Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Fr det frsta, sger man verkligen ANSIKTE om en hund??
Fr det andra, vet ni varfr hundar viftar p svansen? Det r inte alls fr att de blir glada, inte enbart iaf. De gr det fr att visa "shr luktar mitt bajs och bajshl, hur luktar du?"
Fr det tredje, vet du om att hundar har ett bra mycket mer komplicerat sprk n s?
SJLVKLART har en svansviftning bra mnga mer betydelser n att hunden r glad.
Jag r utbildad hundinstruktr (fr privat bruk) s jag vet vad jag sger nr jag berttar att tminstone MIN hund tycker att detta r en rolig sak.
Jag gr aldrig ngonting mot min hund som hon inte tycker om. Jag vill ha en BRA relation till min hund och drfr har jag de reglerna med mig sjlv.
Men s lnge hunden i frga beter sig p samma stt vid en prutt i fejjan s ja, det kommer hnda ngon gng ibland. Tills antingen hon eller jag har vxt ifrn det.
Men sjlvklart ska man ju inte hlla p med sna hr saker lnge och ofta, och inte heller tvinga fast hunden till det. Och TS hund gr mig smtt orolig rligt talat. Den har ju av ngon anledning reagerat vldigt stort denna gng. Men bara sjlva grejen, att starta en trd i ett mne som jag antar att de flesta av oss som gjort detta trott att vi varit ensamma om, tyckte jag var s frbannat kul.