2011-10-12, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goldenfields
Fast anmälan om incest blev ju nedlagd och CS kan ju inte ha varit misstänkt senare heller eftersom hon fick ensam vårdnad. Sedan tycker jag att det är mycket märkligt att DN flyttar ihop med den som han anklagar har förgripit sig på honom. En del har ju försökt hävda att det var hans enda chans att komma från Folåsa, men han flyttade ju ganska snabbt därpå ihop med sin tjej och jag har inte sett att Folåsa då ska ha försökt förhindra detta eller hävdat att villkoret för att han skulle komma ifrån Folåsa var att han skulle bo med mamma. Inte heller har jag läst att CS efter att han flyttade ifrån henne ställt krav på att han skulle tillbaka till Folåsa. Så varför flytta ihop med en förgripare?

Allt detta har tragglats i tråden.

Fast anmälan om incest blev ju nedlagd

Den återupptogs när Ms dagbok kom fram. Barnen ville ej medverka i en f.u i Värmland, åklagare lade ner för målsägande ville ej medverka.

DN flyttar ihop med den som han anklagar har förgripit sig på honom.
Daniel och CS säger att Folåsas personal bestämt detta, och enl. uppgift hände något så Daniel drog därifrån.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Och därför har man hållit förhör och kommit fram till att M inte var trovärdig. Hennes ord är det enda man haft att gå på och de räckte inte.
Glöm inte bort dagboken... som förstördes... och D:s vittnesmål, hur blev det med det? Kastades det i papperskorgen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
I din värld kanske. Men i min värld så är inte CS oskyldig bara för att TN eventuellt varit en skitstövel.

Nu var det väl inte riktigt så jag skrev, eller hur? Det var din tolkning. Men ordet skitstövel täcker inte vad han gjort och gör.
Citera
2011-10-12, 20:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ok jag rättar till årtalet, men då kan jag lika gärna lägga till att hon försvann för att mamman skrämde iväg henne. Vilket är sant.

I din värld möjligen men inte normala sunda människor som inte köper allt som säga i tid och otid.
Melinda tror mamman ska mörda henne så visst hon är inte kry den tjejen.
Och inte du heller så sett.
Citera
2011-10-12, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Nu var det väl inte riktigt så jag skrev, eller hur? Det var din tolkning. Men ordet skitstövel täcker inte vad han gjort och gör.

Men tala ur skägget då om vad du vill säga! Du säger att det är väldigt centralt om TN varit en skitstövel mot CS. Vad i helvete har det med om Carina Simm förgripit sig på barnen att göra?
Citera
2011-10-12, 20:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Den återupptogs när Ms dagbok kom fram. Barnen ville ej medverka i en f.u i Värmland, åklagare lade ner för målsägande ville ej medverka.

Daniel och CS säger att Folåsas personal bestämt detta, och enl. uppgift hände något så Daniel drog därifrån.
Exakt! Och sen var det ju aldrig sagt att D skulle bo tillsammans med CS (verkar ju vara en efterhandskonstruktion?) Kan det vara så att när CS tvingade på sig umgänge med D så drog han? Det är vid såna här tillfällen man skulle behöva TS som berättade hur vissa detaljer förhöll sig.
Citera
2011-10-12, 20:57
Bannlyst
Citat:
Resten av mänskligheten har inte varit med i Melinda och Daniels sovrum när CS enligt M o D förgripit sej på dom. Det finns 3 människor som vet sanningen, M, D och CS. Jag tror det är mkt ovanligt att människor drar en lögn så långt om det inte ligger något i det. Oerhört ovanligt. Faktum är att jag inte kan minnas att något liknande detta någonsin existerat.
Man kan ju alltid googla: http://www.google.se/search?q=falska...w=1440&bih=764
Citera
2011-10-12, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Man kan ju alltid googla: http://www.google.se/search?q=falska...w=1440&bih=764

Det är skillnad på falskanmälan och vidhålla en lögn till den milda grad som enligt er sker här.
Citera
2011-10-12, 20:59
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Jag vill också fortfarande ha svar på om ni som står på TS sida verkligen tror på att M är eller har varit försvunnen i den meningen att inte DN och TN vetat var hon varit. Tror ni på att DN talade sanning i början av tråden då han hävdade att M var borta? Tror ni tråden startades för att de skulle hitta henne?

Jag stöttar ju uppenbarligen inte TS (eller jo, jag känner faktiskt lite för D, och önskar att han kunde komma ifrån Slemkullen och få ett normalt liv), men jag tror att M är med på den här tråden från början till slut. Den handlar ju nästan bara om henne.

Citat:
Namnlös kanske men de ingående personerna var identifierbara för en liten krets redan 2006, troligen ännu mer identifierbara genom Nordmarksflickans blogg och ytterligare identifierbara genom Patrik Nybergs artiklar.
Ja innan den här tråden tror jag knappast att de flesta av oss här hade hört talas om familjen N och deras krig mot samhället. Så man kan ju fråga sig "vilken sida" som gjort mest för att sprida saken.

Citat:
Fast anmälan om incest blev ju nedlagd och CS kan ju inte ha varit misstänkt senare heller eftersom hon fick ensam vårdnad. Sedan tycker jag att det är mycket märkligt att DN flyttar ihop med den som han anklagar har förgripit sig på honom. En del har ju försökt hävda att det var hans enda chans att komma från Folåsa, men han flyttade ju ganska snabbt därpå ihop med sin tjej och jag har inte sett att Folåsa då ska ha försökt förhindra detta eller hävdat att villkoret för att han skulle komma ifrån Folåsa var att han skulle bo med mamma. Inte heller har jag läst att CS efter att han flyttade ifrån henne ställt krav på att han skulle tillbaka till Folåsa. Så varför flytta ihop med en förgripare?
Var det inte så att LHS utredning fick barnen att vända sig emot CS igen? Att det inte var några större problem mellan D och CS innan LHS vänligen tillhandahöll utredningen till barnen, inklusive journaler och annat som LHS införskaffat medelst högst tveksamma metoder?
Citera
2011-10-12, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt! Och sen var det ju aldrig sagt att D skulle bo tillsammans med CS (verkar ju vara en efterhandskonstruktion?) Kan det vara så att när CS tvingade på sig umgänge med D så drog han? Det är vid såna här tillfällen man skulle behöva TS som berättade hur vissa detaljer förhöll sig.

Så du menar att det var D:s lägenhet som CS flyttade in i utan hans medgivande? Och så blev han kvar där några månader? Han borde ju ha kunnat begära handräckning för att få henne avhyst då istället för att dra själv?
Citera
Medlem
Citat:

Barnen som ville bli lyssnade på skiter helt enkelt i att medverka, så konstigt? Och Daniel som inte är lika ståndaktig i sitt hat till mamma,flyttar ihop med henne. Vi har då fått hintar om att något hände, men.. mer blir det inte än just hintar. Men du som är insatt kan väl berätta?
Jag tror att Daniel var en 8-9 år då TN började sitt korståg mot CS och M alltså 5 ungefär. Det har alltså bitit bättre på henne för hon var yngre.
Citera
Bannlyst
Citat:
I din värld kanske. Men i min värld så är inte CS oskyldig bara för att TN eventuellt varit en skitstövel.
Nej, för hon är oskyldig för att det inte finns något som talar för att hon är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in