2011-04-26, 14:52
Bannlyst
Jag kanske har missuppfattat något men är det inte oerhört inkonsekvent att man kan få betala en kvinna för att ha sex framför en kamera men ifall kameran inte finns där så blir det prostitution?

Är det så att ifall man blir påkommen med att köpa sex så kan man hävda att det var en porrfilmsinspelning och komma undan med det? Detta måste väl ändå vara en av de mer absurda grejerna i vårt samhälle?

Även om Sverige som land inte producerar några större mängder porr så borde vi givetvis ha en konsekvent lagstiftning på området och även föregå med gott exempel, eller vad anser ni?

Sjukt, sjukt, sjukt samhälle vi lever i. Och denna tråd ska stanna i PI eftersom detta är en fråga för lagstiftarna.
Citera
2011-04-26, 14:56
Bannlyst
Är det verkligen olagligt att betala ett par att ha sex live för att kolla på?
Citera
2011-04-26, 14:57
Medlem
för att vi är hycklare, samma som varför är det prostitution om jag betalar med kontanter men inte om jag betalar med drinkar.

lösningen här blir att de som spelar inte porrfilmer får börja betala hororna genom utlandsresor och smycken så det blir rumsrent.
Citera
2011-04-26, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish
Är det verkligen olagligt att betala ett par att ha sex live för att kolla på?

Det har nog inte testats. Men nu vet vi att inom porrbranchen är det främst kvinnorna som får betalt om det inte är fråga om övergrepp så att de inte ens får betalt.

Eftersom det främst är kvinnan som får betalt så finns det ingen skillnad mot vanlig prstitution bortsett från kameran.
Citera
2011-04-26, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gor3
för att vi är hycklare, samma som varför är det prostitution om jag betalar med kontanter men inte om jag betalar med drinkar.

lösningen här blir att de som spelar inte porrfilmer får börja betala hororna genom utlandsresor och smycken så det blir rumsrent.

Nej, lösningen är givetvis att förbjuda porrinspelningar.
Citera
2011-04-26, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen

Jävla feministfasoner! Lösningen är givetvis att göra prostitution lagligt!
Citera
2011-04-26, 15:14
Medlem
Bandlysts avatar
Citat:
OT: Jag hade hoppats att du försvann i och med att skolan började efter påsken, men man hoppades förgäves...

OnT: Som Dempish skriver, legalisera prostitution.
Citera
2011-04-26, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandlyst
OT: Jag hade hoppats att du försvann i och med att skolan började efter påsken, men man hoppades förgäves...

OnT: Som Dempish skriver, legalisera prostitution.

Ni ultraliberaler är väldigt tröttsamma. Men låt oss se ifall ni är konsekventa. Skulle det göra någon skillnad för er ifall eran dotter blev prostituerad eller ifall hon tog ett annat yrke?

Lustigt förresten det där om påsklov då jag troligen är äldre än de flesta här på forumet.
Senast redigerad av Andemeningen 2011-04-26 kl. 15:19.
Citera
2011-04-26, 15:22
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ni ultraliberaler är väldigt tröttsamma. Men låt oss se ifall ni är konsekventa. Skulle det göra någon skillnad för er ifall eran dotter blev prostituerad eller ifall hon tog ett annat yrke?
En motfråga; önskar du din dotter ett jobb som städare? Om inte, ska vi förbjuda städjobb?
Citera
2011-04-26, 15:23
Bannlyst
Citat:

Lustigt förresten det där om påsklov då jag troligen är äldre än de flesta här på forumet.
De flesta skulle nog inte uppskatta att ens dotter blev prostituerad, men det är en ganska irrelevant frågeställning. Man kan fortfarande anse att det bör vara tillåtet att fritt välja.
Citera
2011-04-26, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
En motfråga; önskar du din dotter ett jobb som städare? Om inte, ska vi förbjuda städjobb?

Bullseye.

https://www.flashback.org/t1522042
Citera
2011-04-26, 15:27
Bannlyst
Kan någon ge ett rakt och enkelt svar på varför man inte ska få välja själv om man vill prostituera sig? Kom inte med argument som att det är kränkande och sådant, det finns många arbeten som är kränkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in