Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-07, 08:07
Medlem
Superlek armbge p Haggerty..
Thailndare hade kul inatt ,helt ok gala.
One galorna r bra kampsport galor i mitt tycke,
Citera
2024-09-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Superlek armbge p Haggerty..
Thailndare hade kul inatt ,helt ok gala.
One galorna r bra kampsport galor i mitt tycke,
Deras MMA del suger frutom att jag tycker att det r lite kul att kolla p Stamp Fairtex som bde knep ett MMA blte, ett kickboxningdblte samt ett thaiboxningsblte i One och det r frbannat trkigt att UFC inte har atomvikt fr damer fr jag hade velat se hur hon presterar utanfr Asien, Invicta r ju iockfrsig ett alternativ.

Det roliga med One r dock att de kr mixade events och det blir MMA, NoGi / SW, Kick och Thaiboxning varav de tv sistnmnda disciplinerna r roligast att kolla p nr det gller One.

Konceptet r dock skitroligt och jag fr nostalgiska minnen av vrt eget svenska Rumble of the Kings som ocks krde mixade galor typ MMA, Thai och kickboxning samt ocks boxning.

Hade Rumble of the Kings teruppsttt s hade det skpat ut Superior Challenge med rge d underhllningsvrdet var s mycket hgre n Superior galorna.

Dessutom r det jvligt roligt att flja vr svenska Smilla Sundell i One.
Citera
2024-09-09, 10:02
Medlem
Musumeci hade en helvetet vecka.
Han var frbered fr Routolo i 155 klassem(135 vanligtvis.Men stlldes on
Ngra dagar typ 2-3 Annonserar One att Musumeci kommer frsvara bltet mot bebeto i 135,det slutar med han hamnar p sjukhus med livsfarliga komplikationer pga viktnedgng
Citera
2024-09-29, 18:20
Medlem
Brottargalnings avatar
En redigt intressant match rent stilmssigt som gde rum i Fredags var Takeru vs Thant Zin. Den sistnmnda r frn Burma och har en lethwei bakgrund. Vi har sett ett antal lethwei fighters i One nu ett tag men nnu r det ingen av dom som slagit igenom.

Thant Zin blev visserligen knockad men samtidigt var han ocks en av de f som lyckats snka Takeru. Takeru har vl antagligen passerat bst fre datum men det var nd redigt snyggt gjort.

Takeru r vl visserligen mest knd fr att vara lite som en pansarvagn inom kickboxningen, dvs han backar aldrig utan str kvar och kttar p med sina nvar. Han brukar dock ha en lite annorlunda/smartare taktik nr han mter thaiboxare, d brukar han ta ngot steg bakt fr att lta thaiboxaren sl i luften och sedan flyga in med sina egna kontringar.

Han frskte samma sak mot Thant Zin men vad han inte rknade r att lethwei har mycket mer in- och ut fotarbete n thaiboxare d de traditionellt kr utan handskar. Nr han vl backade bakt s fljde Zin efter och lyckades snka Takeru med en vnsterkrok, ngot han inte var beredd p.

Takeru la dock in en hgre vxel och visade att det var stora nivskillnader mellan honom och Thant Zin. Takeru tog ver totalt fr att vinna matchen p knockout i andra ronden.

Takerus nsta match blir mot Rodtang, bde r vl lite av fredettingar men om bde kommer in med sina klassiska stilar dr de kttar p utav bara helvete s blir det nog en redigt underhllande match. Rodtang kanske har lite mer kvar att ge i sporten n Takeru men samtidigt stilmssigt tror jag att Rodtang kommer ha svrt att hantera Takerus snabba boxning. Rodtang har nog fler vassare vapen n Takeru, t.ex. sparkarna men gr han in och kttar istllet fr att kra smart tror jag p vinst fr Takeru.
Citera
2024-11-04, 08:22
Medlem
Mikey musemeci lmnar one,flyttar hem till USA igen.
Vntar efter de fucked him over senast.
Kan vi se han om ngra r i mma,han knns som nr vi fick se chase hooper frsta gngen i ufc,dr e mikey idag knns de som.
Citera
2024-11-08, 09:14
Medlem
r en riktig bra fight p One 169 idag.
Maltkhin vs Reug Reug .
Maltkhin r ones 3 Division mstare,nt av blten r p spel
Citera
2024-11-22, 14:44
Medlem
En legends arv fortstter
Kazushi Sakurabas son gr debut p Ones new year event.Grabben heter Taisei, hllt p med judo sen tidiga r,brjade lra sig andra kampsporter fr ngra r sedan..ska gra proffs debut
Citera
2024-11-22, 21:08
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
En legends arv fortstter
Kazushi Sakurabas son gr debut p Ones new year event.Grabben heter Taisei, hllt p med judo sen tidiga r,brjade lra sig andra kampsporter fr ngra r sedan..ska gra proffs debut

Det r inte p One utan p Rizin som matchen kommer att ske.
Citera
2024-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Det r inte p One utan p Rizin som matchen kommer att ske.
Just fan,vet de fan ca tnkte p.
Men ska bli spnnande se om arvet gr vidare
Citera
2024-11-23, 06:34
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Just fan,vet de fan ca tnkte p.
Men ska bli spnnande se om arvet gr vidare

Tror tyvrr inte det. Sakuraba tillhrde eliten i japansk fristilsbrottning men han ndde aldrig fram till frsta platsen och gick ver till fribrottningen och MMA istllet. Sakuraba har aldrig siktat p att trna upp sin son och hans son verkar inte haft lika stort kampsportsintresse som sin farsa. Var en japan p sherdog som skrev att sonen typ pluggat frdigt, brjat arbetslivet och insett att arbetslivet inte var roligt och frsker satsa p kampsport istllet typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in