Det jag tror är GW:s genidrag är att han kan garantera tipsarens anonymitet om man tipsar till GW så att han tar det vidare till polisen. Jag tror det finns en hel del som drar sig för att tipsa eftersom de inte ville riskera att bli inblandade i något eller få GM efter sig resten av livet. Speciellt efter det här med linköpingspolisen som hade utredningsmaterial på sitt privata mailkonto och sedan blev detta konto hackat. Vem litar på polisen efter det?
Mössan kan ju ha varit rätt ny så det inte hunnit fastna massa skit på den. Det jag är intresserad av nu är om någon kan tänka sig ta bladet från munnen och berätta namnet på GM. 1 miljon kronor är mycket pengar att hålla käften för. Klart nån mer vet vem som är skyldig, tror jag i alla fall. Avslöja namnet så det här får ett avslut!
Detta är ett väldigt intressant fall ..
Jag håller med GW om att någon/några vet vem mördaren är , han fick ett ganska stort ärr som säkert hans familj/vänner la märke till.
Nej, han lovar en miljon om brottet klaras upp, han säger inget om vilken väg tipset ska gå. Ring polisen du, tel 114 14.
Det är sant.
Men Leif lovar anonymitet om man går igenom honom. Hur man ska göra för att gå igenom honom med tipset har jag ingen aning om. Möjligen kan man maila Veckans brott på SVT och fråga. Eller om han skrivit mer om hur man ska kontakta honom i sin krönika, men den har jag inte läst än eftersom den inte kommit upp på expressen.se.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!