Citat:
Ursprungligen postat av
ventor3000
Hej!
Jag undrar om det är någon mer än jag som reflekterat över fallande räntor på Svenska utlåningen. Under 2012 hade jag ränteintäkter över förväntan (bra över 12%). Jag har nu betydligt mer pengar insatta än då, och ändå lutar avkastningskurvan mindre uppåt!
Min status för tillfället är:
Ränta senaste 12 mån 10,02% (mycket pga. kvarlevor av bättre avkastning under 2012)
Ränta senaste 6 mån 2.8% (årsränta m. ränta på ränta = 5,7%)
Ränta senaste 3 mån 1.02% (årsränta m. ränta på ränta = 4,1%)
Jag har många utestående lån och har använt Trustbuddy under såpass lång tid att detta borde vara ett representativt genomsnitt. Är det någon mer än jag som reflekterat över fallande avkastning??? Fortsätter det åt detta hållet så är Trustbuddy knappast ett intressant investeringsalternativ då det finns företagsobligationer som ger 6-7% relativt riskfritt. Har ni på Trustbuddy några analyser av vad som händer?
Mvh. Kund 1239
Ja, jag skrev om det ovan. Jag håller på att plocka ut mina pengar från svenska marknaden.
Finska marknaden går som tåget, 8% senaste tre månaderna.
Även Polska går bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
The-Wiking
herre djävlar vad det var förluster nu på kontot.... någon här som kan ge mig en förklaring på detta???
jag vet att fuckbuddy skulle redovisa förluster oftare än förut. men nu börjar det bli löjligt....
börjar misstänka blåsning nu.
fuckbuddy säger att dom ej kan komma åt långivarnas pengar för egen del. men undrar nu om dom inte redovisar pengar som förlust utan att det är förlust... redovisas det som förlust så är det ju pengar som ej kommer tillbaka och har pengarna kommit tillbaka men redovisats som förlust så kan do ju stoppa dessa i egen ficka.
någon som vet vart man ska vända sig om man har misstankar om lurendrejeri och vill ha en kontroll av detta företag??? eller iallafall upplysa om vad som händer på detta företag...
Förklaringen finns i tråden sedan innan.
Om du vill att någon ska ta dig på allvar skulle jag rekommendera att inte använda ordet Fuckbuddy.
I princip hela ditt inlägg visar att du inte har läst någonting innan i tråden.
Att det registreras som förlust betyder INTE att pengar aldrig kommer tillbaka.