• 1
  • 2
2011-04-11, 22:52
Medlem
Croissantens avatar
Jag är så jävla sur på spel där man spelar i lag, har verkligen försökt att lira med kompisar och så vidare men jag blir så jävla arg varje gång någon failar, alltså söker jag ett spel där jag själv bär allt ansvar!

Spelet skall alltså vara något fartfyllt, typ FPS eller strategispel som inte kräver för mycket microing (eller vad det nu heter, hålla koll på mycket units osv samtidigt).

Edit: Kan tillägga att spel som CS är helt ok då jag inte förlorar på att de andra spelar skitdåligt.
Citera
2011-04-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Jag är så jävla sur på spel där man spelar i lag, har verkligen försökt att lira med kompisar och så vidare men jag blir så jävla arg varje gång någon failar, alltså söker jag ett spel där jag själv bär allt ansvar!

Spelet skall alltså vara något fartfyllt, typ FPS eller strategispel som inte kräver för mycket microing (eller vad det nu heter, hålla koll på mycket units osv samtidigt).
quake live (fps)
starcraft 2 (rts)

om det var E-sport du funderade på.
Citera
2011-04-11, 22:56
Medlem
akvarium8s avatar
Bloodline Champions innehåller ju bara skillshots och varken crits eller speccs som man kan anpassa till sin katraktär, testa det.
Citera
2011-04-11, 22:57
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
quake live (fps)
starcraft 2 (rts)

om det var E-sport du funderade på.

Är esport jag syftar på, däremot tycker jag sc2 är för svårt då man måste hålla koll på så många saker samtidigt
Citera
2011-04-11, 23:01
Medlem
tantvrists avatar
Starcraft kanske,
Citera
2011-04-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Bloodline Champions innehåller ju bara skillshots och varken crits eller speccs som man kan anpassa till sin katraktär, testa det.
Skulle nog sagt detta också om det inte vore för att man skall själv kunna vara bra utan ett lag, och vad jag vet så är det minst 3v3 i BLC?

Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Är esport jag syftar på, däremot tycker jag sc2 är för svårt då man måste hålla koll på så många saker samtidigt
Du kan börja med att beta av lite Day[9] videos för att se om du tycker att det är så svårt.
Träning ger färdighet.

http://day9tv.blip.tv/
http://www.youtube.com/user/day9tv Uppdateras inte så ofta.

Annars så är det lite "itemspawn" tider du måste kunna i Quake live för att vara med på högre nivåer.
Samma sak gäller QL träning ger färdighet.
Citera
2011-04-11, 23:05
Medlem
Exonis avatar
Operation flashpoint och Arma 2.
Citera
2011-04-11, 23:14
Medlem
Sickmyducks avatar
Det enda spel som jag kan tänka på som inte nämnts i tråden tidigare är Quake, gud vad man saknar den tiden.
Citera
2011-04-11, 23:29
Bannlyst
Eller så får du bli så jävla bra att du carryar ditt lag

Nae men testa Bloodline Champs/LoL/Dota/HoN t.ex.

Du kan ju också testa att lira TF2 Pickups alltså 6v6 grymt roligt!

Här brukar jag lira http://tf2.multiplay.co.uk/pickup/

Du kan också testa Global Agenda som är ett third person shooter!
Det är dock team baserat men blir du bra kan du carrya ditt lag, det finns olika sorters game modes där du PvPar mot andra och det finns även 4v4 där du kan tävla mot andra lag samt finns det även turneringar!

Man blir även rankad beroende på hur bra man är och så!

Du har en egen gubbe och max lvl är 50.

Här kan man hålla koll på turneringar samt sina stats och andra spelares stats.
http://agendastats.com/
Senast redigerad av MagiskaSvampens 2011-04-11 kl. 23:36.
Citera
2011-04-11, 23:54
Medlem
Malewhales avatar
Något sportspel kanske? Typ FIFA, NBA osv. Vet inte om det är tillräckligt fartfyllt för dig.

Det går att lira 1v1 i BLC (Bloodline Champions) men spelet är balanserat efter 3v3 och att lira 1v1:s är inte särskilt vanligt.
Citera
2011-04-12, 13:51
Medlem
PsycholicRaves avatar
Gears of War, åtminstone 1:an är sjukt mycket egna skills. Där kan du definitivt carrya ditt lag om du är tillräckligt bra
Citera
2011-04-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Operation flashpoint och Arma 2.

Wow.. Jag hoppas att du skämtar, annars måste du vara 10 bast. Båda de spelen kräver otroligt mycket lagsämja och samarbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in