2011-10-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man får inte glömma att TN säger att sommaren 2005 var den bästa i hans liv, då när Eiv flyttat till honom och de planerade att gifta sig, vecka 30 hade han haft henne i 2 månader.

Så det var nog en av de saker han betade av innan akutbesök på sjukhus och polisanmälan, att ordna för hennes ankomst till Sverige.

Jaha, så mycket för den tiden av självrannsakan alltså innan akutbesöket efter ett par månader. Han hade helt enkelt fullt upp. Bästa tiden i hans liv? Men tänk på baaarnen. För farsan gör ju inte det. Mina barn skulle haft inbokade terapi tider två gånger i veckan.
Citera
2011-10-07, 16:31
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ingen tror på allt, men man ska i alla fall kunna lyssna på dem och att det faktiskt ligger något i vad de säger. Det är barnens upplevelse som är det väsentliga.

Så om man läst allt som hitills publicerats i tråden, inkl. alla brev från M, till Catta & TN, och likväl inte tror på det i samma omfattning du verkar göra, kan det då klassas som "lyssna" ?

Ja, deras upplevelse är deras, men det innebär ju inte heller att man behöver eller skall ta den som en 100% sanning, och det innebär inte att man inte "lyssnat" för att man väljer att göra så.

Som jag sagt innan, påståenden om att "ingen lyssnar på barnen" är enbart pga det faktum att de inte fått gehör för sina anklagelser. Folk har lyssnat, och läst, och sedan skaffat sig en egen uppfattning utifrån vad som presenterats.

Jag försöker att få denna logik att gå ihop med hur man resonerar i andra fall. Varför stred inte du te.x lika mycket för tonårstjejerna i Bjästafallet ? Där fanns det ju en dom eller vänta nu, 4 domar, men likväl så ansågs ju dessa ljugit och förvanskat sanningen och enbart vara ute efter skadestånd och gud vet allt. Nu vet jag inte om du uttryckt just den åsikten, men om inte så kan den frågan lämnas öppen till de som uppenbarligen hade den åsikten. Jag ids inte gå tillbaka och se vem som skrev vad ang. det ämnet.
Citera
2011-10-07, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är det ingen som gör. Men man går inte ut och trumpetar för att jäntan är död, att TN skrivit brevet och att M i stort sett är en jävla byfåne.
Har inte läst nånstans att så har sagts faktiskt. Spekulationerna har varit många men vem är det som hävdat de ovan nämnda påståendena?
Citera
2011-10-07, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theSuede
Så... Det är MYCKET rimligare enligt dig att avfärda tio års utredningar, BUP, Folåsas relationsterapeuter, läkarintyg, otaliga personers vittnesmål - veritabla berg av verifierbar information - pga av ett brev som innehåller ganska många direkta, bevisbara, uppenbara lögner?

Jag kan faktiskt med ganska stor säkerhet säga att de flesta normalt tänkande människor (de som inte har en skum egen agenda redan innan de börjar läsa!) faktiskt tycker precis tvärtom.
Nu glömde du nålarna, de med bara ett öga och en väldigt trång genomgång.
"Brevet" ser jag mer som en förmedling av känslor. Många säkert befogade och sanna men med en aningens modifikation.
Själv har jag aldrig påstått att det M skriver i "brevet" är direkta lögner, däremot så tror jag att M tror på det hon själv skriver. Förutsatt att det verkligen är hon som skrivit brevet då.
Citera
2011-10-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Polishämtningen var definitivt bra. Att TN agerade som han gjorde, och iom detta FRAMTVINGADE ytterligare en polishämtning (det har ju hänt innan... Vilket många tydligen helt vill tiga ihjäl) däremot är rent ut sagt för djävligt.

Det hade varit mycket bättre om inte polishämtningen varit nödvändig. Varför blev den nödvändig???
För att kunna sätta in lite mer papper i en av de 60 pärmarna?
Citera
2011-10-07, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Vad har 10 års utredningar med brevet att göra?

Du är välkommen att presentera bevisen för lögnerna. Kan ju inte vara svårt när dom är direkt bevisbara
Dessa 10 år av utredningar är Ms livshistoria.
Citera
2011-10-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Ja givetvis ljuger alla myndigheterna det är väl självklart och domstolarna,polis, socialtjänsten med socialnämnden och Follås alla ljuger.
Nej jag har redan skrivit om just skärandet och Melinda så antingen läser du inte eller så svamlar du bara. Vill du ha det till att Melinda skar sig på Follåsa bevisar du detta jag hat lagt ut vad man säger från Follåsa.

Varför skall jag tro på vad du säger?
Du är i allra högsta grad part i målet och uttalar dig utan att ha torrt på fötterna.
Melinda skriver själv att hon började skära sig på Folåsa ,
Har inte Folåsa upptäckt detta , vilket inte skulle förvåna mig , men troligare
är att de försöker dölja att så har skett, inte första gången en myndighet eller
tjänsteman ljuger för att rädda sitt eget skinn eller hur Mrs_Magoo.
Citera
2011-10-07, 16:47
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Nej, jag förstår att du tycker att TN är grymt missförstådd. När har CS inte följt proffsens rekommendationer?
Nej då, då missförstår du mig, jag anser inte att TN är felfri alls, jag tycker bara det blir löjligt när det hela tiden ska kritiseras in i minsta molekyl när det gäller den ena eller andra (CS/TN), när den andre gör samma sak så finns förmildrande omständigheter. Hon har väl inte följt rekommendationerna om att inte pressa på med att träffa M så länge M inte vill tex.
Citera
2011-10-07, 16:48
Medlem
Citat:
Så... Det är MYCKET rimligare enligt dig att avfärda tio års utredningar, BUP, Folåsas relationsterapeuter, läkarintyg, otaliga personers vittnesmål - veritabla berg av verifierbar information - pga av ett brev som innehåller ganska många direkta, bevisbara, uppenbara lögner?

Jag kan faktiskt med ganska stor säkerhet säga att de flesta normalt tänkande människor (de som inte har en skum egen agenda redan innan de börjar läsa!) faktiskt tycker precis tvärtom.
Kan du tänka dig att spalta upp några exempel av "ganska många direkta, bevisbara, uppenbara lögner"?
Citera
2011-10-07, 16:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Varför skall jag tro på vad du säger?
Du är i allra högsta grad part i målet och uttalar dig utan att ha torrt på fötterna.
Melinda skriver själv att hon började skära sig på Folåsa ,
Har inte Folåsa upptäckt detta , vilket inte skulle förvåna mig , men troligare
är att de försöker dölja att så har skett, inte första gången en myndighet eller
tjänsteman ljuger för att rädda sitt eget skinn eller hur Mrs_Magoo.

Hur i helvete blir jag part i målet kan du förklara det?
Klart hon säger det och det är väl uppenbart att hon ljuger om det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av likor
Kan du tänka dig att spalta upp några exempel av "ganska många direkta, bevisbara, uppenbara lögner"?

Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-07 kl. 16:54.
Citera
2011-10-07, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ett är ett, ett par är två, ett kvartal är tre, ett halvår är sex, skojar du med mig?
Vad är "nån vecka" för dig då ?
Jag utgår inte från annat än att ingen av oss kan veta och därför ska man heller inte säga att man vet att de ljuger om det, och förstås heller inte då att CS eller TN har begått övergrepp. Det vet bara de inblandade
För dej, ja!!!! Utgå inte från att alla tänker som du! Det är vad jag ville säga.
Idag är det fredag, för "nån vecka sen" var det både torsdag och söndag.
Vad vet du om hur människor definierar "ett par månader"? Jag har förstått att det i din värld är på ett visst sätt men det är i din värld, Catta. Ett par kan lika gärna vara 4 om det handlar om fler par.

Och ändå så fortsätter du diskussionen som om det är så att CS ringde innan mötet... fast du alltså inte vet när CS ringde polisen. Det blir helknas, märker du inte det?
Citera
2011-10-07, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Så du menar att en kopia inte är lika sann som orginalet då
Nu handlade frågan om huruvida TN sökt hjälp åt barnen, och det gjorde han vilket jag visade med dokumentet. Punkt.
Var är resterande sidor och hur ser helheten ut om man inkluderar dem när man läser? Kopia som original.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in