Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-12, 19:10
Medlem
mmas avatar
Fan Angela lee allts... s charmig att jag blir kr i henne!
Citera
2018-02-12, 23:13
Medlem
mmas avatar
https://www.mmamania.com/2018/2/12/1...kboxing-league

Citat:
Singapore: The largest global sports media property in Asian history, ONE Championship (ONE), has just announced that it has established a professional kickboxing league that features the absolute best in local and international striking talent from around the world

Citat:
32-year-old Giorgio Petrosyan of Italy is known as one of the finest offensive talents in the world. Petrosyan began his professional Muay Thai career at the age of 16 competing between bantamweight and middleweight, winning multiple titles across each division. He sports a professional kickboxing record of 85-2-2, 2NC and is known for his incredible 6-year 42-bout win streak which is considered one of the most dominant reigns in middleweight history. Petrosyan will face Jo Nattawut in his ONE Championship Kickboxing debut in April at ONE: Heroes of Honor in Manila.

Smokin Jo Nattawut of Korat, Thailand is a 25-year-old kickboxing star from Atlanta, Georgia with a professional kickboxing record of 60-11-2. A Lion Fight Super Welterweight Champion and WMC Champion, Nattawut is known for his powerful elbow and knee strikes. Nattawut will make his ONE Championship Kickboxing debut opposite global superstar Giorgio Petrosyan.

Det jag lste nn annanstans gjorde mig enormt pepp... det r att dom ska kra kickboxning/thaiboxning med MMA-handskar!
Citera
2018-02-14, 15:43
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma

Det jag lste nn annanstans gjorde mig enormt pepp... det r att dom ska kra kickboxning/thaiboxning med MMA-handskar!

De har redan krt lite med det tidigare. Nr de drog till Bangkok hade de ngra Thailndska thaiboxare och lt dem kra thaiboxning i buren med MMA-handskar.
Citera
2018-02-14, 16:05
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
De har redan krt lite med det tidigare. Nr de drog till Bangkok hade de ngra Thailndska thaiboxare och lt dem kra thaiboxning i buren med MMA-handskar.

h fan det hade nog gtt mig frbi.

Lter som en spnnande satsning detta, namnen dom har r ju inga duvungar direkt.
Citera
2018-02-14, 17:17
Medlem
Blissummers avatar
Citat:

Jag nskar att all kickboxning/thaiboxning/boxning skedde bare knuckle eller med MMA-handskar!
Citera
2018-02-16, 18:28
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
h fan det hade nog gtt mig frbi.

Lter som en spnnande satsning detta, namnen dom har r ju inga duvungar direkt.

I Thailand hos thailndarna har MMA ftt svrt att f fste d grapplingen inte varit populr. Istllet har arrangrer mixat upp det med thaiboxning i burar.

Nr jag var i Phuket 2012 fick jag g en thaiboxningsmatch i en bur. Blandad gala och ursprungligen skulle jag gtt en mma-match men nr motstndaren som var en striker hrde att jag var brottare bangade han ur. Jag fick alternativet att st utan match eller g en thaiboxningsmatch mot honom istllet.

Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Jag nskar att all kickboxning/thaiboxning/boxning skedde bare knuckle eller med MMA-handskar!

I Thailand finns det Kard Chuek som kr utan handskar. I Burma kr de lethwei som r bare knuckle, likt thaiboxningen fast de inkluderar skallningar ocks + att enda sttet att vinna r knockout. Gr matchen tiden ut blir det oavgjort.
Citera
2018-02-18, 12:52
Medlem
Trenden vi kommer att se i framtiden r just thaiboxning med mma-handskar eftersom det ppnar upp till fler avslut med hnderna och nrmare n Ong Bak och Kickboxer kan man inte komma.
Citera
2018-02-18, 18:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
I Thailand finns det Kard Chuek som kr utan handskar. I Burma kr de lethwei som r bare knuckle, likt thaiboxningen fast de inkluderar skallningar ocks + att enda sttet att vinna r knockout. Gr matchen tiden ut blir det oavgjort.
I USA finns Mixed Striking Championship (MSC) som kr bland annat kickboxningsmatcher med MMA-handskar. Tror de kr en del MMA-matcher ocks med r inte 100. Har bara krt ngra stycken galor ver rtt mnga r.
Citera
2018-03-26, 20:54
Medlem
Brottargalnings avatar
Organisationen frbjuder nu suplex, enligt garen Chatri ska det alltid varit frbjudet.

https://www.bjjee.com/articles/one-f...ns-victory-dq/

Tntarna grvde precis sin egen grav.

P tal om Suplex blir det rtt s patetiskt tydligt hur One skyddar sina egna fighters. Chatri som ger One ger ven gymmet Evolve i Singapore. One satsar ju bara p fighters som tillhr Evolve, matar dem med cans osv... Angela Lee och hennes brorsa Christian r Evolves enda "hemmafighters". Patetiskt att Christian i sin frra match knockar en person med en suplex och fr vinsten utan problem men nr en fighter frn ett annat gym nu gr likadant blir han diskad.

Tummer ner fr One.
Citera
2018-03-26, 22:02
Medlem
lskar ONE! Alltid spnnande matcher och sjuka knockouts. Garry Tonon gjorde sin debut i helgen och vann via TKO!

Frre flugviktsmstaren Amnuaysirichoke blev tok-knockad i frsta ronden ocks. De levererar alltid
Citera
2018-03-26, 23:21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsentusiast
lskar ONE! Alltid spnnande matcher och sjuka knockouts. Garry Tonon gjorde sin debut i helgen och vann via TKO!

Frre flugviktsmstaren Amnuaysirichoke blev tok-knockad i frsta ronden ocks. De levererar alltid

Faktiskt rtt bra gala. Det OSADE verklige "mexican suplements" om ett par av dom som var med haha
Citera
2018-03-27, 13:37
Medlem
Brottargalnings avatar
Tycker knappast de alltid levererar. Kvalitn p fighters frn Sydostasien r rtt lg, frklarar ocks alla mismatches som slutar p knock eller ls. Tonon hade ingen striking att tala om, hans motstndare som ocks skulle vara en striker skulle lagt handskarna p hyllan fr ett bra tag sedan.

Brukade gilla deras shower men trttnat d kvalitn p fighters r fr lg, srskilt nr majoriteten av deras fighters inte kan grundlggande grappling. Dremot ser jag fram emot mot deras nya kickboxningsliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in