Citat:
Ursprungligen postat av
Girasoul
Det är väl ändå en något missvisande jämförelse, är väl mer som att Volvo slutar göra personbilar och fokuserar verksamheten på lastbilar. Den viktigaste faktorn är väl ändå P2P formatet, inte snabblånen?
Oavsett vad så ser jag det som ett bra steg framåt, uppenbarligen har snabblån formatet inte fungerat så som det är tänkt. Återigen så hoppas jag att de i samband med avvecklingen (eller en kort tid efter, så att de bra lånen hinner betalas tillbaka) säljer av alla dåliga fordringar, så att de som sitter fast i den avvecklade verksamheten kan välja mellan att ta hem sina pengar, eller investera i de nya typerna av marknader.
Valde cyklar då volvo redan gör lastbilar (iofs 2 olika bolag) men annars tycker jag liknelsen är ganska bra... Man tillverkar ett transportmedel det fungerade inte istället byter man till ett annat.... I TB fall erbjöd man ett lån format som uppenbarligen inte fungerade då erbjuder man ett annat istället....
jo p2p är viktigt för trustbuddy men det borde ju också den kundbas man byggt upp på snabblånen vara... p2p erbjuder ju trustbuddy kapital som det inte spelar nån roll ifall det förloras eller ej, trustbuddy får betalt iallafall.