Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ingen tror på allt, men man ska i alla fall kunna lyssna på dem och att det faktiskt ligger något i vad de säger. Det är barnens upplevelse som är det väsentliga.
Så om man läst allt som hitills publicerats i tråden, inkl. alla brev från M, till Catta & TN, och likväl inte tror på det i samma omfattning du verkar göra, kan det då klassas som "lyssna" ?
Ja, deras upplevelse är deras, men det innebär ju inte heller att man behöver eller skall ta den som en 100% sanning, och det innebär inte att man inte "lyssnat" för att man väljer att göra så.
Som jag sagt innan, påståenden om att "ingen lyssnar på barnen" är enbart pga det faktum att de inte fått gehör för sina anklagelser. Folk har lyssnat, och läst, och sedan skaffat sig en egen uppfattning utifrån vad som presenterats.
Jag försöker att få denna logik att gå ihop med hur man resonerar i andra fall. Varför stred inte du te.x lika mycket för tonårstjejerna i Bjästafallet ? Där fanns det ju en dom eller vänta nu,
4 domar, men likväl så ansågs ju dessa ljugit och förvanskat sanningen och enbart vara ute efter skadestånd och gud vet allt. Nu vet jag inte om du uttryckt just den åsikten, men om inte så kan den frågan lämnas öppen till de som uppenbarligen hade den åsikten. Jag ids inte gå tillbaka och se vem som skrev vad ang. det ämnet.