Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-22, 21:32
Medlem
Trustbuffy!
ni har rensat innehållet på bloggen i respektive land! varför det?
Citera
2013-12-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Trustbuffy!
ni har rensat innehållet på bloggen i respektive land! varför det?

Det har de väl inte gjort? Vissa länder har ju inga blogg meddelanden alls, men de länder som hade det innan har det nu också.
Citera
2013-12-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Det har de väl inte gjort? Vissa länder har ju inga blogg meddelanden alls, men de länder som hade det innan har det nu också.
vad jag ser på danskjävlarbloggen så finns inga konversationer kvar!
innan var det väldigt många missnöjda lånare som inte fick besked om när de skulle få lån!
Jag kan iallafall inte se dessa inlägg längre. eller deras svar..
Citera
2013-12-23, 11:45
Medlem
slicklapp, Danmark har nu gått från att ligga konstant över 8 milj (nästan 9) i underskott i flera månaders tid, till strax under 3,5 milj i underskott. Det har rört sig väldigt lite i Danmark, endast ökat underskott sedan i somras (minst).
Kommentarerna har ju handlat om denna brist i många fall så jag antar att man nu vänder blad iom det nya tillskottet.
Det är en sak.

En annan är att man, om man letar noggrant på nätet, kan hitta ställen där danska låntagare klagar i högan sky på företaget trustbuddy. Det handlar om kunder som är mycket missnöjda med att inte ha fått pengarna omedelbart, att de inte blivit godkända, att saker fungerar enligt de regler och det system som är beskrivet - inte så som de har förstått det (vilket kan vara helt uppåt väggarna), att TB är på dem när de inte betalat, etc, etc. Och så finns det de som är missnöjda med att räntor är högre än de låga privatlåneräntor folk jämför med.

Dessa människor är så klart allt annat än balanserade och pålästa (lite som bortskämda odrägliga barn faktiskt..), men de är ett uttryck för att det funnits ett stort underskott på kapital, och då har dessa missnöjestroll dykt upp till ytan. Nu står de förmodligen i kön på ica och skäller ut någon stackars kassörska för att brödförpackningen på ett fazerbröd är otydligt eller något annat som hon har lika mycket ansvar för..

Vad jag menar är att det finns väl ingen vits med att spara på den typen av inlägg? Det var städdags tror jag, och iom att man bättrat läget med mer kapital så är det väl också motiverat.
Citera
2013-12-24, 16:02
Medlem
Hej alla Flashbackare.

Som ni vet är det semestertider så svaren här kommer lite mer sällan än vanligt som ni kanske märker.
Jag kommer försöka besvara de frågor ni har här så fort som möjligt, men tyvärr kan det dröja till efter julledigheten tills ni får svar på alla frågor.

För akuta frågor ber jag er maila investorcare@trustbuddy.com

Jag vill med detta önska er alla god jul och ett gott nytt år!

Med vänlig hälsning,
Trustbuddy
Citera
2013-12-24, 18:18
Medlem
Det var intressant att se hur diskussionerna exploderade på Avanza-forumet efter Liberums analys, och stendog här.
Citera
2013-12-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice
Det var intressant att se hur diskussionerna exploderade på Avanza-forumet efter Liberums analys, och stendog här.

Japp, men TB har ju inte svarat på våra frågor den senaste tiden. När svaren kommer och skatten har dragits kommer det bli full aktivitet igen!

Läser man bakåt i tråden finns det många obesvarade frågor..
Citera
2013-12-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej alla Flashbackare.

Som ni vet är det semestertider så svaren här kommer lite mer sällan än vanligt som ni kanske märker.
Jag kommer försöka besvara de frågor ni har här så fort som möjligt, men tyvärr kan det dröja till efter julledigheten tills ni får svar på alla frågor.

För akuta frågor ber jag er maila investorcare@trustbuddy.com

Jag vill med detta önska er alla god jul och ett gott nytt år!

Med vänlig hälsning,
Trustbuddy

Måste erkänna att jag tycker att det är lite märkligt, man har fått massor av frågor om hur skatten skall dras och man väljer att inte svara på över 2 veckor. Sedan går man in strax efter Kalle på julafton och skriver att det är semestertid och att svaren därför kan dröja.

Man kan ju undra vilka semester tider Trustbuddy jobbar efter. Jag får intrycket att man inte vill besvara skattefrågor på forumet, iallafall inte förän efter nyår då det antagligen är försent att vidta åtgärder själv för att minimera eventuella konsekvenser.
Citera
2013-12-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Måste erkänna att jag tycker att det är lite märkligt, man har fått massor av frågor om hur skatten skall dras och man väljer att inte svara på över 2 veckor. Sedan går man in strax efter Kalle på julafton och skriver att det är semestertid och att svaren därför kan dröja.

Man kan ju undra vilka semester tider Trustbuddy jobbar efter. Jag får intrycket att man inte vill besvara skattefrågor på forumet, iallafall inte förän efter nyår då det antagligen är försent att vidta åtgärder själv för att minimera eventuella konsekvenser.

Trustbuddy har inget att tjäna på att vi åker på massa skatt, tvärtom. Desto mera kapital vi har i TB desto mera kan TB låna ut=öka sina inkomster.

Och det är just det jag gillar med TB, vinner vi vinner TB.

Sen så är det surt att betala skatt med så är det och ska vara med all inkomst, jag ser det som att skatteverket inser att TB är något att räkna med och det är fantastiska nyheter.
Citera
2013-12-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Trustbuddy har inget att tjäna på att vi åker på massa skatt, tvärtom. Desto mera kapital vi har i TB desto mera kan TB låna ut=öka sina inkomster.

Och det är just det jag gillar med TB, vinner vi vinner TB.

Sen så är det surt att betala skatt med så är det och ska vara med all inkomst, jag ser det som att skatteverket inser att TB är något att räkna med och det är fantastiska nyheter.

Det Trustbuddy har att vinna på att inte svara på frågor är att de slipper att en massa långivare stoppade sin utlåning för att spara in pengarna till skatten. Detta under den perioden på året (min gissning) när behovet av att ha så mycket kapital tillgängligt som möjligt.

För du håller väl med om att det är lite konstigt att man försvinner från forumet direkt efter man släppt skattemailet och inte återkommer förrän på julafton och då bara skriver att de inte kan svara på några frågor pga semestrar....

Att man betalar skatt på de pengar man tjänar är självklart men att inte besvara sina kunders förfrågningar är mycket tveksamt. Det är Trustbuddy som valt att vara aktiva på ett forum för att svara på frågor då får man också se till att sköta detta.
Citera
2013-12-30, 11:29
Medlem
Tycker också det är dåligt beteende att lämna så många frågor obesvarade innan årsskiftet. Själv stod jag i valet mellan behålla mina pengar i Norge eller flytta/ta ut dem. Hela min vinst för året är i princip borta då NOK har rasat mot SEK. Hade vart gott om man kunde kvittat ut detta under innevarande år. Men den möjligheten försvann ju lite när man inte får informationen man behöver.

Dåligt av TB.
Citera
2014-01-02, 22:42
Medlem
God kväll gott folk!

Jag har fått några minustransaktioner utan benämning. Jag antar att det är skatteavdrag? Kommer det specificeras senare samt en hur skatten räknades ut?

Nu tycker jag TB får ta och svara lite i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in