Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-26, 09:43
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lansman
Jag skulle gissa att det rör sig om en person som sysslar med självbondage på ganska avancerad nivå som inrett jordkällaren. Det är anledningen till mängden rep och öglor. Om man är två som leker och den ena binder den andra skulle det se mycket mindre komplicerat ut, problemet med självbondage är just att lyckas binda sig själv och sedan på något sätt tex dra ut armarna/benen till en spread eagle. Och sedan måste man ha ett system för att befria sig igen, helst ett system som tvingar en att vänta några timmar innan man kan komma loss. I det här fallet kanske det är fråga om dagar då personen har försett sig med dryck, blöja och vattentätt lakan.

En vanlig "timer" är nycklar till handbojor/hänglås ingjutna i ett isblock som hängs i taket så att nycklarna trillar ner när isen smält, blir det kallare än man tänkt kan det ta tid... kanske det som hände sist och personen utmattad tog sig därifrån utan att bry sig om att städa.

Det ser på något sätt både avancerat och amatörmässigt ut på samma gång, ganska billig utrustning men avancerad användning av den.

För självbondage se: http://www.chimerabondage.com/start.html

Låter som en rimlig teori, faktiskt.
Citera
2011-03-26, 09:51
Medlem
Studsbolls avatar
Mycket irriterande att snuten gick på en sådan uppenbar fejk. Allt är ju så perfekt arrangerat i minsta detalj. Jag skulle säga att det ser ut som den som gjorde det blivit inspirerad av Silent Hill-spelen. Det där med nallen och flaskan samt kaninerna på de där selen. Någon är en skämtare/attention whore med smak för det groteska och skattebetalarna får ta notan när snuten är lättledda fån.
Citera
2011-03-26, 09:53
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellgonet
Om detta inte är fejk så skulle man vilja veta lite mer om husägaren. Oavsett om det är ett övergivet hus och någon använt det för sitt höga vuxennöjes skull så vill de ju inte att någon ägare ska kika förbi just när de eh..håller på. Ägaren kanske endast gör en årlig kontroll, men hur ska de som hållit till i rummet veta att detta inte sker just när dom är där?

Rimligtvis borde ägaren känna till vem eller vilka som använt huset. Eller tänker jag fel?

Kanske har ni redan tagit upp detta, men huset ägs av N**s Cuylenst**rnas son.
Infon är korrekt och kommer från en närboende Halmstadbo.
Citera
2011-03-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Någon som vet om enda vägen in till huset går genom stället som säljer ved? Jag körde mellan Holm och kärleken igår och i höjd med husen så gick det en liten grusvägen in som ser ut att gå hela vägen upp till husen. Den vägen borde isf va mycket bättre att ta om man vill förbli oupptäckt. Slipper man köra igenom där dom säljer ved och slipper möta massa lastbilar som kör till lagret som ligger där som dessutom har öppet sex dagar i veckan med sena arbetstider.

Godmorgon

Jag har kollat på samma sak som dig. Av vad jag har kunnat komma fram till är det ända sättet att sig dit via Vrangelsro Gård. Detta är gårdens namn enligt de fastighetskartor jag tittat på. Därför hade det även varit bra ifall vi hade kunnat komma fram till vem som äger denna fastighet. Om jag har förstått det rätt enligt fastighetskartorna tillhör gården och huset även samma ägare.

Det andra som hade varit bra att klura ut är vart man hittat "luckan" för att ta sig till rummet. Hur pass gömd har den varit?

En annan detalj som även kan va bra att klargöra är ifall någon vet vart man kan köpa det duschdraperi som syns i sängen. På bilden med skorna vill jag påstå att originalförpackningen syns! Tyvärr blir den för pixlig vid zoom för att jag ska kunna tyda den. Någon kan nog fixa det?
Citera
2011-03-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Mycket irriterande att snuten gick på en sådan uppenbar fejk. Allt är ju så perfekt arrangerat i minsta detalj. Jag skulle säga att det ser ut som den som gjorde det blivit inspirerad av Silent Hill-spelen. Det där med nallen och flaskan samt kaninerna på de där selen. Någon är en skämtare/attention whore med smak för det groteska och skattebetalarna får ta notan när snuten är lättledda fån.

Du kan helt säkert ha rätt MEN,

det är bättre att utgå ifrån att ett brott har begåtts och göra nödvändig utredning. Utgår man istället från motsatsen o går o väntar på att brott skall bevisas av någon annan är spåren som bortblåsta när det är dags för teknisk undersökning.
Citera
2011-03-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Kanske har ni redan tagit upp detta, men huset ägs av N**s Cuylenst**rnas son.
Infon är korrekt och kommer från en närboende Halmstadbo.

Godsägare N**s Kuylenst**rnas son?
Citera
2011-03-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det låter som en riktigt bra förklaring faktiskt..
Citera
2011-03-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa

Här står det lite om Kuylenst**rna.

Se http://www.lokalhistoria.nu/dynamast...ebbversion.pdf
Citera
2011-03-26, 10:24
Medlem
Citat:

Tack för infon men vem är hans son?
Citera
2011-03-26, 10:25
Medlem
Se där ja. NK verkar jaga.

http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.se
Citera
2011-03-26, 10:28
Medlem
Citat:
Se där ja. NK verkar jaga.

http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.se

Jag tror Nils brukar låna grabbens torp o ta med sig jaktvännerna
Citera
2011-03-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Jag tror Nils brukar låna grabbens torp o ta med sig jaktvännerna

Det är ju ganska så intressant att huset verkar ägas av en mycket förmögen släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in