2011-09-13, 15:10
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Aldrig jobbat påstår du, men har livnärt sig på bil och hästaffärer tills han fick diskbråck. Dessa affärer måste ha gått rätt bra omhan haft råd att ha huset kvar sedan han blev sjukskriven för ryggen. Som bekant baseras sjukpenning/ev förtidspenion på tidigare vita inkomster. Har man aldrig haft några inkomster tror jag maxersättningen för en förtidspensionär mellan 5-6 tusen efter skatt i månaden och det klarar man inte utgifterna på ett hus för även om man köpt det kontant. Detta gäller om man blir förtidspensionerad blir man sjukskriven utan att ha haft tidigare vita inkomster blir ersättningen 0 kronor.

Då rasslar det kanske en del svarta pengar igenom Norbergs bilaffärer. Kanske Skatteverket skulle ta sig en titt på hur det sköts. Likabra alla myndigheter kollar upp Norbergs nu är de är på gång. Början var ju FK.
Citera
2011-09-13, 15:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Tattare är väl knappast en etnicitet?
Zigenare - Ja
Tattare - Nej

I stort sett alla, utom mycket få enstaka, resandefolk har romskt ursprung.
Citera
2011-09-13, 15:11
Medlem
Fiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
När i händelsekedjan hände detta med Rosengård och bastun. Har inte läst del 2 av D. Norbergs första inlägg sedan tråden startades och tog nu en ny läsning. Hur i själva den kan personer som läser den gå på dessa fabler som Norberg skriver om. Med insatsstyrkor, M. kunde inte gå, bastu, Rosengård, och allt annat trams. Åter till saken vem hade ansvaret för M. då hon var i Rosengård, TN, CS eller båda. Och när hände det. I del2 så finns det ingen tidsangivelse.

Intressant. Jag har också gjort en tidslinje som startar i början på 2005 när separationen är ett faktum. Den ligger som länk i min signatur. Jag ska strax uppdatera den då fler fakta tillkommit. Rosengård och dylikt hände under de båda rymningarna hösten 2007.
Citera
2011-09-13, 15:11
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Hur stämmer detta överens med din tidigare kommentar att du skiter fullständigt i barnen? Blir det inte jobbigt att svammla hit och dit utan att komma med några fakta. Du är ju bland de 4 ihärdigaste postarna i CS läger och har tagit varje liten möjlighet att dels smutskasta TN och barnen och dessutom har du fabricerat egna rykten om pedofilnätverk. Det om något skulle varit intressant att ta del av eventuell bevisföring gentemot TN. Men jag antar att de bevisen lär vi få vänta länge på...

Däremot står det väl klart för alla att dessa föräldrar inte skulle skaffat några barn, inte ihop och inte på annat håll heller. Nu är ju dessvärre skadan redan skedd och situationen redan alltför infekterad. Jag tror de flesta av oss inser att vi aldrig kommer att få veta någon sanning i detta fallet och just därför hade det varit så trevligt om det från endera sida kunde komma ett endaste trovärdigt bevis utöver M's brev.

Vi kan sitta och spekulera i om CS är pedofil eller om TN är det eller om TN påverkat CS till den grad att hon begått övergreppen eller alternativt att det hela är enbart hjärntvätt och påhitt från TN.

Jag efterfrågar därför konkreta bevis och info om dessa föräldrar bakgrund/barndom osv.

Att Norberg eventuellt skulle vara delaktig i ett pedofilnätverk är inget som jag har kommit fram till utan det är andra som vet och tror detta. Jag har fått tagit del av deras tankar och åsikter.

Om du är intresserad av Norbergs och Simms släktkrönika så tycker jag att du skall sätta igång och gräva på stört för ingen annan lär göra det åt dig.

Får man inte ändra åsikt? Är det hugget i sten att jag inte bryr mig om barnen för att jag skrev det för längesedan?
Citera
2011-09-13, 15:13
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Att Norberg eventuellt skulle vara delaktig i ett pedofilnätverk är inget som jag har kommit fram till utan det är andra som vet och tror detta. Jag har fått tagit del av deras tankar och åsikter.
Det är förstås polisanmält då förmodar jag?
Citera
2011-09-13, 15:15
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är förstås polisanmält då förmodar jag?

Självklart finns det en anmälan och en utredning om ett pedofilnätverk. Det skulle väl vara lite knasigt om inte polisen utredde sådana saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
När i händelsekedjan hände detta med Rosengård och bastun. Har inte läst del 2 av D. Norbergs första inlägg sedan tråden startades och tog nu en ny läsning. Hur i själva den kan personer som läser den gå på dessa fabler som Norberg skriver om. Med insatsstyrkor, M. kunde inte gå, bastu, Rosengård, och allt annat trams.

Åter till saken vem hade ansvaret för M. då hon var i Rosengård, TN, CS eller båda. Och när hände det. I del2 så finns det ingen tidsangivelse.

Hon var var borta i 3 dagar, bör ha varit 2006, eftersom hon var 12 år, båda hade vårdnaden då.

Som Corren tidigare har berättat har den snart 13-åriga flickan rymt tidigare. Enligt uppgift reste hon först till Stockholm och senare till Malmö där hon återfanns och sändes tillbaka till Folåsa. Hon var tillbaka första september och hade då varit borta i tre dagar.

Artikel från 18/9-07

archive.corren.se/archive/2007/9/18/jdo2reqgzdqme2q.xml
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Så summa summarum är att bevisningen för att Thomas Norberg är en första klassens psykopat och rättshaverist är mer än övertygande. I alla fall för de som har något innanför pannbenet.

Nej, så är det inte. Du anklagar D för förtal, men du gör samma sak själv.
Citera
2011-09-13, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Någon som har provat att ringa på annonsen?
Om någon gör de så står det i en annan annons: Ring för mer info eft.middag/sena kvällar.
Kan ju vara bra att tänka på, så han inte blir sur om någon ringer o stör...

Finns det fler smeknamn eller "kända" telefonnummer?
Citera
2011-09-13, 15:17
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I stort sett alla, utom mycket få enstaka, resandefolk har romskt ursprung.

Helt korrekt och många av dessa tattare tog svenska namn och då ofta så kallade soldatnamn då att vara soldat under vissa perioder var det enda sättet att överleva eller få följa med en arme till ett nytt värdland. Det är just den biten i namnet simms som gör mig lite fundersam, är det ett gammalt soldatnamn måhända?
Citera
2011-09-13, 15:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Självklart finns det en anmälan och en utredning om ett pedofilnätverk. Det skulle väl vara lite knasigt om inte polisen utredde sådana saker.
Men är det inte dumt då att sitta här och prata om det så stora pedofilnätverket kan röja undan alla bevis?
Citera
2011-09-13, 15:18
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, så är det inte. Du anklagar D för förtal, men du gör samma sak själv.

Absolut! Skillnaden mellan mitt 'förtal' och D.Norbergs förtal är att mitt är sant och kan bestyrkas med riktiga bevis.

Jag anpassar bara mig till spelets regler som råder i den här tråden. D.Norberg har ju som sagt vad lagt ribban för nivån själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in