Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-26, 21:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeTucker
säkert så, men Marina tog pendeln med stor sannolikhet mot Göteborg och i Göteborg har hon ju inte setts av någon, så ett tåg från göteborgs central söderut mot Halmstad är ju inte alls omöjligt.

Att hon tog tåget till Göteborg tror jag absolut inte, men det är väl mest en diskussion för den tråden. Ska väl tillägga kanske Marinas inriktning inom BDSM var strikt sadistisk, och alltså inte i rollen att bindas fast.
Citera
2011-03-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tja, vad ska de annars säga. Bra att de försöker lugna allmänheten som ringer in.

Jaja, vi får väl se om några dagar. Om de ens åker dit och kollar, tveksamt.

Jaså Hon som jag pratade med var verkligen inte lika lugn som du när hon sett bilden.
Citera
2011-03-26, 21:11
Medlem
Det har försvunnit 2 personer från Laholm helt spårlöst dom 2 senaste månaderna. ( Laholm är 2 mil från Halmstad)

Det ska bli intressant vad som ligger bakom detta. Lite obehaglig är det ( bor i Halmstad )
Citera
2011-03-26, 21:11
Medlem
Aurora Borealiss avatar
[quote=Kenny Kuk]Och hur vet du att det handlar om just detta ställe? Den informationen kan du ändå ges oss, annars behöver vi inte ta dig på allvar överhuvudtaget.

Jag antog att det handlade om just detta ställe eftersom den som skickade mailet uppgav att det låg i källaren i ett ödehus strax utanför Halmstad. Men vad vet jag, det kan ju finnas flera. Och du behöver självklart inte ta mina uppgifter på allvar.
Citera
2011-03-26, 21:12
Medlem
britt-berits avatar
41 sidor... Sammanfattning någon, som hängt med sen början? Vore jättetacksam för det!
Citera
2011-03-26, 21:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jaså Hon som jag pratade med var verkligen inte lika lugn som du när hon sett bilden.

Förvånar mig inte. Anställda inom polisen kan precis som andra reagera känslomässigt, kanske grundat i fördomar mot BDSM eller repriseringen av Millennium-trilogin i SVT de senaste helgerna.
Citera
2011-03-26, 21:13
Medlem
MsRojs avatar
Vad tror ni som är insatta? Att vi har ett möjligt scenario att en person har blivigt tagen dit mot sin vilja och sen förstår ni resten. Eller ett par eller en person som brukar ha träffar där med olika kvinnor för sina lekar?

För om det bara är lekar så har ju personen fortfarande inte gått till polisen och sagt, det är mitt ställe vi brukar ha lite roligt där jag och frugan.
Citera
2011-03-26, 21:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Tja, vad ska de annars säga. Bra att de försöker lugna allmänheten som ringer in.

Jaja, vi får väl se om några dagar. Om de ens åker dit och kollar, tveksamt.

Är det din håla som hittats, eller varför är du så anti?

Det har ju påståtts att de luktade lik i hålan. Vad jag vet finns det inget annat som luktar som lik än just lik. Även ryktet om att hundar markerat i huset stödjer den tesen.
Citera
2011-03-26, 21:17
Medlem
britt-berits avatar
Upptäckarna heter enligt Aftonbladet Jens och Jonas och är hobbyfotografer. Vet två bröder som heter just Jens och Jonas och är båda intresserade av fotografering och filmning. Bröderna har en blogg som heter "poolbloggen" som är en skämtsam video-blogg om deras pool... Är det de som är upptäckarna eller? Någon som vet?
Citera
2011-03-26, 21:20
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Det första alternativet är väl kanske tusen gånger mer sannolikt än det andra.

Jag tror rummet är arrangerat. Sakerna är autentiska men jag tvivlar på att någon som lagt ned såpass mycket tid på att skapa ett sådant rum skulle låta det förfalla såpass med sina "verktyg och leksaker" kvar. Jag tror nyckelbilden för att se ifall det är fejk eller inte saknas och det är en bild på hur träplankan är fäst. På bilden som finns ser det inte ut som att den är fastsatt för att tåla speciellt mycket men tills en bättre bild finns så är jag ganska övertygad om att det hela är fejk.
Citera
2011-03-26, 21:21
Medlem
Citat:
Förtydligade mitt inlägg. Menade att benet inte kommer från en människa. (Dessutom var det i juli hon försvann.)

Hon bodde väl ett tiotal mil därifrån? Eller nåt.

Om benet inte var från en människa, varför har man försökt elda upp det? eller har det rostat? (resten av benbitarna ser ut som vanliga benbitar, det här är brunt... eller kan det vara insmetat i bajs?)
Citera
2011-03-26, 21:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är det din håla som hittats, eller varför är du så anti?

Det har ju påståtts att de luktade lik i hålan. Vad jag vet finns det inget annat som luktar som lik än just lik. Även ryktet om att hundar markerat i huset stödjer den tesen.

Det svenska "kriminalundret", med skräpförfattare som Liza Marklund och Camilla Läckberg, har sannolikt bidragit en del. Jag går ofta rätt hårt mot spekulativa kvällstidningsteorier som Testa med flera gör uttryck för, den här tråden är inget unikt.

"Luktar lik", vad har man för referensramar då? Hur många vet hur lik luktar? Rykten om att likhundar markerat i huset är nog just...rykten. Förstår överhuvudtaget inte varför polisen skulle ta dit likhundar. Sedan har ju likhundar hyfsat ofta fel också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in