Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-23, 10:02
Medlem
God förmiddag The-Wiking!

Den siffran som står där är exklusive vad som redan finns på det finska utlåningskontot.

Det är alltså vad som som behövs utöver det vi redan har på det finska klientmedelkontot. Siffran beräknas genom att systemet ser vad som har lånats ut under den senaste tiden och gör en prognos av vilket kapital som kommer att behövas inom den närmaste framtiden.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-08-23, 18:58
Medlem
ok, tackar för svar.
Citera
2012-08-24, 20:02
Medlem
Nä, nu har det varit tyst alldeles för länge i denna tråd!

Jag undrar om ni är nöjda med uttagsförfarandet? Hur lång tid tar det, varierar tiden eller är den fast? Glöms vissa uttag bort?

Det senaste har hänt mig kan jag intyga och det känns inte bra. Är det fria uttag så är det!

Ibland kan det behövas pengar inom ett par dagar och tillgångar hos Trust Buddy ska väl vara likvida? Åtminstonde 90% av dem!
Citera
2012-08-24, 21:44
Medlem
Gurtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Nä, nu har det varit tyst alldeles för länge i denna tråd!

Jag undrar om ni är nöjda med uttagsförfarandet? Hur lång tid tar det, varierar tiden eller är den fast? Glöms vissa uttag bort?

Det senaste har hänt mig kan jag intyga och det känns inte bra. Är det fria uttag så är det!

Ibland kan det behövas pengar inom ett par dagar och tillgångar hos Trust Buddy ska väl vara likvida? Åtminstonde 90% av dem!

Jag skulle också vilja ha lite information gällande detta! Jag har ännu inte gjort något uttag men vill gärna inte att det krånglar när man väl gör det.

Menar du att du har gjort ett uttag och inte fått dina pengar ännu? Om du tagit ut från de 90% som inte är bundna så kan jag tänka mig att det tar lite längre tid.
Citera
2012-08-27, 10:15
Medlem
.
Senast redigerad av TrustBuddy 2012-08-27 kl. 10:16. Anledning: Dubbelpostat
Citera
2012-08-27, 10:15
Medlem
Hej skogsguru

Inga uttag ska glömmas bort hos TrustBuddy. Om detta är fallet för dig så ber jag dig höra av dig till oss på mail så vi kan se vad som hänt så att vi kan se till att det inte sker i framtiden.

I vissa fall försöker en låntagare ta ut mer än sina 90% och då nekas uttaget och i vissa fall kan långivare tolka detta som att uttaget glömts bort.

Men självklart så ska det inte ske att uttag ska glömmas bort.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-08-27, 10:20
Medlem
Ok!

Återupprepar:Hur lång tid tar det, varierar tiden eller är den fast? (Uttag)
Citera
2012-08-27, 11:51
Medlem
Jäklar vilka rörelser det har varit i Trustbuddy-aktien de senaste dagarna! Synd att man sålde av
Citera
2012-08-27, 12:01
Medlem
Hej igen Skogsguru.

TrustBuddy har rätt att vänta i upp till 30 dagar med att genomföra ditt uttag. Anledningen till detta är för att TrustBuddy inte äger långivarnas pengar och inte får låna ut egna pengar.

När du begär ett uttag medan du har pengarna utlånade så måste andra långivare ta över dina lån så att uttaget kan genomföras. På grund av denna balans så har TrustBuddy rätt att vänta i 30 dagar.

Det har aldrig skett att någon kund har behövt vänta så länge. Standardförfarandet vid uttag är att det tar 1 bankdag till en vecka innan ett uttag genomförs. Är det så att du som långivare behöver pengarna snabbt så kan du alltid höra av dig till oss så kan vi oftast lösa ett uttag väldigt fort.

Jag hoppas detta förklarade situationen för dig.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-08-27, 12:35
Medlem
TB: Oj, där ser man! Det hade jag missat, att det kan ta lång tid. Men bra att ni kan hjälpa till ifall man behöver pengar snabbt.
Citera
2012-08-27, 13:06
Medlem
Gurtys avatar
Men det tar inte så lång tid om pengarna ej är utlånade och bara ligger på trustbuddy-kontot?
Citera
2012-08-27, 21:31
Medlem
Hej igen.

skogsguru: Självklart gör vi så gott vi kan och hjälper till och prioriterar om du behöver pengarna fort.

Gurty : Har du stoppat din utlåning och har ett positivt saldo på ditt konto omfattas du inte av detta.

Mvh
TrustBuddy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in