Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 20:38
  #1
Medlem
Är det bara för mig det är så? Det har varit så nu ett par månader. Inte tänkt på det innan. Men ibland är den så seg att allt stannar och man får stänga ner webläsaren igen. Skulle precis göra ett fondbyte i min avtalspensiondepå men skiten bara stod och ladda. Stängde ner webläsare och försökte gå in på avanza igen. Men nu händer inget! Kommer inte ens in på sidan.

Funderar på om det kan ha med chrome att göra. Men har för mig att det varit likadant på jobbet där IE används.
Citera
2011-05-25, 21:28
  #2
Medlem
Funkar klockrent för mig 97% av tiden. Har varit med om att det stannat upp ett par gånger, men annars nöjd.
Citera
2011-05-26, 02:51
  #3
Medlem
Smartledsens avatar
Upplever samma problem ibland. Får ofta stoppa och ladda om för att komma någonvart.

Har för mig att VD:n sagt att sidan inte är den bästa och att de jobbar på det. Får hoppas det, är ofta ett tillräckligt stort irritationsmoment att jag funderar på att byta...
Citera
2011-05-26, 07:52
  #4
Medlem
Ja, den är lika seg för mig, tar ofta 20s+ att ladda sidor, och man får trycka flera gånger ofta
Citera
2011-05-26, 08:13
  #5
Medlem
Samma här.
Citera
2011-08-08, 11:09
  #6
Medlem
Avanza har alltid varit sjukt segt. Sitter precis och läser om pensionsförsäkringar och har väntat några minuter på att sidhelvetet ska ladda. Känns inte speciellt säkert att placera något hos dem... har de inte ens råd med vettiga servrar kan man ju undra hur övriga verksamheten fungerar...

Har hittat foruminlägg från mitten av 2010 där folk klagar över att sajten är seg som sirap, så på minst ett år har inget förbättrats. Hur svårt kan det vara?
__________________
Senast redigerad av larsfrisk 2011-08-08 kl. 11:11.
Citera
2011-08-09, 01:12
  #7
Medlem
riskakaimbas avatar
Troligtvis överbelastning på sidan när alla säljer av.

http://di.se/Artiklar/2011/8/8/24197...ckholmsborsen/
Citera
2011-08-09, 10:31
  #8
Medlem
Smartledsens avatar
Skandal att sidan knappt går att använda i dagar som dessa.

Förra vd:n uppmärksammade att sajten behövde göras om men klagade på att det var svårt att få tag på kompetent personal. Det är sant, det är en oerhört behov i IT-branschen på kompetens men samtidigt går det att få om man hostar upp pengarna. Fast Avanza vill inte betala utan tror man kan rida ut stormen.

Hur som helst så har jag börjat se mig efter alternativ. Avanza är numera dynga.
Citera
2011-08-09, 10:58
  #9
Medlem
hlemmurs avatar
Alla sidor som handhar stora transaktioner pengar är av STÖRSTA VIKT att de fungerar optimalt, 100% av tiden.. Jag skiter stort i om sidan är överbelastad!! Om någon sida ska tåla överbelastning så är det nätmäklarnas sidor. Jag blir så jävla arg!
Citera
2011-08-09, 11:13
  #10
Medlem
romanov01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Hur som helst så har jag börjat se mig efter alternativ. Avanza är numera dynga.

Nordnet strulade rejält i fredags. Båda verkar alltså vara dåliga, frågan är vilken som är sämst.

Någon som har koll vad det handlar om?

Ska man ha mer servrar helt enkelt eller hur funkar sånt här?
Citera
2011-08-09, 14:41
  #11
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanov01
Nordnet strulade rejält i fredags. Båda verkar alltså vara dåliga, frågan är vilken som är sämst.

Någon som har koll vad det handlar om?

Ska man ha mer servrar helt enkelt eller hur funkar sånt här?

Att lastbalansera är mer avancerat än att bara köpa mer servrar.
Citera
2011-08-09, 14:50
  #12
Medlem
romanov01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Att lastbalansera är mer avancerat än att bara köpa mer servrar.

Ah, ok, tack, har som sagt ingen koll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback