Citat:
Ursprungligen postat av goldenfields
Jag vill också fortfarande ha svar på om ni som står på TS sida verkligen tror på att M är eller har varit försvunnen i den meningen att inte DN och TN vetat var hon varit. Tror ni på att DN talade sanning i början av tråden då han hävdade att M var borta? Tror ni tråden startades för att de skulle hitta henne?
Jag stöttar ju uppenbarligen inte TS (eller jo, jag känner faktiskt lite för D, och önskar att han kunde komma ifrån Slemkullen och få ett normalt liv), men jag tror att M är med på den här tråden från början till slut. Den handlar ju nästan bara om henne.
Citat:
Namnlös kanske men de ingående personerna var identifierbara för en liten krets redan 2006, troligen ännu mer identifierbara genom Nordmarksflickans blogg och ytterligare identifierbara genom Patrik Nybergs artiklar.
Ja innan den här tråden tror jag knappast att de flesta av oss här hade hört talas om familjen N och deras krig mot samhället. Så man kan ju fråga sig "vilken sida" som gjort mest för att sprida saken.
Citat:
Fast anmälan om incest blev ju nedlagd och CS kan ju inte ha varit misstänkt senare heller eftersom hon fick ensam vårdnad. Sedan tycker jag att det är mycket märkligt att DN flyttar ihop med den som han anklagar har förgripit sig på honom. En del har ju försökt hävda att det var hans enda chans att komma från Folåsa, men han flyttade ju ganska snabbt därpå ihop med sin tjej och jag har inte sett att Folåsa då ska ha försökt förhindra detta eller hävdat att villkoret för att han skulle komma ifrån Folåsa var att han skulle bo med mamma. Inte heller har jag läst att CS efter att han flyttade ifrån henne ställt krav på att han skulle tillbaka till Folåsa. Så varför flytta ihop med en förgripare?
Var det inte så att LHS utredning fick barnen att vända sig emot CS igen? Att det inte var några större problem mellan D och CS innan LHS vänligen tillhandahöll utredningen till barnen, inklusive journaler och annat som LHS införskaffat medelst högst tveksamma metoder?