2011-12-25, 00:35
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Varför skulle jag eller någon annan tro att du skulle vara rädd? Jag räknade inte in dej bland dom.

Däremot så kommer ni ju se dumma ut.

Nej, jag har faktiskt ingen aning om hur dina teorier ser ut, jag vet ju nämligen att D o M inte är några robotar utan helt normala, fast naturligtvis märkta av allt de varit med om.

Nåja, vilken "sida" som kommer se dum återstår ju att se. Känns rätt förmätet att sitta och spekulera i det öht, tycker du inte. För trots allt så vet vi inte om det öht ämnar gå till någon rättegång, oavsett vad vissa vill påstå.

Sedan behöver du inte exkludera mig från någon, det är väl att förringa MN's åsikt, jag som fick mig ett eget julkort och nytt smeknamn och allt. Nu kanske MN blir irriterad över att läsa att jag faktiskt tyckte det kortet och ffa hälsningen var rätt "kul", plus att det var bra att äntligen kunna skippa alla metadiskussioner hurvida MN är inblandad eller ej i denna tråd. Nu vet vi svaret på det.
Jag hade däremot, för MN's skull, hoppats på att hon inte visste.

Ävenom jag inte alltid håller med Magoo te.x i val ord så håller jag med han/hon i sak, och utan han/hon så hade denna tråd inte fått dokument postade som visar på en helt annan sak.
Jag är rätt övertygad om att mesta av ilskan mot Magoo, precis som mot LL-Ann, kommer sig utav det faktum att det kommit papper och dokument somi många fall krossar TN's fabler.
Citera
2011-12-25, 00:39
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Varför skulle jag vilja tillbakavisa det? Du talar om två alldeles skilda fall.

Gage, det kända fall som du antagligen menar, blev personlighetsförändrad efter skador på pannlob. I pannloben sitter det vi kallar för "personlighet" och skador där KAN leda till just förändringar i den sk. "personligheten". Bakom höger öra där skadan skall ligga i CS fall (beskrivningen är höger sida där huvudet rundas av) är tinninglob och inte pannlob.

I höger tinninglob ligger musikalitet, minne, och en massa andra snaskiga saker men inte det vi kallar för vare sig "personlighet" eller "empati". Man kan helt enkelt inte bli psykopat enbart av en sådan skada, även med pannlobsskador är det inte ens särskilt vanligt.

Jag kan garantera för den nervöse att det inte är så enkelt som att man kan bli slagen med en stekpanna i huvudet, leva på som vanligt, och plötsligt inse att man är en tokig pedofil.
Man behöver inte var Mappmannen för att förstå att varken pedofili eller psykopati inte gärna kan kopplas till ett trauma mot huvudet.
Frågan är bara vad Mappmannen argumenterar mot, vem har påstått det Mappmannen vill motbevisa?
Citera
2011-12-25, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nåja, vilken "sida" som kommer se dum återstår ju att se. Känns rätt förmätet att sitta och spekulera i det öht, tycker du inte. För trots allt så vet vi inte om det öht ämnar gå till någon rättegång, oavsett vad vissa vill påstå.

Sedan behöver du inte exkludera mig från någon, det är väl att förringa MN's åsikt, jag som fick mig ett eget julkort och nytt smeknamn och allt. Nu kanske MN blir irriterad över att läsa att jag faktiskt tyckte det kortet och ffa hälsningen var rätt "kul", plus att det var bra att äntligen kunna skippa alla metadiskussioner hurvida MN är inblandad eller ej i denna tråd. Nu vet vi svaret på det.
Jag hade däremot, för MN's skull, hoppats på att hon inte visste.

Ävenom jag inte alltid håller med Magoo te.x i val ord så håller jag med han/hon i sak, och utan han/hon så hade denna tråd inte fått dokument postade som visar på en helt annan sak.
Jag är rätt övertygad om att mesta av ilskan mot Magoo, precis som mot LL-Ann, kommer sig utav det faktum att det kommit papper och dokument somi många fall krossar TN's fabler.

Haha, men det gör det ju inte? Alla hennes dokumentation kommer från domstolar som dömt just på socialtjänsten o socialnämndens inlagor. Och där i ligger själva haken.

Socialnämnden och socialtjänsten i Filipstad är nämligen usel och törs jag säga det, med en chef som har haft ett suspekt förhållande till den ena parten.

Att relationen varit sval mellan CS och KS ett tag har ju stått klart, och nu har inte CS KS att backa upp sej med längre heller.

Och kanske drar CS med sej KS i sitt eventuella fall, det vore ju najs. Vem vet vad hon har att berätta om KS?
Citera
2011-12-25, 00:40
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaMes.blOnd
Vad ska jag förtydliga? Att ta kontakt med personer som är nämnda här är 100% fel, det är inget ni har med att göra och så enkelt är det!

Sen så har D och M sina upplevelser att berätta och vill någon inte tro på dessa så räcker det med att sluta bry sig. Men istället finns ett par rejält psykiskt störda som tar kontakt med barnens mamma och alltså frågar korkade frågor som t ex om mamman förgripit sig på barnen. Vad tror du mamman svarar då, oavsett om hon gjort det eller inte? Att sedan kalla dessa barn för störda och att de ljuger är långtifrån friskt, kan du inte se det?

Varken du eller idioterna Morris och Magoo vet om detta hänt dessa barn när de var yngre men tydligen så är det viktigare att håna och hota dessa barn än att lyssna och vuxet ifrågasätta.

De andra du nämnde har ju faktiskt inte valt att förtala och hota barn. Ja, de hotar inte ens de vuxna personerna som är nämnda, de verkar ju endast för att barnen ska få upprättelse.

Och hur mycket du och dina störda vänner skriver så kommer ni aldrig ifrån det faktum att ni aldrig upplevt det M och D upplevt och kan därför inte veta vad som egentligen hänt.

Du tycks inte vara så insatt i denna tråd trots allt, då borde du veta att den som påstår sig ringt mamman, dvs CS, och frågat om övergrepp kom från en som "värnade om barnen" och enligt den användaren så fick han ett helt annat svar. Men detta vet du såklart eftersom du är så insatt i tråden antar jag.

De enda som verkligen vet sanningen är "barnen" och CS. Ingen annan. Vi kan bara gå på de så kallade bevis som presenteras här och då står det alla fritt att bilda sig en uppfattning. Våra uppfattningar skiljer sig helt.
Citera
2011-12-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaMes.blOnd
De var BARN när hela den här jävla historien började för dom och en av dom är fortfarande barn även om du vill likställa henne med en vuxen.

Vad ska jag förtydliga? Att ta kontakt med personer som är nämnda här är 100% fel, det är inget ni har med att göra och så enkelt är det!

Sen så har D och M sina upplevelser att berätta och vill någon inte tro på dessa så räcker det med att sluta bry sig. Men istället finns ett par rejält psykiskt störda som tar kontakt med barnens mamma och alltså frågar korkade frågor som t ex om mamman förgripit sig på barnen. Vad tror du mamman svarar då, oavsett om hon gjort det eller inte? Att sedan kalla dessa barn för störda och att de ljuger är långtifrån friskt, kan du inte se det?

Varken du eller idioterna Morris och Magoo vet om detta hänt dessa barn när de var yngre men tydligen så är det viktigare att håna och hota dessa barn än att lyssna och vuxet ifrågasätta.

De andra du nämnde har ju faktiskt inte valt att förtala och hota barn. Ja, de hotar inte ens de vuxna personerna som är nämnda, de verkar ju endast för att barnen ska få upprättelse.

Och hur mycket du och dina störda vänner skriver så kommer ni aldrig ifrån det faktum att ni aldrig upplevt det M och D upplevt och kan därför inte veta vad som egentligen hänt.

Mycket märkligt uttalande

"Vad ska jag förtydliga? Att ta kontakt med personer som är nämnda här är 100% fel, det är inget ni har med att göra och så enkelt är det![/b]"

Varför nämndes personer överhuvudtaget om det inte var så att dessa skulle kontaktas?

Finns en hel del uppmaningar att kontakta personer med både namn och telefonnummer i tråden, du menar på fullt allvar att vissa är det ok att kontakta, vissa inte?
Citera
2011-12-25, 00:44
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Haha, men det gör det ju inte? Alla hennes dokumentation kommer från domstolar som dömt just på socialtjänsten o socialnämndens inlagor. Och där i ligger själva haken.

Socialnämnden och socialtjänsten i Filipstad är nämligen usel och törs jag säga det, med en chef som har haft ett suspekt förhållande till den ena parten.

Att relationen varit sval mellan CS och KS ett tag har ju stått klart, och nu har inte CS KS att backa upp sej med längre heller.

Och kanske drar CS med sej KS i sitt eventuella fall, det vore ju najs. Vem vet vad hon har att berätta om KS?

Ah, så enligt dig så är domstolars papper inte ok, beorende på vad dom baserar sina utslag på. Jaha.
Det låter ju lite som att polisen i F-stad är rätt ok, när dom lägger ner anmälningarna mot TN, men förbannat jäviga och KS-styrda när detsamma görs när det gäller anmälningarna mot CS.

Rätt kul synsätt om du frågar mig.
Citera
2011-12-25, 00:44
Bannlyst
Citat:
Jag visste inte att vi hade en domstol här? Ett brott är ett brott, vare sej det blivit utdömt straff eller ej. Eller menar du att ouppklarade mord inte är mord?

Man får tacka! Jag anade att även du insåg att TN är pedofil/incestuös även fast han inte är polisanmäld, åtalad eller straffad.
Citera
2011-12-25, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina

"Vad ska jag förtydliga? Att ta kontakt med personer som är nämnda här är 100% fel, det är inget ni har med att göra och så enkelt är det![/b]"

Varför nämndes personer överhuvudtaget om det inte var så att dessa skulle kontaktas?

Finns en hel del uppmaningar att kontakta personer med både namn och telefonnummer i tråden, du menar på fullt allvar att vissa är det ok att kontakta, vissa inte?

Du måste skilja på en part, dvs Daniel som kommer med inlagor och Magoo, som inte har med saken att göra, men ändå gjort det till sitt livs mål att krossa D o M. Om det är sjukt och maniskt beteende vet jag inte, det får andra avgöra för Magoo hotar med "rpr".
Citera
2011-12-25, 00:45
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Man behöver inte var Mappmannen för att förstå att varken pedofili eller psykopati inte gärna kan kopplas till ett trauma mot huvudet.
Frågan är bara vad Mappmannen argumenterar mot, vem har påstått det Mappmannen vill motbevisa?

Allt jag säger är att det är meningslöst för alla parter att leva i villfarelsen att CS skulle vara som hon är (allt det vi hört att hon är åtminstone, min anm) pga en skallskada i tinningloben.

Rätt ska vara rätt anser jag, så nu slipper man slösa tid på det. Tog upp det för att M återigen nämnde just skallbenet i sitt julbrev, det är synd om de tror något som inte är sant.

Sen kan vem som helst vara psykopat pga av annat, men inte troligt pga det fysiska i stekpanna i bakhuvudet som barn. Det psykiska är det annat med....
Citera
2011-12-25, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorrisMorrison
Man får tacka! Jag anade att även du insåg att TN är pedofil/incestuös även fast han inte är polisanmäld, åtalad eller straffad.

Men det förutsätter ju att ett brottsoffer påstår det också?

Leta upp ett sånt, sen kan vi snacka.
Citera
2011-12-25, 00:51
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Du måste skilja på en part, dvs Daniel som kommer med inlagor och Magoo, som inte har med saken att göra, men ändå gjort det till sitt livs mål att krossa D o M. Om det är sjukt och maniskt beteende vet jag inte, det får andra avgöra för Magoo hotar med "rpr".

Men återigen, har man bara "med saken att göra" om man väljer rätt sida ? I detta fallet "barnen".

Det är liksom rätt naivt att tro att man kan publicera något dyliktoch sedan bara få ryggdunkningar.

Att förtal å det grövsta pågått och fortfarande pågår är ju liksom ingen hemlighet. Att folk reagerar på det är enligt mig synnerligen normalt. Kolla efter hur fan ni uttryckt om er CS & CO i denna tråd från start. Antalet personer och grad av förtal är antagligen det värsta hitills.

Du är ju te.x en av de som köpte benhårt att CS skickat "sexbrev" - utan att ens ifrågasätta vem som skrivit brevet och vem mottagaren var. Får jag ärligt fråga hur 17 du tänker där, för jag är uppriktigt nyfiken hur man kan köpa en sådan grej som sanning bara sådär rakt av, utan att ifrågasätta det.
Citera
2011-12-25, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du tycks inte vara så insatt i denna tråd trots allt, då borde du veta att den som påstår sig ringt mamman, dvs CS, och frågat om övergrepp kom från en som "värnade om barnen" och enligt den användaren så fick han ett helt annat svar. Men detta vet du såklart eftersom du är så insatt i tråden antar jag.

De enda som verkligen vet sanningen är "barnen" och CS. Ingen annan. Vi kan bara gå på de så kallade bevis som presenteras här och då står det alla fritt att bilda sig en uppfattning. Våra uppfattningar skiljer sig helt.
Att bilda sig en egen uppfattning är ju helt okej men att bete sig som Magoo är långt långt LÅNGT över gränsen. Om du inte förstår detta så är du ju lika störd som Magoo tamejfan!
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Vad är det du inte fattar? INGEN av de som nämnes i början av tråden skulle kontaktas! Att en besviken och sårad D skriver adresser och telefonnummer betyder inte ett skit för oss som inte lider av Magoos störningar för vi vet att det är inte vår uppgift att ta kontakt med dessa personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in