2012-10-22, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är sant.

Men Leif lovar anonymitet om man går igenom honom. Hur man ska göra för att gå igenom honom med tipset har jag ingen aning om. Möjligen kan man maila Veckans brott på SVT och fråga. Eller om han skrivit mer om hur man ska kontakta honom i sin krönika, men den har jag inte läst än eftersom den inte kommit upp på expressen.se.
Du kan försöka att kontakta honom här. Visserligen står det under fliken Kontakt att det bara gäller hans böcker, men han kanske inte är så grinig i detta viktiga ämne.
Citera
2012-10-22, 21:49
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan försöka att kontakta honom här. Visserligen står det under fliken Kontakt att det bara gäller hans böcker, men han kanske inte är så grinig i detta viktiga ämne.

Kan vara så att det är hans förläggare som svarar på den. Hur som helst skulle jag inte gå rakt på sak om jag mailade någon av dessa adresser, utan snarare fråga om andra kontaktvägar.
Citera
2012-10-22, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Kan vara så att det är hans förläggare som svarar på den. Hur som helst skulle jag inte gå rakt på sak om jag mailade någon av dessa adresser, utan snarare fråga om andra kontaktvägar.
Gör det. Säg att du har tips om dubbelmordet och vill ha en direktkontakt där du kan vara anonym för andra.
Citera
2012-10-22, 21:54
Medlem
Tack för tipsen.
Avvaktar nån dag sen jagar jag GW via förlaget.
Anonymitet är nyckelordet.
Citera
2012-10-22, 22:00
Medlem
läste signalementet, var inte gm längre än 170 ? Har för mig att i början pratade man om runt 190 i längd?
Citera
2012-10-22, 22:07
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
läste signalementet, var inte gm längre än 170 ? Har för mig att i början pratade man om runt 190 i längd?

Över 180 cm tror jag mig ha läst. Observera också att det talas om breda eller ibland kraftiga, ben.

Exakt vad det innebär har varit svårt att fastställa.
Citera
2012-10-22, 22:20
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlings
Tack för tipsen.
Avvaktar nån dag sen jagar jag GW via förlaget.
Anonymitet är nyckelordet.

Du kan maila honom direkt via: leifgwpersson@svt.se
På SVTs hemsida står det ""Ställ frågor om programmet eller vad som helst som rör brottslighet och polisarbete."
Citera
2012-10-22, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Du kan maila honom direkt via: leifgwpersson@svt.se
På SVTs hemsida står det ""Ställ frågor om programmet eller vad som helst som rör brottslighet och polisarbete."
Även där bör Carlings försäkra dig om anonymitet.
Citera
2012-10-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Över 180 cm tror jag mig ha läst. Observera också att det talas om breda eller ibland kraftiga, ben.

okej, borde finnas en sammanfattning till denna tråd, den är svår att greppa
Citera
2012-10-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Muskulösa lår har polisen nämnt, låter som en hockeyspelare.. Vore kul att se om Leif har rätt i sina hypoteser om mördaren. Jag tror som så att om det inte löser sig nu när man får 1 miljon om man avslöjar GM, ja då kommer aldrig det här lösas, om nu inte GM gör något nytt allvarligt brott. Han verkar ju i alla fall vara så pass smart att han inte gör nya brott, har ju gått 8 år nu...

Som någon nämnde för några inlägg sen så kan han ju begå nya mord, kan som sagt ta väldigt många år innan en seriemördare slår till igen.. Nu får polisen ta och hitta honom, har varit i frihet alldeles för länge nu tyvär.

Signalementet är ju intressant. Ett vittne sa faktiskt även att han ser ut som en datanörd..
Senast redigerad av mackeeee 2012-10-22 kl. 23:07.
Citera
2012-10-22, 23:51
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldibalo
Detta är ett väldigt intressant fall ..
Jag håller med GW om att någon/några vet vem mördaren är , han fick ett ganska stort ärr som säkert hans familj/vänner la märke till.
Skar gm sig rejält? Var det en stor blodpöl?
Citera
2012-10-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Skar gm sig rejält? Var det en stor blodpöl?

Att det blev ett ärr kan nog inte polisen veta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in