Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Senaste inlgget nmnde jag att Wei Rui skrivit kontrakt med One, jag nmnde ocks Hiroki Akimoto d han spade den andra mstaren frn Kina. Nu r Rui och Akimoto bokade att mta varann 4 maj. Hoppas lite p en revansch fr Kina och ett litet intg med Sanda fighters i sporten.
Sanda verkar funka rtt bra som inkrsport till MMA du fr bde mycket av det stende samt mycket trning p just nedtagningar och nedtagningsfrsvar.
Satt och kollade Weilis samtliga matcher nyligen och hon hade ju en gedigen bakgrund inom Sanshou / Sanda innan hon sadlade om till MMA och det mrks verkligen i hennes frsta matcher i UFC vart hennes nedtagningar kommer ifrn.
Jvligt kul sport frvrigt, har sjlv trnat det och hade frmodligen forsatt om inte klubben lagt ner d huvudtrnaren flyttade utomlands och ingen kunde ta ver s det blev Thaiboxning istllet.
Inget val jag ngrar men Sanshou r jvligt kul frutom att man kan plocka pong och tom vinna genom att knuffa motstndaren av mattan flera ggr i samma rond, det var lite B som regel annars jvligt kul sport.
Fr er som inte vet vad det r s r det Kickboxning med nedtagningar och kast ifrn clinch samt att man kr p matta och inte i ring.