2009-12-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokis29
Funderar p utdelningen vid dtt lopp, hur fungerar det ?

Dtt lopp innebr att tv hstar r oskiljaktigt lika p mlfotot. Sledes fr alla som har hst nr 1 rtt och alla som har hst nr 2 rtt ocks. Utdelningen blir dligt lgre eftersom det finns tv vinnare i ett lopp och fler mnniskor har prickat in den. Har man bda har man mjlighet till tv sjuor. Rtta mig om jag har fel KP men det hnde s senast fr ntt r sen?
Citera
2009-12-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcukyou
Dtt lopp innebr att tv hstar r oskiljaktigt lika p mlfotot. Sledes fr alla som har hst nr 1 rtt och alla som har hst nr 2 rtt ocks. Utdelningen blir dligt lgre eftersom det finns tv vinnare i ett lopp och fler mnniskor har prickat in den. Har man bda har man mjlighet till tv sjuor. Rtta mig om jag har fel KP men det hnde s senast fr ntt r sen?

Stmmer bra
http://classic.atg.se/ResultatServle...=G&betType=V75
Man fr 2 kuponger med 7 rtt d.
Citera
2009-12-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Tyvrr saknas ett system likt svenskaspel dr andelsgare garanteras sin vinstsumma. Ska man spela p travet blir det fr bolagsgaren att ppna ett konto och f pengarna insatta dit, denne mailar d ut raderna innan spelstopp. Tyvrr saknas garantin och skerheten i det hela. Vad sger att bolagshllaren bara kan ta sin del och dra? Vad sger att bolagshllaren r seris ett tag och med diverse smvinster men nr den stora vinsten kommer s plockar denne ut den och drar? Finns syskon som lurar varandra i det hr landet nufrtiden, sner som lurar sina mdrar etc etc.
Ni vet vl att vinster ver 200k tar 1mnad att plocka ut? Mao gott om tid fr en bov att planera.

Nu pstr jag inte att du p ngot stt r en sdan person men ni som funderar p andelsspel p trav ver ntet ska vara medvetna om att ni iprincip str maktlsa svida du inte spelar hos ett ombud/ber ombudet dela upp spelet i X bongar/andelar, fr bongarna i handen, scannar in kvittona med serienumret+masterkvittots nummer och mailar ver dessa till kunderna. D kan man vid en rttslig prvning iaf ha vldigt stor chans att f sin vinstsumma vid en eventuell sdan hndelse.

Vad sger skatteverket nr flera hundra tusen om ret kommer in i ditt konto frn diverse konton och dessa pengar frsvinner lika fort som de kommer in?
Fskatt r nstan ett mste fr detta samt ett speciellt bankkonto ej kopplat till ditt privata.

Skulle faktiskt avrda dig att starta igng ett sdant ver ntet, mycket runtomkring som gr det hela komplicerat och ovrt.

Ju fler som mailar till atg med frslaget dessto strre chans att de implementerar en bolagsavdelning ssom svenska spel har. Dr de garanterar skerheten.

Jo d, jag vet precis hur det r...
Har jobbat i spelbutik och ker p trav ver mer n 100 ggr/r s jag kan lget. Samtidigt mste man "vga" lita p folk ibland...
Citera
2009-12-24, 21:57
Medlem
guldloppet blir ju hur spnnande som helst.

airstrike och super light r helt klart strckvrda
Citera
2009-12-25, 09:57
Medlem
Fick en harry i julklapp igr.

V75-1: 2,4,8,10
V75-2: 2,8,11,12
V75-3: 3,6
V75-4: 2,4
V75-5: 4,5,12
V75-6: 4 Chimall TT
V75-7: 2,3,4,7,8

960 rader
Citera
2009-12-25, 12:03
Medlem
bokis29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcukyou

Tackar fckuyou och Kalaspuffar fr klargrandet!
Citera
2009-12-25, 12:20
Medlem
Tankar om morgondagen?
Citera
2009-12-25, 14:02
Medlem
JockeMeKnivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
Tankar om morgondagen?

Nr krde Goopen Debbie Brodda senast? Jo vid hstens senaste seger, mot Russel November. Intressant..

Om man streckar p i guld br man ha med Airstrike som gjort riktigt bra lopp p sistone och r i andraspr direkt. Super Light som reparerade sin galopp p ett enastende stt, har Superform. Sen lr vl Skogans Joker vara i s bra ordning hsten kan vara nr han gr sin sista start i livet.

Robin K. ska ha varit sjuk efter senast och sttt ver en del jobb och bde hsten och stallets form knns tveksam. Kan vara vrt att gardera med tex Staro Capricorn som alltid gr bra lopp, och Caddie Comet som man sparat hovarna p infr denna start.

Bamse Gema r en hst jag gillar riktigt mycket, men nu r det skitspr samtidigt som jag har en knsla av att hsten r som bst p kort distans.

Hanoi ev. mste g med bakskor vilket r ett stort minus. Kommer Master Danchip till ledningen tror jag han blir svrlslagen. Clear Sign har krts p ett frnuftigt stt och avslutat bra frn dliga lgen, bttre spr nu.
Citera
2009-12-25, 14:35
Medlem
har ett Par drag jag kan dela med mig av

AVD 1: Debbie Brodda r klart understreckad, Stig Hs hstar vet nr det r final och hjer sig

AVD2: 3 hstar med bra spelvrde Calgary sign och Sunny Gold helt bortglmda, bda r kapabla att segra vid detta motstpnd
sjlv ska jag nog strecka Bambis comet har en riktigt bra rad, och kan skrlla

AVD3: Strong Boy DE ska med p kupongen, likas Superlight, som jag stter frre bda jodas julia och global investment

AVD4:Robin K r den bsta hsten hr, men STOR galopp risk,dock bra att det inte r Ludde i sulkyn. Persos seaman? eller kanske Viking briljant

AVD5: Vill varna fr Helge palema och trotteur, men Axelite ska ta ner alla under normala omstndigheter

AVD6/DD1: Cimall TT har Tufft motstnd, mnga streck i detta lopp
Glory southwind som DD spel?

AVD7/DD2: kapabla hstar men Har inga invndningar mot att hanoi vinner som favorit Clear Sign som motbud?

ett till tips,solvalla lopp 2: Elvira E. var riktigt bra p bergsker sist den sprang

dags fr en ny Trd efter Denna V75 va?
Senast redigerad av fyllot 2009-12-25 kl. 14:46.
Citera
2009-12-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllot
dags fr en ny Trd efter Denna V75 va?

Hller med och jag rstar fr att Ratsy ska starta den dr han gr igenom hur en racerad ska se ut, vad den gr ut p osv osv
Citera
2009-12-25, 16:11
Medlem
OMSTTNING
8 779 706

Hur mnga tror ni orkar ge sig ut imorgon fr att lmna in sina system?
Jvligt spelvrt kan det vara annars, jag hoppas p s f inlmnade system som mjligt
Citera
2009-12-25, 16:25
Medlem
Nn som har ett frslag p en "frck" spik som man chansa lite p, med ett mindre system, grna streckad under 30 %

Funderade sjlv lite p..

Staro Capricorn 14% Och Power Night Star 9%
Senast redigerad av Jay.Jay 2009-12-25 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in