta rätt hårt mot spekulativa kvällstidningsteorier som Testa med flera gör uttryck för, den här tråden är inget unikt.

"Luktar lik", vad har man för referensramar då? Hur många vet hur lik luktar? Rykten om att likhundar markerat i huset är nog just...rykten. Förstår överhuvudtaget inte varför polisen skulle ta dit likhundar. Sedan har ju likhundar hyfsat ofta fel också.

Off Topic:

Är Liza Marklund och Camilla Läckberg skräpförfattare? Svar: JA!

On Topic:

Hur många vet hur lik luktar? Svar: Åtminstone jag.
Citera
2011-03-26, 21:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Polisen har hållet på med detta sedan 8 mars. Du tror inte de borde ha hunnit upptäcka om det var fejk på alla denna tid?

Märk att jag utifrån dom bilder som finns i tråden uttalar mig. Det kan ju vara så att dom bilderna jag menar är viktiga undanhålls då dom mycket riktigt visar hurvida det är fejk eller inte.
Citera
2011-03-26, 21:27
Medlem
Citat:

Gissar som sagt på att lådan i taket är en garagedörröppnare och att den drar upp träplankan för att spänna repen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in