Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-29, 19:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chik
Kan bara instämma i vad du säger här...

Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Vet du var i programmet de tar upp det här fallet? (hela programmet är på 45 min)
Flera kan säkert ha deltagit men tror utrymmet i källaren är begränsat så det kan inte röra sig om en större publik på plats tror jag. Tycker dock BMs annons, om jag minns den rätt, gav intrycket av att det var en grej mellan två människor.

Mot slutet , senaste 15 min ca. Samt som intro till programmet.

Jo, grejen, ja .
Men det utesluter ju inte att det varit inför publik och att man lockat med bra betalt.
Citera
2011-03-29, 19:08
Medlem
jens vargs avatar
Kom för övrigt på en annan intressant ingång i det hela.

Vad tror ni om följande.

Kvinnan eller en nybliven pojkvän till henne har fått veta vad som hänt. De bestämmer sig för att pressa ut personen som gjort det med henne där nere medan hon arbetade som prostituerad, och han gick sjukt mycket över gränsen i vad de överenskommit. Hon säger att hon ska gå ut i media och berätta. Han får panik och fixar en setup där han på något sätt får MB att lägga upp en annons mot betalning, samtidigt som han hela tiden håller henne lugn genom att säga att snart kommer pengarna.

Tillsist riggar den han betalat för att rensa hans rykte det genom att på något sätt, kanske genom ett forum eller pm eller vad som helst lura dit UE-kidsen. Därefter rullar det på av sig själv.

Anledningen att MB är så lugn är att han fått betalt och vet att han inte har DNA i källaren så han kommer att bli friad och tjejen kommer lägga ner efter det här då ingen kommer tro henne längre.

Historien ovan hänger på om tjejen inte känner igen MB när hon ska konfrontera honom samt att det inte finns någon DNA-matching.

Jag tycker han helt enkelt inte verkar tillräckligt BDSM för att kunna göra något sånt här. Skriva annonsen visst, men aldrig åka och hämta någon och leka med den i en källare. Tror han är alldeles för upptagen av att vara rättshaveristentreprenör. Däremot tror jag han varit i behov av pengar. Så möjligen om han skulle gjort det som affärsverksamhet. Tagit dit en ensam tjej som trodde att det skulle bli vad annonsen angav. Sedan hängde han upp och drogade henne och började släppa ner de betalande kunderna ...
Citera
2011-03-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Markägaren

Är väl ingen direkt nyhet. Jag skrev ju för flera dagar sedan vem ägaren är.
Citera
2011-03-29, 19:17
Medlem
En av markägarens bolagsengemang är i bolaget Starbo AB.
Säkerligen en slump men ändå, 47åringen kallade ju sig Star Magnum.
Citera
2011-03-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens varg
Aj aj, graverande att han bor så pass nära när någon här på forumet hela tiden försöker säga att han bor långt därifrån och inte har något med detta att göra. Är det månne några som springer runt mellan godsen och bränner bevis och gör sig redo att rensa bort de som känner till för mycket?

Att adeln är inblandad var det ju någon som redan i trådens början raljerade kring, men vi kan räkna med att de aldrig i helvete kommer att komma bevis mot dem. De har alldeles för mycket makt för att någon rumpgungare i de egna leden ska lägga löje över släkten.

Han bor ju ändå 9 mil från Halmstad och är väldigt sällan i Halmstad. Garanterat att inte han har med det här att göra.
Citera
2011-03-29, 19:20
Bannlyst
Citat:
Om det nu är som så som jag skrivit tidigare att markägaren inte bor i Halmstad utan bara hans föräldrar så är det ju rimligt att han inte vet något direkt.

har för mig att den familjen äger halva skogen i Halland.
Citera
2011-03-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Markägaren
http://www.allabolag.se/what/carl_kuylenstierna

Även känd som Den Rockande Greven: http://www.hglarsson.com/radionord/B...enstierna.html

Min sambo har en platta där han medverkar.
Citera
2011-03-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Enligt BM har han inte själv inrett källaren, så det måste finnas fler inblandade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12801759.ab

Tror man ska vara försiktig med att använda ord som "måste" i det här fallet.

Tidigare har han ljugit om att ens ha varit där (vilket han nu har erkänt) så det är väl inte otroligt att han ljuger om inredandet också.
Citera
2011-03-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
har för mig att den familjen äger halva skogen i Halland.

Kanske inte halva skogen Men dom äger väldigt väldigt mycket mark.
Citera
2011-03-29, 19:27
Medlem
PhDSalanders avatar
[/quote]I kallaren fanns 14 flaskor, alla från samma period, enten har han hatt många treffer, eller har han hatt en fånge lenge, sømnmedlen samt alla flaskor och det hastige lemnande antyder ofrivillig fångenskap som endte med døden[/quote]

Nu vet man ju inte om det lett till dödsoffer, det som pågått i källaren.
Att blanda in Anders Eklund i denna GMrofil tror jag är att gå långt från realitet.

Citat: jens varg
[/quote]

Jag tycker han helt enkelt inte verkar tillräckligt BDSM för att kunna göra något sånt här. Skriva annonsen visst, men aldrig åka och hämta någon och leka med den i en källare. Tror han är alldeles för upptagen av att vara rättshaveristentreprenör. Däremot tror jag han varit i behov av pengar. Så möjligen om han skulle gjort det som affärsverksamhet. Tagit dit en ensam tjej som trodde att det skulle bli vad annonsen angav. Sedan hängde han upp och drogade henne och började släppa ner de betalande kunderna ...[/quote]

Instämmer här. och om jag ska vara riktigt fördomsfull, den BM ser svagbegåvad ut på fotot, sorry.
Om jag ska ta en liknelse så tänker jag på "Den enfaldige mördaren" som har riggat åt "fabrikören" -
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-29 kl. 19:32.
Citera
2011-03-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Även känd som Den Rockande Greven: http://www.hglarsson.com/radionord/B...enstierna.html

Min sambo har en platta där han medverkar.

Den rockande greven är ju inte markägaren.
Markägaren är född 77. Svårt att släppa skivor på 60 talet då.
Citera
2011-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Jag håller med om att det är lite för bra byggt för att vara en random knäppgök som varit i farten och vi får hoppas att det inte är äkta utan någon som driver med polisen. Jag tror nog att även polis skulle bli glada om de slipper få något liknande att utreda.

Om det är äkta tor jag att vi har något som vi sent lär glömma, det är inte någon nybörjare som byggt detta.

Det kan vara äkta på två sätt. Antingen äre någon sjuk sadistisk våldtäksman som för personer dit och våldtar dom eller så äre ett par eller några som har gjort stället till sin lilla njutningskammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in