Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-26, 20:58
  #469
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av db3306
Bara jag som kommer att tänka på Göran Lindberg?

...och jag har tänkt på försvunna Marina Johansson i två dagar med att läsa denna tråd.
Citera
2011-03-26, 20:59
  #470
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Nog ser bilden på lårbenet ut att vara ett lårben från en människa; http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5rben http://barbieisaslut.blogg.se/images..._139651241.jpg.

Scary.

När försvann den där bondagetjejen som dom hittade bilen på en parkering? Bodde hon långt därifrån?

huga, jag har tänkt på samma sak som du.
Citera
2011-03-26, 21:00
  #471
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Nog ser bilden på lårbenet ut att vara ett lårben från en människa; http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5rben http://barbieisaslut.blogg.se/images..._139651241.jpg.

Scary.

När försvann den där bondagetjejen som dom hittade bilen på en parkering? Bodde hon långt därifrån?

I juli.

Men benet är inte från en människa.
__________________
Senast redigerad av Troian 2011-03-26 kl. 21:03.
Citera
2011-03-26, 21:00
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det verkar gå en el-ledning till en högtalare eller larmanordning.

Skulle tro att det är en garagedörröppnare men istället för att dra upp en garagedörr drar den upp bjälken och sträcker repen.

Typ en sån här fast det verkar vara en trälåda istället:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ga...oor_opener.jpg
Citera
2011-03-26, 21:02
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad det är för djur kan jag inte svara på. Inte heller kan jag säga att det rör sig om ett lårben. Slutligen kan jag inte bedöma storleken på benet på bilden. Det enda att jämföra med är väl bredden på grässtråna, och jag kan inte riktigt se hur breda de är.

Att med en oneliner citera sitt egna inlägg någon minut efter postning som du gör tyder på en rätt hög nivå av exaltering. Istället för självciteringar bör du dock kanske ringa 11414. Be att få bli kopplad till polismyndigheten i Halland, och berätta för dem att du sett en bild på ett lårben från en människa, tagen i närheten av det tidigare avspärrade huset. Ett påträffat människoskelett i närheten av en misstänkt brottsplats har nog rätt hög prio, och polisen bör se till att spärra av området innan eventuell GM läst om det i tråden och själv hunnit röja undan skelettdelarna och andra eventuella spår.

Tipset är inlämnat. Ja. Det hade hög prio. Dom är på väg dit nu.
Citera
2011-03-26, 21:02
  #474
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I augusti. Men det är inte en människa...
Mja, visst var hon lite kraftig och udda, men att kalla henne för inte-människa är väl att ta i. Vart var det hon bodde, var det i trakterna?

Jag tycker bilden på benet och illustrationen ser ut att överensstämma, men man kan iofs lura sig av ett foto. Men är det ett människoben ser det ut som någon försökt bränna men givit upp.
Citera
2011-03-26, 21:05
  #475
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Mja, visst var hon lite kraftig och udda, men att kalla henne för inte-människa är väl att ta i. Vart var det hon bodde, var det i trakterna?

Jag tycker bilden på benet och illustrationen ser ut att överensstämma, men man kan iofs lura sig av ett foto. Men är det ett människoben ser det ut som någon försökt bränna men givit upp.

Förtydligade mitt inlägg. Menade att benet inte kommer från en människa. (Dessutom var det i juli hon försvann.)

Hon bodde väl ett tiotal mil därifrån? Eller nåt.
Citera
2011-03-26, 21:05
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En jämförelse: Du hittar en använd kondom bakom ett buskage. Vad är då troligast, att denna används vid ett samlag i samtycke, eller att den används i samband med en våldtäkt? Rent allmänt sett är det betydligt vanligare med samtyckligt sex än våldtäkter.

Det är möjligt att bland de som tillhör någon form av halvextrem (verkar det som, på inredningen i alla fall) inriktning inom BDSM är benägenheten till våldtäkt eller andra sexualbrott större, men vanligen är BDSM-sex inte våldtäkter. Lägg där till att ingen har anmält ett brott. Jag förutsätter att ingen anmält det, eftersom polisen undersöker platsen som en misstänkt brottsplats.

Lokalen känns annars som klippt och skuren för BDSM-träffar. En smutsig jordkällare, med stenväggar och utan fönster(?). Kanske kan man visserligen tänka sig att någon hållits "fången" där, med sitt medgivande. Exempelvis att någon bundits fast och mastern återkommit några timmar senare eller så.

Kort sagt så är frivillig BDSM-sex som inte inbegriper sexualbrott oerhört mycket vanligare än att det det gör det. Den som tror att det här rör sig om en brottsplats måste förklara varför han eller hon tror det. Jag kan dock tycka att lokalen skulle passa utmärkt i någon sämre Wallanderfilm.
Sovepillene
Citera
2011-03-26, 21:05
  #477
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I juli.

Men benet är inte från en människa.

säkert så, men Marina tog pendeln med stor sannolikhet mot Göteborg och i Göteborg har hon ju inte setts av någon, så ett tåg från göteborgs central söderut mot Halmstad är ju inte alls omöjligt.
Citera
2011-03-26, 21:06
  #478
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det här är ju för h-lvete ett lårben!

Se http://barbieisaslut.blogg.se/images..._139651241.jpg

Fan vad äckligt, massa ben och skit överallt.

Texas chainsaw massacre någon.
Citera
2011-03-26, 21:06
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Borde vara Bos taurus eller Alces alces. Det kanske finns en expert i tråden?

Det är hur vanligt som helst att man dumpar dylika kadaver på vad stadsbor skulle tycka är olämpliga platser.

Och en hagelhylsa hittad på en gård... wow... hur många hundra duvor/kråkor/gäss/andra flygfän skjuter man inte på en gård per år?
Citera
2011-03-26, 21:07
  #480
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Tipset är inlämnat. Ja. Det hade hög prio. Dom är på väg dit nu.

Tja, vad ska de annars säga. Bra att de försöker lugna allmänheten som ringer in.

Jaja, vi får väl se om några dagar. Om de ens åker dit och kollar, tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in