Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-03, 09:23
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
vad tror du jag har gjort?

Pillat dig i naveln?

Första sökträffen på "sidnumrering word" på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=TuOfO7L1Nec

Det som funkar i 2007 funkar även i 2010!
Citera
2012-05-03, 21:37
Medlem
Jankovics avatar
Hej. Hur ändrar jag språk helt i word? Jag försöker byta till tyska men det ändras alltid tillbaka till Svenska. Jag har t.o.m ändrat tyska till standardspråk, men det fungerar fortfarande inte.
Citera
2012-05-09, 10:52
Medlem
Hej!
Jag har Word 2007 men jag verkar inte ha något rättstavningsprogram. Det är på svenska, men jag behöver själva rättstavningen aktiverad. Någon som har en susning på hur man går tillväga?
Citera
2012-05-09, 11:14
Medlem
MrsYellows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
Hej!
Jag har Word 2007 men jag verkar inte ha något rättstavningsprogram. Det är på svenska, men jag behöver själva rättstavningen aktiverad. Någon som har en susning på hur man går tillväga?

Granska fliken -> språk -> ange redigeringsspråk.. Kolla att du inte har något kryss i "Kontrollera inte stavning eller grammatik"

Du kan också pröva trycka på "stavning och grammatik" knappen under språkkontroll

Citat:
Ursprungligen postat av MrsYellow
Hej,

Hur gör jag linjer mellan mina felstaplar? Nedan är en bild så ni förstår vad jag menar

http://imgur.com/eO8aW

Jag försöker räkna ∆k av trendlinjen som går i mitten. Då behöver jag riktningskoefficienterna från dessa röda linjer som jag ritat med paint

Ingen som vet hör man gör?
Citera
2012-05-09, 21:30
Medlem
Hänvisning i MS Word

Hej,

Jag skriver en text med extremt många rubriker. I brödtexten finns ett stort antal hänvisningar till de olika rubrikerna.

Finns det något sätt att automatisera uppdateringen av hänvisningarna i det fall jag gör en ändring av någon rubrik?

T.ex:
---
Rubrik 1

Jag skriver en text med extremt många rubriker. I brödtexten finns ett stort antal hänvisningar till de olika rubrikerna.

Rubrik 2

Av rubrik 1 framgår att...
---

Jag ändrar nu på rubrik 1 så att rubrik 1 istället blir rubrik 3. Jag vill att hänvisningen i rubrik 2 automatiskt ska uppdateras.

Någon?

Tack!
Citera
2012-05-11, 10:27
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfection
Hej,

Finns det något sätt att automatisera uppdateringen av hänvisningarna i det fall jag gör en ändring av någon rubrik?

T.ex:
---
Rubrik 1

Rubrik 2

Av rubrik 1 framgår att...
---

Jag ändrar nu på rubrik 1 så att rubrik 1 istället blir rubrik 3. Jag vill att hänvisningen i rubrik 2 automatiskt ska uppdateras.

Någon?

Tack!

I engelsk office heter det Cross Reference och på svenska korsreferens.

http://office.microsoft.com/sv-se/wo...005189376.aspx
Citera
2012-05-19, 05:00
Medlem
andreasmms avatar
Microsoft Word - snabb fråga!

När jag klistrar in texter från nätet in till Word (2007) så blir bakgrunden grå och det ser fult och blir störigt att läsa texten. Så jag söker alltså efter hjälp på hur jag får den att sluta upp med att lägga in en grå bakgrund då man klistrar in text från nätet i word?
Citera
2012-05-19, 06:54
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
När jag klistrar in texter från nätet in till Word (2007) så blir bakgrunden grå och det ser fult och blir störigt att läsa texten. Så jag söker alltså efter hjälp på hur jag får den att sluta upp med att lägga in en grå bakgrund då man klistrar in text från nätet i word?

Du får säkert med dig html-formatteringen.

Prova att klistra in special, endast text.
Citera
2012-05-19, 12:43
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
Du får säkert med dig html-formatteringen.

Prova att klistra in special, endast text.

Eller genom att klicka på clear-formatting i home-menyn märkte jag nu. Tack
Citera
2012-05-19, 15:02
Medlem
Hej,

I Word, hur anger man om en textrad ska vara ett visst antal "pt" under det som finns ovan? T.ex om jag vill att en textrad ska stå 10 pt under ett objekt, hur gör man då?
Senast redigerad av far.side 2012-05-19 kl. 15:25.
Citera
2012-05-20, 11:13
Medlem
Horisontella linjer för en massa ord i word 2007?

Hej,

Jag har en massa glosor som står under varandra i ett worddokument på väster sida med
lika med-tecken för förklaring på andra sidan bladet.

Jag skulle vilja ha dessa glosor separerade med horisontella linjer. Ganska lätt skulle jag tro, men hur gör man? Har word 2007 och körde 2003 redigt länge så ordentlig förklaring behövs.

Var/hur klickar/gör man?
Citera
2012-05-20, 11:19
Medlem
Kitakos avatar
Gör en tabell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem