Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Spännande. Jag bifogar ofta PDF-filer till Outlook-events (i kalendern) t.ex. agenda till möten.
Har aldrig haft något problem med att de öppnas under annat namn än filnamnen.
Jag skapar då ett kalender-event från Outlook, bifogar filer in i själva eventet och bjuder in gästerna till eventet. De kan då läsa filerna utan namnbyte.
Jag vet inte riktigt vad du menar med att du skickar mötesinbjudan från Word 365.
Inbäddade filer i Word-dokument brukar jag undvika. Det är nog där ditt problem sitter.
Kalender-events funkar, men inte det här med dokument i dokumentet. Här ska det göras (det är inte jag som bestämmer formen, jag bara får order om hur de vill ha det) en kallelse/agenda från en mall i Word. Varje punkt på agendan har minst två filer som deltagarna ska läsa. Därför vill de att jag klistrar in dokumenten som ikoner i kallelsen/agendan, så de bara ska kunna dubbelklicka för att öppna. Dessa filer ligger normalt i ett dokumenthanteringssystem, men det är för trögt att använda om alla ska ladda hem filerna därifrån. Däremot ska agendan och minnesanteckningar in i dokumenthanteringssystemet för arkivering sen.
Blev det tydligare? Enligt nedan: