Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-11, 17:40
Medlem
Gurtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Capri79 och Plura66.

Tack för era frågor. Då dom är av samma typ så väljer jag att besvara er i ett och samma inlägg.

Det stämmer alldeles utmärkt att ni och många andra långivare har fått transaktioner som dykt upp bakåt i tiden. Detta TrustBuddy är väl medveten om det är inget fel.

Anledningen till att det dykt upp transaktioner bakåt i tiden beror på ett nytt avtal som TrustBuddy ingått med ett av de ledande inkassobolagen i Sverige angående försäljning av fodringar. Mer om detta går att läsa här.

Fordringarna säljs ett visst datum men avstämning sker en gång i månaden. Därför redovisas detta på konton i efterhand på det faktiska försäljningsdatumet och då dyker det upp transaktioner i efterhand på kontot.

Mvh
TrustBuddy

Hej Trustbuddy!

Intressant. Har förstått att ni har ingått avtal med Svea Ekonomi ang kundfordringar osv. Men hur konkret fungerar det? Säljer ni fordringen till Svea Ekonomi när låntagaren inte betalar och på så vis sänker risken betydligt för långivarna?

Det jag undrar är därmed när och varför ni säljer fordringarna till Svea Ekonomi samt om det påverkar räntan eller beloppet på något sätt?

Mvh
Citera
2012-07-11, 21:37
Medlem
Citat:
Hej Capri79 och Plura66.

Tack för era frågor. Då dom är av samma typ så väljer jag att besvara er i ett och samma inlägg.

Det stämmer alldeles utmärkt att ni och många andra långivare har fått transaktioner som dykt upp bakåt i tiden. Detta TrustBuddy är väl medveten om det är inget fel.

Anledningen till att det dykt upp transaktioner bakåt i tiden beror på ett nytt avtal som TrustBuddy ingått med ett av de ledande inkassobolagen i Sverige angående försäljning av fodringar. Mer om detta går att läsa här.

Fordringarna säljs ett visst datum men avstämning sker en gång i månaden. Därför redovisas detta på konton i efterhand på det faktiska försäljningsdatumet och då dyker det upp transaktioner i efterhand på kontot.

Mvh
TrustBuddy

Okay, då vet jag hur det ligger till, det skulle vara bra om man kunde se kontobalansen efter varje transaktion på sitt konto, skulle vara enklare och justera räntan till bokföringen då, om det skulle kunna gå o fixa på nåt sätt. Blir jobbigt att gå igenom varje dag en månad tillbaka för att hitta felet.

MVH
Citera
2012-07-12, 09:18
Medlem
Hur ligger det till med svarstiden på mejlfrågor via Trustbuddys portal? Inom 12 timmar utlovas svar, men det kom inget..
Citera
2012-07-12, 15:17
Medlem
Hej igen Gurty och Capri79

Jag kan i dagsläget tyvärr inte gå in i detalj på hur detta avtal är utformat. Det jag kan säga är att vi har ingått detta avtal för att göra tjänsten så säker och attraktiv som möjligt för dig som långivare.
TrustBuddy arbetar alltid hårt för att få våra kunder så nöjda som möjligt med den tjänst vi tillhandahåller.

Avtalet påverkar inte ditt utlånade belopp på något sätt och har inte heller någon negativ påverkan på de 12% ränta per år som vi erbjuder våra kunder.

Capri79:

Jag ska föra din feedback vidare och ta upp det.
Docka ska du tänka på är att ett sparande hos TrustBuddy ska ses som vilket banksparande som helst. Det jag menar här är att det inte ska ses som en investering där du ska behöva engagera dig utan se ditt TrustBuddy konto som vilket sparkonto som helst, fast med en långt bättre avkastning. Transaktionshistoriken är i första hand till för dig för att kunna se att det faktiskt sker saker på ditt konto.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-07-12, 15:23
Medlem
Hej skogsguru!

Välkommen till forumet!

Det stämmer att vi har en rutin där mail ska besvaras inom absolut senast 12 timmar. I vanliga fall går det snabbare.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt om det har dröjt längre än 12 timmar och detta ska inte upprepas. Vad anledningen till denna fördröjning beror på är svårt att veta då vi inte vet ditt användarnamn. Men det troliga är att den mänskliga faktorn har spelat in här och ditt mail blivit liggandes.

Jag hoppas att du har fått svar på ditt mail och om du inte har det så ber jag dig att skicka det igen och uttryckligen skriva i mailet att det är andra gången du behöver skicka det och att du vill ha svar på en gång.

Vi ber åter om ursäkt.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-07-12, 17:29
Medlem
Citat:
Hej igen Gurty och Capri79

Jag kan i dagsläget tyvärr inte gå in i detalj på hur detta avtal är utformat. Det jag kan säga är att vi har ingått detta avtal för att göra tjänsten så säker och attraktiv som möjligt för dig som långivare.
TrustBuddy arbetar alltid hårt för att få våra kunder så nöjda som möjligt med den tjänst vi tillhandahåller.

Avtalet påverkar inte ditt utlånade belopp på något sätt och har inte heller någon negativ påverkan på de 12% ränta per år som vi erbjuder våra kunder.

Capri79:

Jag ska föra din feedback vidare och ta upp det.
Docka ska du tänka på är att ett sparande hos TrustBuddy ska ses som vilket banksparande som helst. Det jag menar här är att det inte ska ses som en investering där du ska behöva engagera dig utan se ditt TrustBuddy konto som vilket sparkonto som helst, fast med en långt bättre avkastning. Transaktionshistoriken är i första hand till för dig för att kunna se att det faktiskt sker saker på ditt konto.

Mvh
TrustBuddy

Javisst kan man se det så, men för mig är allt en investering och jag är siffer- och ekonominörd, så det mesta av min fritid tillbringar jag åt ekonomi. . Så att engagera mig ser jag inte som nåt måste utan som ett nöje. . Så jag vill gärna ha ordning och reda på mina siffror
Citera
2012-07-12, 22:59
Medlem
Hej igen Capri79.

Du har helt rätt inställning. Man skall alltid ha koll på sina investeringar och sitt sparande och det är roligt att höra att du vill engagera dig i ditt konto hos TrustBuddy. Det är personer som du som oftast hittar möjliga fel och skavanker först och hjälper oss att utveckla tjänsten.

Jag tar din feedback vidare så får vi se om det kommer en uppdatering i historiken.

Tack igen för din feedback och keep up the good work!

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-07-14, 02:21
Medlem
har varit "långivare" hos er under ca ett år tror jag det är. eller skulle varit långivare. men kontot jag angav (mitt lönekonto) kan jag ej låna ut från/ni tar ej pengar därifrån. tror det vart fel med clearing nr när jag angav kontot.har försökt ringa till er och även mailat ett par ggr att ni ska ta kontakt. men har aldrig fått svar och har totalt struntat i trustbuddy och sedemera glömt bort helt och hållet.

hittade denna tråden dock nu ikväll och tänkte att jag ska ge det en chans till. hur ska jag göra för att ni ska svara när man försöker ta kontakt med er???.

och en fråga jag har. om jag t.ex har varit långivare hos er en tid och sen väljer att avsluta kontot hos er och få över pengarna jag har hos er tillbaka till mitt konto i bank. tar ni avgift för det då???.
Citera
2012-07-14, 12:19
Medlem
The-Wiking: Försök registrera dig igen och signera kontot med e-leg. Jag hade lite problem med mobilnumret, jag antar att man ska ta bort nollan i riktnumret. Ange clearing och kontonr i en följd, inga punkter el bindestreck.

Lycka till, TB kommer säkert svara dig här om inte annat!
Citera
2012-07-15, 11:35
Medlem
Citat:
Hej igen Capri79.

Du har helt rätt inställning. Man skall alltid ha koll på sina investeringar och sitt sparande och det är roligt att höra att du vill engagera dig i ditt konto hos TrustBuddy. Det är personer som du som oftast hittar möjliga fel och skavanker först och hjälper oss att utveckla tjänsten.

Jag tar din feedback vidare så får vi se om det kommer en uppdatering i historiken.

Tack igen för din feedback och keep up the good work!

Mvh
TrustBuddy

Hej Trustbuddy!

Ja, och faktiskt tror jag jag har hitta en litet fel på mitt konto. Har suttit och justerat ränteintäkterna för hela året som jag har fått in. Men jag hör av mig om det till er support på måndag.

MVH

Capri79
Citera
2012-07-16, 09:24
Medlem
Hej The-Wiking

Det låter väldigt tråkigt att ditt Långivarkonto inte har fungerat. Det låter troligast att du har klickat i knappen "stoppa utlåning" vilket gör att vi slutar låna ut de pengar som du har på ditt TrustBuddykonto.

Som jag tidigare skrev till Skogsgurun så kan det hända att enstaka mail inte blir besvarade men vi arbetar hårt för att detta inte ska ske.

Jag skulle gärna hjälpa dig här men tyvärr kan jag inte hitta ditt konto utan mer information om dig eller ditt kundnummer. Jag ber dig att göra ytterligare ett försök att maila vår support (support@trustbuddy.com) så lovar jag att det kommer att bli besvarat.

Gällande att avsluta ditt konto så kan ditt konto avslutas när du tagit ut alla dina pengar så att ditt konto är helt nollställt. Uttag från ditt TrustBuddy konto till ditt vanliga bankkonto kostar aldrig något och det kostar heller inget att avsluta ditt konto.

Jag hoppas vi får ett mail från dig inom kort så vi kan hjälpa dig med ditt konto!

Ha en fortsatt trevlig måndag.

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2012-07-16, 09:26
Medlem
Capri79 : Det låter inte bra om det skulle vara fel där, och med största sannolikhet så finns det en förklaring till det du funnit. Men vi inväntar ditt mail med spänning. =)

Bra jobbat!

Mvh
TrustBuddy Support
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in