2009-12-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusan1
HM,

sista gngen jag ryggar Spelareservice. det knns som om hela Sverige fljer detta fretag, och det blir ju inte bttre nr de sponsrar sjlvaste sndningarna i TV4-sport, det gr helt enkelt inte att missa.

nja. om jag vill vara med p ett andelsspel, vilka butiker finns det i Stockholm som erbjuder detta? Video 3000 lyckades ju f sju rtt ikvll, men gissar p att deras andelsspel kommer vara sjukt eftertraktade nu.

ngon som vet en sida p ntet eller s, som sljer andelar? ingen hr p FB som r med i ett gng och kan bjuda in en?

Ska du spela p ntet rekommenderar jag storavinster.se's andelsbolag. Johan som ligger bakom sidan r riktigt grym (frvrigt han som sitter som statistiker p tv4sndningarna). De har verkligen ngot stort pgng och jag ger bara tummen upp t Johan som verkligen r duktig. Mnga gnger stolpe ut men det krvs alltid tur och medrigg fr att f in ett spel ordentligt. Matematik och hstar gr tydligen mycket bra ihop.

Spelarservice har jag haft koll p vldigt lnge, vi pratar r faktiskt och tro de eller ej men de r inte s bra som de ger sken av. De har bra ideer, det har dom kan jag erknna. Men de r alldeles fr vghalsiga fr att stta ngon rad. De siktar p utdelningar kring 100k-1miljon och vissa omgngar p andra summor. Snna utdelningar kommer inte ofta p v75, vldigt sllan snarare. Deras rankning tl att jmfras dremot men att rygga de blint r inget man br gra. Fr chansartat, chansspik med chansutgngar i kombination med frcka 3hstarsls.
2 hstarsls har de ven ibland, och om du frgar vilken insatt travmnniska som helst s r det INGEN som kan rekommendera ett tvhstarsls. Det r ett dyrt jvla ls helt enkelt och inget kan motivera en sdan gardering.

Rankningen r bra, de lyfter fram bortglmda hstar p ett bra stt. S fr ett lyckat system, ta deras rankning men hitta en egen spik. Deras 3-4hstarsls r bra. Deras utgngar sitter vldigt sllan och deras omgngens bsta spik sitter nnu frre gnger.
Detta gller dock v75.

9an i avd1 idag hade de tex andrarankad.

Angende butiker som arrangerar andelsspel s finns det vl ingen i stockholm jag knner till som jag kan skryta om. Svida vi inte pratar om 500-1000kr/andel -bolag. Men d ska du ocks spela det vecka ut och vecka in fr att ha chansen. Stter de 1 sn per r p 1milj delat p 10andelar s har ni spelat fr 25-50k per skalle och r samt eventuellt vunnit 100k per skalle och r.
Butiker ger ofta sken p att de r duktiga p andelsspel, affischer upp hit och dit. Frmst r det de butiker som har 3-8 olika spel de erbjuder som stter upp dessa. Bara skit om du frgar mig. Har man 3 till 8 olika andelsspel s r det klart som fan att de stter sina oftare n andra som bara har 1-2 spel. Men d r frgan vilken av dessa 8 bolag du ska kpa dig in p d det r olika som vinner varje gng och totalt sett ligger de nog minus.
Vldigt f bolag i butikerna som ligger plus (svida de inte haft ngot helskotta tur och satt en miljonvinst som idag) men en sn vinst kommer sllan twice i samma butik inom kort period. Min butik kan jag sga ligger ca 10k plus per skalle fr den som ryggat varje vecka det hr ret. Nu har de flesta inte gjort det. Men r 10k egentligen ngot att skryta om? inte om du frgar mig. Men visst gubbarna och gummorna blir skert jtteglada och samtidigt har de ngot att titta p nr de kommer hem en lrdagskvll.

Enda anledningen till att de flesta butiker sljer andelsspel r fr att ka sin omsttning och p de viset f hgre provision. Jag tycker du/ni ska samla ihop ett gng och skapa ett system tillsammans. System fr 1000-5000rader ska det vara annars kan ni egentligen likagrna dra en lott alt satsa p utdelningar kring 500-10000kr hllet.

Sja lngt inlgg, trevlig lsning
Citera
2009-12-23, 23:36
Medlem
Flashback-nicks avatar
Glad att jag tog bort mitt frsta system frn datorn tidigare idag. Tror att jag hade ftt runt 5000-30000 kr p det. Nu kan jag istllet intala mig att jag hade stannat p 4 rtt, som jag gjorde med systemet som lmnades in.
Citera
2009-12-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusan1
HM,

sista gngen jag ryggar Spelareservice. det knns som om hela Sverige fljer detta fretag, och det blir ju inte bttre nr de sponsrar sjlvaste sndningarna i TV4-sport, det gr helt enkelt inte att missa.

nja. om jag vill vara med p ett andelsspel, vilka butiker finns det i Stockholm som erbjuder detta? Video 3000 lyckades ju f sju rtt ikvll, men gissar p att deras andelsspel kommer vara sjukt eftertraktade nu.

ngon som vet en sida p ntet eller s, som sljer andelar? ingen hr p FB som r med i ett gng och kan bjuda in en?

travsidan finns
Citera
2009-12-24, 03:35
Medlem
Mycket mer fart i trden hr. Markant kning.
r det tillrckligt mnga som r intresserad av ett andelsbolag?

Jag r p, och skulle kunna hlla lite i det.
r det ngon riktigt, riktigt inbiten travare hr inne?
Citera
2009-12-24, 03:52
Medlem
Flashback-nicks avatar
Spikarna p lrdag; Bobtail och Hanoi?
Citera
2009-12-24, 03:53
Medlem
Flashback-nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine

Att jag ens lser detta julaftonsmorgon kl 4 tyder nog p det, ja.
Citera
2009-12-24, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-nick
Spikarna p lrdag; Bobtail och Hanoi?
Bobtail startar fr tredje veckan i rad och har gtt sig trtt varje gng. Knns inte helt optimalt. Vanessa du Lings senaste insats var magisk. Prima Stella uppt efter lillproblem med halsen senast.

Hanoi har jag underskattat kraftigt i hst. Struken fr hovproblem infr den hr starten. Ingen spik fr mig i alla fall.

Relativt trkig omgng fr att vara finaler.
Citera
2009-12-24, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champine

Tyvrr saknas ett system likt svenskaspel dr andelsgare garanteras sin vinstsumma. Ska man spela p travet blir det fr bolagsgaren att ppna ett konto och f pengarna insatta dit, denne mailar d ut raderna innan spelstopp. Tyvrr saknas garantin och skerheten i det hela. Vad sger att bolagshllaren bara kan ta sin del och dra? Vad sger att bolagshllaren r seris ett tag och med diverse smvinster men nr den stora vinsten kommer s plockar denne ut den och drar? Finns syskon som lurar varandra i det hr landet nufrtiden, sner som lurar sina mdrar etc etc.
Ni vet vl att vinster ver 200k tar 1mnad att plocka ut? Mao gott om tid fr en bov att planera.

Nu pstr jag inte att du p ngot stt r en sdan person men ni som funderar p andelsspel p trav ver ntet ska vara medvetna om att ni iprincip str maktlsa svida du inte spelar hos ett ombud/ber ombudet dela upp spelet i X bongar/andelar, fr bongarna i handen, scannar in kvittona med serienumret+masterkvittots nummer och mailar ver dessa till kunderna. D kan man vid en rttslig prvning iaf ha vldigt stor chans att f sin vinstsumma vid en eventuell sdan hndelse.

Vad sger skatteverket nr flera hundra tusen om ret kommer in i ditt konto frn diverse konton och dessa pengar frsvinner lika fort som de kommer in?
Fskatt r nstan ett mste fr detta samt ett speciellt bankkonto ej kopplat till ditt privata.

Skulle faktiskt avrda dig att starta igng ett sdant ver ntet, mycket runtomkring som gr det hela komplicerat och ovrt.

Ju fler som mailar till atg med frslaget dessto strre chans att de implementerar en bolagsavdelning ssom svenska spel har. Dr de garanterar skerheten.
Citera
2009-12-24, 09:00
Medlem
Ratsys avatar
Jag skulle absolut vara intresserad av ett andelsspel om skerheten kunde garanteras. Det har jag i dagslget svrt att se (Se Kalaspuffars analys)

Fr vrigt fin utdelning igr ven omgngen inte ser omjlig ut i efterhand. Problemet innan var just att f fram ngon spik och nr man kollar p raden i efterhand s bekrftas den sikten.
Nya tag mot lrdag ven om det inte ser ut att vara upplagt fr ngra strre pengar.
Citera
2009-12-24, 09:11
Medlem
Citat:
Enda anledningen till att de flesta butiker sljer andelsspel r fr att ka sin omsttning och p de viset f hgre provision. Jag tycker du/ni ska samla ihop ett gng och skapa ett system tillsammans. System fr 1000-5000rader ska det vara annars kan ni egentligen likagrna dra en lott alt satsa p utdelningar kring 500-10000kr hllet.

Ett frtydligande p mitt tidigare inlgg dr, klockan var lite sen som du skert kan se .
Jag menar IRL gng. Dvs jobbarkompisar, vnner etc, personer som du mter i vardagen. Inte ver ntet d av just den anledningen jag skrev i inlgget efter.
Citera
2009-12-24, 09:40
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Ett frtydligande p mitt tidigare inlgg dr, klockan var lite sen som du skert kan se .
Jag menar IRL gng. Dvs jobbarkompisar, vnner etc, personer som du mter i vardagen. Inte ver ntet d av just den anledningen jag skrev i inlgget efter.

Ta det lugnt med glggen och god jul!
Citera
2009-12-24, 10:01
Medlem
bokis29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcukyou
Erik sitter i ledningen och Goop gr toksnabbt i tredje spr 400m kvar. Duell p upploppet dr Goop kopplar grepp strax in p upploppet men Erik kommer otroligt nog tillbaka och har nosen fre 4-5 meter innan linjen d Goop lyckas hamna fre. Svettigt d jag hade samma spik som du :P

Funderar p utdelningen vid dtt lopp, hur fungerar det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in